Zalando gaat zich nog meer op luxemerken richten

Zalando gaat zich nog meer op luxemerken richten

Vorig artikel Volgend artikel

Online shoppen heeft in 2020 een nog grotere vlucht genomen en Zalando speelt daar slim op in door nog meer luxemerken toe te voegen aan het assortiment. High-end merken zoals Marchesa en Roksanda zijn binnenkort ook bij de webshop te koop. Daarnaast wordt het assortiment van andere designers zoals Victoria Beckham en Moschino, uitgebreid. Inmiddels is de categorie 'Premium' al omgelabeld naar 'Designer'.

Luxe merken krijgen speciale presentatie

Zalando weet dat klanten een bepaalde mate van luxe en presentatie verwachten als zij investeren in design-items. Daarom blijft het platform investeren in de klantervaring. Voor deze categorie worden exclusieve campagnes gemaakt die ervoor zorgen dat de luxemerken op de best mogelijke manier worden gepresenteerd. De nieuwe marketingcampagne rondom de designmerken heet 'Real life luxury'. Hiermee wil Zalando de luxe items toegankelijker maken voor een bredere groep klanten.

Campagnebeelden met Nederlands tintje

De campagne is geregisseerd en gefotografeerd door de Britse art director Felix Cooper in Monnickendam. Voor de foto's is geen gebruik gemaakt van modellen, maar echte mensen die delen wat luxe voor hen betekent. Dat kan meer zijn dan kleding, denk bijvoorbeeld ook aan ervaringen. Tijd doorbrengen met familie en vrienden, de natuur opzoeken of vrijheid om te doen wat je wilt. In de campagnebeelden bezoeken deze mensen plaatsen die iets voor hen betekenen en vertellen ze hun intieme en persoonlijke verhalen over hoe ze mode zien als een vorm van zelfexpressie en een manier om hun dagelijks leven meer waarde te geven.

De campagne is op 30 augustus van start gegaan. Exclusieve stukken zullen daarnaast worden getoond via Instagram en TikTok.

Zoals aangekondigd in februari, richten we ons op de designcategorie en de uitbreiding naar geavanceerde eigentijdse en luxe merken binnen deze categorie in 2020. Met nieuwe merken, een nieuwe naam voor de categorie en een toegewijde marketingcampagne versterken we onze positie als verkoper voor klanten en merken. We zijn verheugd om onze klanten een nieuwe online ervaring te bieden en om merken een geschikte omgeving te bieden waar ze zich naar hun designs kunnen presenteren. Het was ook een bijzonder genoegen om positieve feedback te ontvangen van enkele van de merken die nu hun assortiment op ons platform uitbreiden.
- Lena-Sophie Roeper, inkoopdirecteur Premium & Luxury bij Zalando
Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn,...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies