Fashion29.01.2015

Bjorn Borg lanceert SS15 collectie met een online game experience


Met de lancering van de
zomercollectie van Bjorn Borg , blaast het mode merk een kus naar de gamewereld door de introductie van een geheel nieuw genre: de First Person lover (no shooting) game. De game is tegelijkertijd een geheel nieuw platform op het gebied van e-commerce en online winkelen.

“We hebben de esthetiek van de First Person Shooter game genomen en draaide deze helemaal om. We willen de gamers en shoppers een compleet nieuwe ervaring aanbieden.”, zegt Lina Söderqvist, Marketing Director van Bjorn Borg AB.

In het spel kan je als speler een karakter kiezen en deze volledig personaliseren met de nieuwste collectie om vervolgens de kracht van het kwaad te bestrijden met liefde. Uitgerust met een liefdeshandschoen worden vijanden overmeesterd met bijv. een
hologram kiss blower of een bloemblaadjeswerper.

ss15-bjorn
ss15-bjorn

De nieuwe collectie is geïnspireerd door fictieve werelden zoals fascinerende mythische eilanden, verloren werelden en visionaire computerspelletjes. De collectie werd voor het eerst gepresenteerd tijdens Stockholm Fashion Week afgelopen augustus.

“Het is ontzettend leuk om de collectie in 3D tot leven te zien komen. De game heeft mijn visie van fictieve werelden naar een geheel nieuw niveau gebracht. Ik zou wel de eerste ontwerper ooit kunnen zijn van wie je de collectie online via een spel kan kopen.”, zegt Jamie Lee, Head Designer Bjorn Borg.

De First Person Lover game is vanaf deze week gratis te spelen via www.firstpersonlover.com

Bjorn-Borg-Game
Bjorn-Borg-Game

Verder lezen over Fashion

Vans en Sterling Ruby brengen kunst en design samen in nieuwe OTW-samenwerking

Sommige samenwerkingen voelen logisch nog voordat je de eerste beelden ziet. De samenwerking tussen OTW by Vans en S.R. STUDIO. LA. CA. is daar een goed voorbeeld van. Twee werelden waarin cultuur, experiment en vakmanschap centraal staan, komen samen in een collectie die draait om vorm, comfort en artistieke expressie. Geen vluchtige hype, maar een release die laat zien waar beide namen voor staan.

Fashion17.12.2025

Vans en Sterling Ruby brengen kunst en design samen in nieuwe OTW-samenwerking

Swatch lanceert kleurrijke collectie geïnspireerd op de jaren ‘80 en ‘90!

Swatch, het Zwitserse horlogemerk dat begin jaren 80 werd gelanceerd en bekendstaat om zijn betaalbare horloges heeft een nieuwe collectie gelanceerd. De NEON-collectie, geïnspireerd op de jaren ‘80 en ‘90 is ontzettend kleurrijk en retro. Dat is natuurlijk niet gek, want in deze jaren waren neon- en andere fluoriscerende kleuren helemaal in. In dit blog vertellen we je er alles over!

Fashion15.12.2025

Swatch lanceert kleurrijke collectie geïnspireerd op de jaren ‘80 en ‘90!

Frédérique Constant verrast met een elegante en vernieuwde Moneta Moonphase

Er zijn horloges die meteen je aandacht trekken zonder er moeite voor te doen. Ze hebben iets onverwachts, iets dat je pas ziet wanneer je langer kijkt. De Classics Moneta Moonphase van Frédérique Constant valt precies in die categorie. Het ontwerp speelt met licht en schaduw, met klassieke Genève-elementen en subtiele vernieuwing. Het voelt vertrouwd, maar toch net gedurfd genoeg om op te vallen.

Fashion08.12.2025

Frédérique Constant verrast met een elegante en vernieuwde Moneta Moonphase

FREITAG lanceert Lucky Trucking Charms: kleine accessoires met een groot verhaal

FREITAG introduceert de Lucky Trucking Charms: kleine, stevige accessoires gemaakt van reststukken vrachtwagenzeil die anders zouden worden weggegooid. De vier modellen, AUTOBAHN, DOBBELSTENEN, FACE en MINI MESSENGER verwijzen speels naar de truckercultuur en geven tassen, sleutels of zelfs een kerstboom een uniek en kleurrijk accent. Elk charm is volledig uniek, duurzaam geproduceerd en past naadloos binnen de herkenbare FREITAG-stijl van creatief hergebruik. Vanaf 5 november 2025 zijn de Lucky Trucking Charms verkrijgbaar in alle FREITAG-stores, geselecteerde winkels en online.

Fashion27.11.2025

FREITAG lanceert Lucky Trucking Charms: kleine accessoires met een groot verhaal

Sexy de feestdagen in: ondergoed dat kerst nog warmer maakt

Dit artikel laat zien waarom ondergoed het perfecte kerstcadeau is voor hem, haar en koppels. Van een Sexy Santa slipdress en donkergroene lingerieset tot humoristische boxers en subtiele trunks. Je krijgt 6 concrete cadeautips die december warmer, persoonlijker en net iets spannender maken.

Fashion25.11.2025

Sexy de feestdagen in: ondergoed dat kerst nog warmer maakt

Central Cee en G-SHOCK brengen samen een iconische collab uit

G-SHOCK en Central Cee hebben de handen opnieuw ineengeslagen voor een collab, dit keer met een extra laag dankzij zijn eigen streetwearlabel Syna. De limited edition bouwt verder op de klassieke 6900-serie en legt de nadruk op beweging, identiteit en persoonlijke historie. De collab brengt de herkenbare robuuste G-SHOCK vorm samen met de stijl en de symboliek die Central Cee in zijn werk meeneemt.

