Nature Needs Heroes: de nieuwe duurzame campagne van Timberland

Nature Needs Heroes: de nieuwe duurzame campagne van Timberland

Vorig artikel Volgend artikel

Timberland gaat voor een groenere toekomst. Het merk zet zich in om tot eind 2024 tenminste 50 miljoen bomen te planten. Dit is ook meteen de grootste campagne die Timberland ooit heeft gedaan. Timberland hoopt op deze manier lokale gemeenschappen over de hele wereld te inspireren.

Aquaponische kas

De zogenaamde ‘klimaathelden’ waar Timberland mee samenwerkt komen overal vandaan. Ze zetten zich actief in om hun ideeën wereldwijd te verspreiden. Timberland biedt naast een podium voor deze activisten ook ondersteuning bij evenementen, zoals het planten van bomen. Het merk roept consumenten op om zich in te zetten en in actie te komen voor de natuur. Timberland organiseert daarom urban greening-evenementen in Amsterdam om zo het Nederlandse publiek te bereiken. Om de connectie op het gebied van duurzaamheid te versterken, bouwt Timberland een aquaponische kas op het dak van het bedrijf Mediamatic, nabij het centraal station.

Groen leven

Op vrijdag 18 oktober presenteert Timberland de Nature Needs Heroes-paneldiscussie tijdens de ADE Green Conference. Deze conferentie staat in het teken van vernieuwing, duurzaamheid en sociale verandering in de muziekindustrie. TImberland is zich bewust van de noodzaak om natuur te verbinden met een stedelijke omgeving, ze zijn ten slotte een outdoor lifestylemerk. Timberland organiseert workshops en talks in Mediamatic op 25, 26, 27 en 27 oktober en 1, 2 en 3 november. Er is een divers programma samengesteld waarin een duurzamere levensstijl wordt gepromoot. Experts demonstreren hoe men mee kan werken aan een ‘groen leven’. Tijdens de twee vrijwilligersdagen op donderdag 31 oktober en vrijdag 1 november wordt de Nederlandse bevolking actief betrokken bij de stedelijke vergroening. Samen met 80 vrijwilligers en medewerkers van Timberland maken tuinexperts de tuin van Mediamatic in Amsterdam winterklaar. De experts starten de dag met een presentatie en een informatiesessie. Vervolgens rusten ze alle vrijwilligers uit met de benodigde materialen, aarde en planten.

timberland
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies