Mijlpaal: Philips verkocht al 1 miljard elektrische verzorgingsproducten voor mannen

Mijlpaal: Philips verkocht al 1 miljard elektrische verzorgingsproducten voor mannen

Vorig artikel Volgend artikel

Philips, wereldwijd een marktleider op het gebied van gezondheidstechnologie, heeft vandaag laten weten een nieuwe mijlpaal bereikt te hebben. Namelijk die van één miljard verkochte elektrische verzorgingsproducten voor mannen. Deze productgroep vertegenwoordigt een breed assortiment van Philips met onder meer scheerapparaten, baardtrimmers, tondeuses en natuurlijk ook de OneBlade

Technisch talent

In Drachten vindt al sinds de jaren ‘50 van de vorige eeuw een deel van de wereldwijde productie van scheerapparaten plaats. Hier werken 2.000 mensen uit 35 verschillende landen, waaronder 600 technici die zich exclusief met ontwikkeling bezighouden.

Dit ontwerp- en ontwikkelteam bevindt zich in het hart van een waar ecosysteem van technisch talent dat ondersteuning biedt aan een uiterst concurrerend, 24 uur per dag draaiend, in hoge mate geautomatiseerd productieproces, gericht op de onbeantwoorde verzorgingsbehoeften van Philips-klanten.

De vestiging in Drachten – die ook andere innovaties ontwikkelt, zoals Senseo-koffiezetapparaten, Ladyshaves en stofzuigers – en de leveranciers waar de vestiging mee werkt, maken deel uit van Philips’ mondiale innovatie- en productiecapaciteit die verspreid is over meerdere regio’s.

Persoonlijke verzorging

Dankzij tientallen jaren ervaring is Philips toonaangevend op het gebied van persoonlijke verzorging en biedt het innovatieve producten die elk individu ondersteunen met oplossingen die specifiek op zijn behoeften zijn toegesneden.

"Ons succes op het gebied van verzorgingsproducten voor mannen begon in 1930, toen Alexandre Horowitz, een jonge Philips-technicus, geïnspireerd raakte door de Philips-technologie voor fietsdynamo’s. Op basis hiervan bedacht hij een rotatiesysteem met drie mesjes die ronddraaiden onder een cirkelvormige scheerkop met sleufjes," aldus Jack van Strien, hoofd van het Philips-onderdeel Personal Care.

Zinvolle innovaties

Als internationale onderneming op het gebied van gezondheidstechnologie die zich richt op zinvolle innovaties besteedt Philips jaarlijks circa 1,7 miljard euro aan onderzoek en ontwikkeling, waarvan circa 700 miljoen euro in Nederland.

Philips was in 2017 een van de meest actieve aanvragers bij het Europees Octrooibureau, dankzij de output van verschillende innovatiecentra. Ons volledige portfolio van intellectuele-eigendomsrechten omvat op dit moment 62.000 patentrechten, 37.600 handelsmerken, 47.800 modelrechten en 3.000 domeinnamen.

Een-miljardste-verkocht
Frans van Houten (CEO Koninklijke Philips N.V.) viert belangrijke mijlpaal met Philips-collega's in Drachten. Foto: Frank van Beek Fotografie
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies