Zeeman komt met spotgoedkope eau de parfum

Zeeman komt met spotgoedkope eau de parfum

Binnen een paar uur uitverkocht

Vorig artikel Volgend artikel

Zeeman weet ons weer te verbazen. Na de succesvolle lancering van een hip tasje en fancollectie komt de winkelketen nu met spotgoedkope parfum. Net als bij dure merken is de parfum gemaakt op basis van 20% parfumolie en zijn er exclusieve ingrediënten in verwerkt. Voor slechts € 4,99 haal je een flesje van het parfum Lucht in huis.

UPDATE: Het parfum van Zeeman was zo'n groot succes dat het binnen een dag was uitverkocht! Zaterdag 29 augustus vlogen tienduizenden flesjes over de toonbank en ook in de webshop liep het storm. Het parfum is dus behoorlijk populair en wordt zelfs op Marktplaats doorverkocht voor een paar tientjes. Ons advies: koop het daar niet! Zeeman vult de voorraad namelijk weer aan en dan betaal je er gewoon € 4,99 voor.

Caroline van Turenhout, Marketingmanager van Zeeman, vertelt: "Het is juist onze bedoeling een topgeur voor de laagst mogelijke prijs aan te bieden. We zorgen ervoor dat we zo snel mogelijk weer nieuwe voorraad hebben, zodat zoveel mogelijk mensen plezier kunnen hebben van Lucht. Door het succes van eerdere campagnes, zoals de trouwjurk en onze sneakers, weten we dat een spraakmakend product heel wat mensen in beweging kan brengen. Natuurlijk hoopten we dat succes nu weer te evenaren. We hebben daar dan ook groot op ingekocht, maar door dit enorme succes zijn we toch verrast. We zijn helemaal blij door het enthousiasme van onze klanten en ontzettend trots dat Lucht zo positief ontvangen is."

Eigen parfum van Zeeman

Bij Zeeman waren ze nogal verbaasd over de hoge prijzen van parfum en benieuwd of dit echt nodig is. Want waar betaal je precies voor? De ingrediënten, verpakking, marketing? Om dat uit te zoeken gingen ze aan de slag met het ontwikkelen van een eigen eau de parfum. De uitdaging: hoe maak je een topgeur voor de laagst mogelijke prijs? Zeeman vroeg bekende parfumeurs om hen te helpen. Samen met hen is het gelukt om twee unisex parfums te ontwikkelen.

'Dure geuren gebruiken dure verleiding', aldus Zeeman. Uiteindelijk blijken de hoge prijzen van de grote merken vooral te zitten in de verleiding. Denk aan dure campagnes met grote sterren en prijzige filmproducties.

Er goed uitzien hoeft niet duur te zijn

De winkelketen weet ons steeds te verbazen met kwalitatief goede producten voor weinig geld. Met spraakmakende campagnes laten ze zien dat dit mogelijk is. Denk bijvoorbeeld aan de Zeeman trouwjurk van een aantal jaar geleden, die verkocht werd voor slechts € 29,99 en waar een ware run op ontstond. Ook liet Zeeman zich in een campagne kritisch uit over de prijs die voor sneakers wordt gevraagd.

Zeeman verkoopt lucht vanaf 29 augustus

Vanaf zaterdag 29 augustus kun je Lucht kopen bij Zeeman voor nog geen 5 euro. Doordat de keten de marketing en verpakking zo eenvoudig mogelijk heeft gehouden, er geen tussenschakels zijn en weinig marge wordt berekend, is het parfum nu zo goedkoop. De werkelijke kosten zitten in de ontwikkeling van het parfum, de olie, exclusieve ingrediënten, het vullen van de flesjes en de logistiek.

Lucht is in winkels en de webshop te koop in 2 unisex varianten vanaf 29 augustus. Uiteraard zijn in de winkel geurtesters beschikbaar, maar voor dit geld durven wij wel een gokje te wagen zonder eerst te ruiken.

Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om uitgebreid te koken en bakken, hard te lopen en op reis te gaan. Of dat nu korte...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies