Nieuwe sneakers van Dior kun je passen via Snapchat

Nieuwe sneakers van Dior kun je passen via Snapchat

Vorig artikel Volgend artikel

Sinds vrijdag kun je nieuwe sneakers van Dior passen en kopen via Snapchat. We schreven pas al over de toekomst van shoppen via Augmented Reality (AR) en dit is een perfect voorbeeld van hoe dit in de praktijk werkt. Op Snapchat kun je 6 paar schoenen in AR uitproberen, waaronder de nieuwste B27 sneaker van Dior. Je ziet meteen hoe de schoen je 'staat' en als het je bevalt kun je meteen een paar bestellen.

Snapchat Dior

Innovatieve manier om in contact te komen met de doelgroep

Hoewel Dior een luxemerk is en zich niet specifiek richt op een jonge doelgroep, is het modehuis wel bezig om bekendheid te krijgen onder een groter publiek. Bovendien bereiken zij met Snapchat een enorm publiek, ook jongeren die graag sneakers van Dior kopen. Het is de kans voor het merk om te laten zien dat zij op een innovatieve manier in contact willen komen met kopers. AR is een nieuwe toepassing van e-commerce die in de nabije toekomst alleen maar populairder wordt.

Dior is een ontzettend innovatieve partner. Ze zijn een van de allereerste modehuizen die de toegevoegde waarde van augmented reality hebben ingezien. De manier waarop consumenten omgaan met producten is door digitalisering heel snel veranderd en Dior heeft zich hier razendsnel op aangepast. Het kunnen passen van kleding in augmented reality is bepalend voor de gebruikerservaring en toekomst van social commerce.
- Geoffrey Perez, Head of Luxury bij Snap.
Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om uitgebreid te koken en bakken, hard te lopen en op reis te gaan. Of dat nu korte...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies