Fashion23.11.2025

Vans introduceert een feestelijke collectie vol creativiteit


Met de feestdagen in zicht presenteert Vans met Meet The Vans, een nieuwe collectie en campagne die draait om warmte, samenzijn en creatieve vrijheid. Het merk brengt drie generaties Vans-liefhebbers samen en laat zien hoe het Off The Wall-gevoel al decennialang een vaste waarde is binnen mode, skatecultuur, muziek en kunst. Het resultaat voelt als een familiemoment, één waarin iedereen zijn eigen verhaal meebrengt, maar toch onderdeel is van hetzelfde geheel.

Een campagne die de Vans-familie centraal zet

Onder leiding van Thom Bettrigde laat de campagne zien hoe breed en divers de Vans-familie is. Het merk verzamelt een opvallende groep talenten, namelijk Bella Poarch, Zion Wright, Junior Gutierrez, Efron Danzig, Marz Lovejoy, Cali DeWitt en 22, die allemaal op hun eigen manier onderdeel zijn van de creatieve cultuur rondom Vans.

In de beelden en verhalen van Meet The Vans voelt het alsof generaties elkaar ontmoeten. Iedereen heeft zijn eigen achtergrond en stijl, maar samen belichamen ze het gevoel dat Vans al jaren definieert namelijk, authenticiteit, vrijheid en plezier. Het gaat niet om traditionele familie, maar om de mensen die je onderweg verzamelt. Het is de community waar je jezelf in herkent.

In de beelden ontstaat het gevoel dat generaties elkaar kruisen. Elke creatieveling heeft zijn eigen achtergrond en stijl, maar ze delen allemaal dezelfde energie die Vans al decennialang definieert, namelijk vrijheid, authenticiteit en plezier. Het gaat niet om een traditionele familie, maar om de mensen de je onderwerp verzamelt. Het is een community waar je je thuis voelt.

vans Super Low Pro
vans Super Low Pro

Klassieke Vans-iconen met feestelijke details

De basis van Meet The Vans bestaat uit bekende Vans Classics. Modellen zoals de Authentic, Slip-On en Old Skool vormen de vertrouwde fundamenten van de collectie en blijven herkenbaar dankzij hun iconische silhouetten. Voor veel dragers vertegenwoordigen deze schoenen een stukje nostalgie en cultuur, een stijl die je jaren meeneemt.

Voor de feestdagen krijgt die klassieke basis een extra laag. De collectie bevat varianten met rode tintel, glanzende metallics, parels en kanten details. Subtiel genoeg om typisch Vans te blijven, maar opvallend genoeg om in december net iets meer te sprankelen. Deze feestelijke uitvoering komt terug op onder andere de Slip-On, de Old Skool, de Super Lowpro en de Mary Jane Creeper.

Het voelt net als een collectie die niet probeert iets totaal nieuws te zijn, maar juist de klassieke Vans-stijl vertaalt naar een feestelijke periode.

Vans Old Skool
Vans Old Skool

Een ode aan generaties creativiteit

Meet The Vans voelt als een ode aan iedereen die ooit iets van zichzelf in het merk heeft gelegd, denk aan skaters, artiesten, muzikanten, modeliefhebbers en iedereen daartussenin. Het laat zien dat de jaren voorbijgaan, maar dat creativiteit en cultuur het merk nog steeds vormen.

De collectie brengt dat gevoel mooi samen. Niet door iets nieuws te willen forceren, maar door de kern van Vans opnieuw zichtbaar te maken: mensen samenbrengen via stijl, eigenzinnigheid en een warme, creatieve community.

Verkrijgbaarheid

De collectie is verkrijgbaar in Vans-winkels en op Vans.com

Bente Uitdewilligen
Bente Uitdewilligen

Bente is blogger en contentmarketeer voor StyleCowboys. Daarnaast houdt zij zich bezig met social media, social media advertising en seo. In haar vrije tijd is ze graag aan het sporten.

Verder lezen over Fashion

Central Cee en G-SHOCK brengen samen een iconische collab uit

G-SHOCK en Central Cee hebben de handen opnieuw ineengeslagen voor een collab, dit keer met een extra laag dankzij zijn eigen streetwearlabel Syna. De limited edition bouwt verder op de klassieke 6900-serie en legt de nadruk op beweging, identiteit en persoonlijke historie. De collab brengt de herkenbare robuuste G-SHOCK vorm samen met de stijl en de symboliek die Central Cee in zijn werk meeneemt.

