Geen supermarktbezoek zal nog hetzelfde zijn na dit filmpje

Geen supermarktbezoek zal nog hetzelfde zijn na dit filmpje

Vorig artikel Volgend artikel

Diep van binnen weet iedereen dat er onwijs veel gerotzooid wordt met het voedsel dat in de supermarkten ligt. Maar de vele slimme marketing trucjes doen ons anders geloven. Teksten als 100% natuurlijk, vrij uitloop en ga zo maar door geven ons een vertekend beeld van waarheid. Want wanneer de feiten boven tafel komen is de wereld van consumptie vaak diep triest.

De vrouw in het filmpje mag dan een actrice zijn, de feiten over productie en marketing zijn 100% echt, net als het publiek dat in de zaal zit. Het is bijzonder hoe het publiek reageert en ook zelf werd ik even stil aan het eind. Bij mijn volgende bezoek aan de supermarkt speelt het filmpje zeker door mijn hoofd, net als bij veel andere. De vraag is echter hoelang dit zo blijft. 

Claire de Boer

Claire verruilt het Amsterdamse leven de komende maanden voor een tripje rond de wereld. Ze wil zo veel mogelijk van de wereld zien en doet dit het liefst...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies