Fashion01.09.2020

Zalando gaat zich nog meer op luxemerken richten


Online shoppen heeft in 2020 een nog grotere vlucht genomen en Zalando speelt daar slim op in door nog meer luxemerken toe te voegen aan het assortiment. High-end merken zoals Marchesa en Roksanda zijn binnenkort ook bij de webshop te koop. Daarnaast wordt het assortiment van andere designers zoals Victoria Beckham en Moschino, uitgebreid. Inmiddels is de categorie ‘Premium’ al omgelabeld naar ‘Designer’.

Luxe merken krijgen speciale presentatie

Zalando weet dat klanten een bepaalde mate van luxe en presentatie verwachten als zij investeren in design-items. Daarom blijft het platform investeren in de klantervaring. Voor deze categorie worden exclusieve campagnes gemaakt die ervoor zorgen dat de luxemerken op de best mogelijke manier worden gepresenteerd. De nieuwe marketingcampagne rondom de designmerken heet ‘Real life luxury’. Hiermee wil Zalando de luxe items toegankelijker maken voor een bredere groep klanten.

Campagnebeelden met Nederlands tintje

De campagne is geregisseerd en gefotografeerd door de Britse art director Felix Cooper in Monnickendam. Voor de foto’s is geen gebruik gemaakt van modellen, maar echte mensen die delen wat luxe voor hen betekent. Dat kan meer zijn dan kleding, denk bijvoorbeeld ook aan ervaringen. Tijd doorbrengen met familie en vrienden, de natuur opzoeken of vrijheid om te doen wat je wilt. In de campagnebeelden bezoeken deze mensen plaatsen die iets voor hen betekenen en vertellen ze hun intieme en persoonlijke verhalen over hoe ze mode zien als een vorm van zelfexpressie en een manier om hun dagelijks leven meer waarde te geven.

De campagne is op 30 augustus van start gegaan. Exclusieve stukken zullen daarnaast worden getoond via Instagram en TikTok.

Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.

Verder lezen over Fashion

Juwelenmerk TWICE AS NICE binnenkort verkrijgbaar in Nederland

TWICE AS NICE heeft goed nieuws voor de sieradenliefhebbers in Nederland, zij breiden namelijk uit naar Nederland! Ze openen nieuwe winkels én een nieuwe webshop. Hiermee kunnen Nederlandse klanten eindelijk kennismaken met de veelzijdige collecties van het merk.

Fashion21.08.2025

Juwelenmerk TWICE AS NICE binnenkort verkrijgbaar in Nederland

Drykorn lanceert najaarscollectie

Het zomerseizoen komt op zijn einde en dit merk je ook in de kledingwinkels. Wanneer je door de stad loopt en in de etalages kijkt zie je dat veel kledingmerken de najaarscollectie al hebben hangen. Zo heeft het Duitse modemerk Drykorn ook zijn nieuwe herfst/winter collectie voor mannen uitgebracht.

Fashion21.08.2025

Drykorn lanceert najaarscollectie

Strellson komt met een nieuwe collectie: AW25 Night Trials

Het Zwitserse modemerk Strellson heeft een nieuwe collectie aangekondigd. De AW25-collectie, genaamd Night Trials, is een afwisseling van donkere herfstkleuren en sneeuwwitte winterkleuren. Het is wel een bepaalde smaak die je moet hebben en de collectie is zeker niet voor iedereen weggelegd. Maar wie houdt van aardetinten, frisse kleuren als blauw en wit en sterke kleuren zoals bordeaux rood en olijfgroen moet zeker verder lezen!

Fashion20.08.2025

Strellson komt met een nieuwe collectie: AW25 Night Trials

SZA is de nieuwe Artistic Director van Vans!

Misschien ken je haar wel van hits als Snooze, All The Stars of de hit What Lovers Do die ze samen met Maroon 5 heeft uitgebracht? Ik heb het natuurlijk over SZA. Vans heeft aangekondigd dat ze een meerjarige creatieve samenwerking aangaan met de zangeres, en daar word ik persoonlijk heel erg enthousiast van!

Fashion18.08.2025

SZA is de nieuwe Artistic Director van Vans!

6 influencer kledingmerken van hoge kwaliteit!

Influencers. Je bent fan van ze of je haat ze. Wat je er ook van vindt, anno 2025 zijn ze niet meer weg te denken uit het internetlandschap. We hebben pas geleden twee blogs geschreven over mannelijke influencers en vrouwelijke influencers die je in de gaten moet houden. Maar naast Instagramstories, Snapchatverhalen en TikToks, werken veel influencers ook aan hun eigen merk. Dit kan zijn make-up, eten of een kledinglijn en dat laatste, daar gaan we het over hebben. Want wat zijn nu 6 influencer kledingmerken die de moeite waard zijn?

Fashion13.08.2025

6 influencer kledingmerken van hoge kwaliteit!

Vans New Future: Klassiek icoon in een nieuw jasje

Sommige sneakers hoef je eigenlijk niet te introduceren. Het Old Skool model van Vans is zo’n schoen waar iedereen wel een beeld bij heeft, of gewoon heeft zien liggen in een winkel. Toch weet Vans in 2025 weer iets fris te brengen met de nieuwe campagne ‘New Future’. Geen complete koerswijziging, maar juist een eerbetoon aan het origineel met ruimte voor nieuwe invulling.

Fashion29.07.2025

Vans New Future: Klassiek icoon in een nieuw jasje

6 populaire kledingmerken waar jij een zomeroutfit kan scoren!

De zomer is weer van start gegaan en de temperaturen rijzen direct de pan uit. Met temperaturen tot wel 37 graden in Nederland en zelfs temperaturen van 41+ in andere Europese landen, is het natuurlijk niet gek dat we ons goed moeten kleden. In dit blog heb ik daarom een aantal merken onder elkaar gezet die je kunnen helpen met de juiste zomeroutfit (met bijpassende foto’s)!

Fashion07.07.2025

6 populaire kledingmerken waar jij een zomeroutfit kan scoren!

Bella Hadid schittert in Chopard’s Sculpted by Light campagne

Het Zwitserse horloge- en juwelenhuis Chopard heeft een nieuwe campagne gelanceerd met de naam 'Sculpted by Light' met supermodel Bella Hadid

Fashion07.09.2024

Bella Hadid schittert in Chopard’s Sculpted by Light campagne