Fashion24.11.2025

Central Cee en G-SHOCK brengen samen een iconische collab uit

Burgundy is terug: KAAI laat zien hoe je deze kleur dit najaar draagt

Burgundy is ook dit najaar weer erg populair in de modewereld. De diepe wijnrode tint domineert het straatbeeld, de catwalks en de garderobes van vrouwen. Het is een kleur die luxe en warmte uitstraalt, die overal bij past. Ook het tassenmerk KAAI gaat mee met de trend en ontwerpt verschillende soorten tassen voor deze herfst in, hoe kan het ook anders, Burgundy.

Fashion19.11.2025

Burgundy is terug: KAAI laat zien hoe je deze kleur dit najaar draagt

Vans x Slam Jam: Act of Disagreement

Vans en Slam Jam slaan de handen ineen voor Act of Disagreement, een nieuwe kledinglijn die draait om zelfexpressie, comfort en eigentijdse stijl. De collectie is geïnspireerd op de Bedroom Generation, een generatie die zich thuis voelt in haar eigen wereld, waar online en offline naadloos in elkaar overlopen.

Fashion14.11.2025

Vans x Slam Jam: Act of Disagreement

Trust lanceert een waterbestendige, duurzame en ruime rugzak

Het hebben van een goede rugzak is net zo fijn als het hebben van een fijne koptelefoon of je favoriete sneakers. Je merkt namelijk pas hoe belangrijk hij is als je hem niet hebt. Trust heeft dit begrepen en lanceert de Jersey Travel Backpack, een rugzak die speciaal gemaakt is voor mensen die altijd onderweg zijn. Of je nu naar kantoor gaat, een dagje weg hebt gepland of gewoon naar de sportschool gaat, deze rugzak is handig voor ieder moment.

Fashion10.11.2025

Trust lanceert een waterbestendige, duurzame en ruime rugzak

STOX lanceert reflecterende hardloopsokken waarmee je ook in het donker te zien bent

Met de start van het najaar richt STOX zich op hardlopers die hun rondjes niet willen laten schieten, omdat het buiten eerder donker wordt. In deze periode vallen de trainingen precies op de momenten wanneer je minder goed zichtbaar bent en je benen net wat meer ondersteuning kunnen gebruiken. STOX heeft voor dit scenario nieuwe Reflective Running Socks gemaakt. Dit zijn hardloopsokken met compressie, maar dan met reflecterende details zodat je ook bij weinig licht goed gezien wordt.

Lifestyle04.11.2025

STOX lanceert reflecterende hardloopsokken waarmee je ook in het donker te zien bent

OTW by Vans x Atiba Jefferson: klassieke Authentic sneaker in een nieuw jasje

Vans presenteert een bijzondere samenwerking met fotograaf en cultuur verhalenverteller Atiba Jefferson. Voor deze release binnen de OTW by Vans-lijn krijgt de iconische Authentic sneaker een persoonlijke en opvallende make-over. Elk paar vertelt letterlijk zijn eigen verhaal. De linkerschoen is gewijd aan skatelegende John Cardiel, en de rechterschoen brengt een ode aan Franz Lyons, bassist van Turnstile.

Fashion13.10.2025

OTW by Vans x Atiba Jefferson: klassieke Authentic sneaker in een nieuw jasje

Juwelenmerk TWICE AS NICE vanaf nu verkrijgbaar in Nederland

TWICE AS NICE heeft goed nieuws voor de sieradenliefhebbers in Nederland, zij breiden namelijk uit naar Nederland! Ze openen nieuwe winkels én een nieuwe webshop. Hiermee kunnen Nederlandse klanten eindelijk kennismaken met de veelzijdige collecties van het merk.

Fashion21.08.2025

Juwelenmerk TWICE AS NICE vanaf nu verkrijgbaar in Nederland

Drykorn lanceert najaarscollectie

Het zomerseizoen komt op zijn einde en dit merk je ook in de kledingwinkels. Wanneer je door de stad loopt en in de etalages kijkt zie je dat veel kledingmerken de najaarscollectie al hebben hangen. Zo heeft het Duitse modemerk Drykorn ook zijn nieuwe herfst/winter collectie voor mannen uitgebracht.

Fashion21.08.2025

Drykorn lanceert najaarscollectie