We hebben je al eerder getipt over waar je de mooiste mondkapjes kunt kopen. Nu we ze voorlopig wel blijven dragen en het zelfs op bepaalde plekken verplicht is, blijven designers en brands bezig met het ontwerpen van fashionable exemplaren. Sinds vorige week kun je op de digitale schermen in het openbaar vervoer in Amsterdam en Rotterdam de mooiste creaties bewonderen. CS Digital heeft deze campagne ontwikkeld in samenwerking met Amsterdam Fashion Week. Het is wel duidelijk dat het niet-medische mondkapje inmiddels een echt fashion-item is geworden.

Vraag naar mondkapjes is groot
De vraag naar niet-medische mondkapjes is groot. Niet alleen omdat het dragen ervan op bepaalde plekken verplicht is, zoals in het openbaar vervoer, maar ook omdat het op straat weer drukker wordt. Steeds meer mensen voelen zich toch veiliger wanneer ze dan een mondkapje dragen. De campagne 'Face it Fashionably' laat zien dat er veel mooie exemplaren te koop zijn. Het wordt al een echt modeaccessoire. Bovendien ziet het er een stuk beter uit dan de 'standaard' mondkapjes met een medische look.
De volgende merken en designers kom je tegen op de digitale borden in het openbaar vervoer in Amsterdam en Rotterdam:
- 10DAYS
- Filling Pieces
- Hul le Kes
- Lee
- Liesbeth Sterkenburg
- Ninamounah
- RVDK Ronald van der Kemp
- Schepers Bosman
- Scotch & Soda
- Wannes Akop
- Wrangler
Met Face it Fashionably willen wij de reizigers inspireren met de fantastische designs van de participerende ontwerpers en brands. In Amsterdam Fashion Week hebben wij de perfecte partner gevonden welke onze visie deelt om de reizigers te inspireren met bijzondere mondkapjes. Het mondkapje is een essentieel accessoire waarmee iedereen zich kan onderscheiden

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn,...