Review van de film 21 Bridges op Amazon Prime

Vorig artikel Volgend artikel

Het aanbod op Amazon Prime vinden wij best indrukwekkend. Het staat vol kwaliteitsseries en goede films. De film 21 Bridges beleefde zijn release niet in de bioscoop, maar op streamingdienst. Ben je een fan van actiefilms? Dan is deze film iets voor jou. De hoofdrollen worden gespeeld door Chadwick Boseman en Sienna Miller.

Wij keken alvast naar 21 Bridges en vertellen je wat wij van de film vinden.

21-bridges-21BRIDGES_Unit_02394R_rgb (1)

Het verhaal: klopjacht op Manhattan

21 Bridges gaat over een klopjacht naar de daders van een uit de hand gelopen overval op Manhattan, New York. Om die daders te pakken worden alle 21 bruggen die Manhattan met het vaste land verbinden, gesloten. Dat is nooit eerder gebeurd. De daders van de overval hebben 8 agenten gedood en de NYPD doet er dan ook alles aan om hen te pakken. Al snel blijkt dat er binnen het politiekorps ook het een ander rommelt.

21-bridges-21BRIDGES_Unit_02124R_rgb. Photo Credit Matt Kennedy

21 Bridges is een echte actiefilm

De film begint spectaculair en zit meteen vol actie. We zien de uit de hand gelopen overval waarbij de agenten omkomen. Ook in de rest van de film zit voldoende actie, dus dat zit wel goed. De personages overtuigen ons af en toe minder.

Andre Davis (gespeeld door Chadwick Boseman) heeft de reputatie van schietgrage agent. Samen met zijn toegewezen partner Frankie Burns (Sienna Miller) wordt de jacht op de daders geopend. Je krijgt af en toe wel wat achtergrondinformatie over de hoofdpersonen , maar vonden het lastig om echt gevoel te krijgen bij Davis. De chemie tussen hem en Burns ontbreekt. De film heeft een duistere sfeer en blijft spannend tot de laatste minuut. Het einde vonden we verrassend.

21 Bridges Amazon

21 Bridges: conclusie

De film zit vol actie (schietpartijen) en spanning. Helaas vinden we de personages minder goed uitgewerkt. De verhaallijn wordt, naarmate de film vordert, bovendien een tikje ongeloofwaardig. Dat is zonde, want de actiescènes zijn echt goed. Niettemin kijkt de film lekker weg en is het einde verrassend. Een prima film voor een luie (zondag)middag of avond. Kijk en oordeel zelf!