Fashion24.11.2025

Central Cee en G-SHOCK brengen samen een iconische collab uit

Vans introduceert een feestelijke collectie vol creativiteit

Met de feestdagen in zicht presenteert Vans met Meet The Vans, een nieuwe collectie en campagne die draait om warmte, samenzijn en creatieve vrijheid. Het merk brengt drie generaties Vans-liefhebbers samen en laat zien hoe het Off The Wall-gevoel al decennialang een vaste waarde is binnen mode, skatecultuur, muziek en kunst. Het resultaat voelt als een familiemoment, één waarin iedereen zijn eigen verhaal meebrengt, maar toch onderdeel is van hetzelfde geheel.

Fashion23.11.2025

Vans introduceert een feestelijke collectie vol creativiteit

Burgundy is terug: KAAI laat zien hoe je deze kleur dit najaar draagt

Burgundy is ook dit najaar weer erg populair in de modewereld. De diepe wijnrode tint domineert het straatbeeld, de catwalks en de garderobes van vrouwen. Het is een kleur die luxe en warmte uitstraalt, die overal bij past. Ook het tassenmerk KAAI gaat mee met de trend en ontwerpt verschillende soorten tassen voor deze herfst in, hoe kan het ook anders, Burgundy.

Fashion19.11.2025

Burgundy is terug: KAAI laat zien hoe je deze kleur dit najaar draagt

Verder lezen over Sport

Apple Fitness+ komt eindelijk naar Nederland en pakt meteen groots uit

Er zijn van die diensten waarvan je al jaren denkt dat ze hier allang beschikbaar zouden moeten zijn. Apple Fitness+ is er ook zo een. Vanaf 15 december kunnen we in Nederland eindelijk gebruikmaken van Apple’s meest complete fitnesservaring. Het werkt niet alleen als een reeks workouts op je iPhone of iPad, maar als een systeem waarin training, muziek, metrics en begeleiding naadloos samenwerken.

Gezondheid10.12.2025

Apple Fitness+ komt eindelijk naar Nederland en pakt meteen groots uit

Frenkie de Jong wordt het nieuwe gezicht van Philips Ambilight TV

Philips Ambilight TV heeft zijn nieuwe wereldwijde ambassadeurs voor het seizoen 2025/2026 aangekondigd, en dat zijn niet de minste namen. Frenkie de Jong sluit zich aan bij Robert Lewandowski, die voor het derde jaar terugkeert als boegbeeld van het merk. Een dubbele Barça-lijn, maar vooral ook een opvallende stap die mooi past binnen een bredere ontwikkeling in tech en sportmarketing.

Domotica24.11.2025

Frenkie de Jong wordt het nieuwe gezicht van Philips Ambilight TV

AZ kiest voor telecomprovider Lebara als trainingspartner en fans profiteren mee

Een telecomprovider en voetbalclub. Het klinkt als een vreemde combinatie, toch? Als je iets verder kijkt dan alleen het logo op een shirt, snap je waarom AZ en Lebara bij elkaar passen. Twee nuchtere merken met lef, ambitie en oog voor hun omgeving. En het mooie is: als supporter van AZ ga jij ook iets van die samenwerking merken!

Lifestyle10.07.2025

AZ kiest voor telecomprovider Lebara als trainingspartner en fans profiteren mee

Zo kies je de juiste schoenen voor het juiste moment

Misschien ben je een sneakerhead en draag je gewoon altijd sneakers, wat we natuurlijk toejuichen, maar er zijn ook veel mannen die meer afwisselen in schoenen. Zeker als het om bepaalde situaties gaat, dan kunnen andere schoenen soms net iets beter. Zo kies je de juiste schoenen voor het juiste moment.

Fashion02.04.2025

Zo kies je de juiste schoenen voor het juiste moment

​Twee mannen gaan het avontuur aan en starten SUP-merk SEB

Je moet er een beetje lef voor hebben en vooral een enorme drive: samen een onderneming starten. Bas Kooijman en Reinier Tromp deden het al eerder, maar doen het nu opnieuw. Samen starten zij een nieuw SUP-merk: SEB. Ee...

Lifestyle26.07.2023

​Twee mannen gaan het avontuur aan en starten SUP-merk SEB

Defqon 1 bundelt krachten met XXL Nutrition

Het grootste hardere stijlen festival van de wereld Defqon.1 Weekend Festival brengt vandaag haar eigen Warrior Workout supplementenlijn uit. De lijn volgt na de succesvolle introductie van de Warrior Workout, waarbij d...

Lifestyle12.05.2022

Defqon 1 bundelt krachten met XXL Nutrition

Warrior Workout
​In stijl de Amsterdamse grachten over deze lente

Als de eerste lentezon doorbreekt, krijgt bijna iedereen de behoefte om naar buiten te trekken. Nu zijn de eerste zonnestralen in de lente misschien nog niet warm genoeg, maar voor je het weet is het heerlijk om in het z...

Lifestyle21.03.2022

​In stijl de Amsterdamse grachten over deze lente

eFoilen wordt serieuze sport: NK vindt op 20 augustus plaats

Volgende week vrijdag, 20 augustus, wordt voor de eerste keer een waar kampioenschap georganiseerd voor eFoilen. Misschien heb je geen idee waar we het over hebben, maar je gaat deze watersport de komende jaren veel meer...

Gadgets13.08.2021

eFoilen wordt serieuze sport: NK vindt op 20 augustus plaats

Ook leuk als toeschouwer!