Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.
Zeeman weet ons weer te verbazen. Na de succesvolle lancering van een hip tasje en fancollectie komt de winkelketen nu met spotgoedkope parfum. Net als bij dure merken is de parfum gemaakt op basis van 20% parfumolie en zijn er exclusieve ingrediënten in verwerkt. Voor slechts € 4,99 haal je een flesje van het parfum Lucht in huis.
UPDATE: Het parfum van Zeeman was zo’n groot succes dat het binnen een dag was uitverkocht! Zaterdag 29 augustus vlogen tienduizenden flesjes over de toonbank en ook in de webshop liep het storm. Het parfum is dus behoorlijk populair en wordt zelfs op Marktplaats doorverkocht voor een paar tientjes. Ons advies: koop het daar niet! Zeeman vult de voorraad namelijk weer aan en dan betaal je er gewoon € 4,99 voor.
Caroline van Turenhout, Marketingmanager van Zeeman, vertelt: “Het is juist onze bedoeling een topgeur voor de laagst mogelijke prijs aan te bieden. We zorgen ervoor dat we zo snel mogelijk weer nieuwe voorraad hebben, zodat zoveel mogelijk mensen plezier kunnen hebben van Lucht. Door het succes van eerdere campagnes, zoals de trouwjurk en onze sneakers, weten we dat een spraakmakend product heel wat mensen in beweging kan brengen. Natuurlijk hoopten we dat succes nu weer te evenaren. We hebben daar dan ook groot op ingekocht, maar door dit enorme succes zijn we toch verrast. We zijn helemaal blij door het enthousiasme van onze klanten en ontzettend trots dat Lucht zo positief ontvangen is.”
Eigen parfum van Zeeman
Bij Zeeman waren ze nogal verbaasd over de hoge prijzen van parfum en benieuwd of dit echt nodig is. Want waar betaal je precies voor? De ingrediënten, verpakking, marketing? Om dat uit te zoeken gingen ze aan de slag met het ontwikkelen van een eigen eau de parfum. De uitdaging: hoe maak je een topgeur voor de laagst mogelijke prijs? Zeeman vroeg bekende parfumeurs om hen te helpen. Samen met hen is het gelukt om twee unisex parfums te ontwikkelen.
‘Dure geuren gebruiken dure verleiding’, aldus Zeeman. Uiteindelijk blijken de hoge prijzen van de grote merken vooral te zitten in de verleiding. Denk aan dure campagnes met grote sterren en prijzige filmproducties.
Er goed uitzien hoeft niet duur te zijn
De winkelketen weet ons steeds te verbazen met kwalitatief goede producten voor weinig geld. Met spraakmakende campagnes laten ze zien dat dit mogelijk is. Denk bijvoorbeeld aan de Zeeman trouwjurk van een aantal jaar geleden, die verkocht werd voor slechts € 29,99 en waar een ware run op ontstond. Ook liet Zeeman zich in een campagne kritisch uit over de prijs die voor sneakers wordt gevraagd.
Zeeman verkoopt lucht vanaf 29 augustus
Vanaf zaterdag 29 augustus kun je Lucht kopen bij Zeeman voor nog geen 5 euro. Doordat de keten de marketing en verpakking zo eenvoudig mogelijk heeft gehouden, er geen tussenschakels zijn en weinig marge wordt berekend, is het parfum nu zo goedkoop. De werkelijke kosten zitten in de ontwikkeling van het parfum, de olie, exclusieve ingrediënten, het vullen van de flesjes en de logistiek.
Lucht is in winkels en de webshop te koop in 2 unisex varianten vanaf 29 augustus. Uiteraard zijn in de winkel geurtesters beschikbaar, maar voor dit geld durven wij wel een gokje te wagen zonder eerst te ruiken.
Verder lezen over Fashion
Fashion17.12.2025
Vans en Sterling Ruby brengen kunst en design samen in nieuwe OTW-samenwerking
Fashion15.12.2025
Swatch lanceert kleurrijke collectie geïnspireerd op de jaren ‘80 en ‘90!
Fashion08.12.2025
Frédérique Constant verrast met een elegante en vernieuwde Moneta Moonphase
Fashion27.11.2025
FREITAG lanceert Lucky Trucking Charms: kleine accessoires met een groot verhaal
Fashion25.11.2025
Sexy de feestdagen in: ondergoed dat kerst nog warmer maakt
Fashion24.11.2025
Central Cee en G-SHOCK brengen samen een iconische collab uit
Fashion23.11.2025
Vans introduceert een feestelijke collectie vol creativiteit
Fashion19.11.2025
Burgundy is terug: KAAI laat zien hoe je deze kleur dit najaar draagt
Verder lezen over Lifestyle
Lifestyle23.12.2025
Hoe creativiteit weer ruimte krijgt, zelfs als je agenda vol zit
Lifestyle22.12.2025
Last van een winterdepressie? Dit zijn de manieren om je in 2026 goed te voelen!
Living17.12.2025
Thuis wellness op een nieuw niveau: een spa-ervaring in zachte schuimwolken
Lifestyle17.12.2025
Hoe kleine lifestylemerken TikTok veroveren met sfeer, ritme en herkenbaarheid
Lifestyle17.12.2025
Zwarte Cross maakt de eerste namen voor de editie van 2026 bekend!
Fashion11.12.2025
M·A·C VIVA GLAM 2025: Chappell Roan, queer power en een donatie die ertoe doet
Living11.12.2025
Slimme technologie en stijlvol design: Zo transformeer je je huis tot een moderne oase
Lifestyle10.12.2025