PUMA gaat vrouwen inspireren met masterclasses in carrière en ontwikkeling

PUMA gaat vrouwen inspireren met masterclasses in carrière en ontwikkeling

Vorig artikel Volgend artikel

PUMA ken je ongetwijfeld als sportmerk. Toch doen ze bij het van oorsprong Duitse merk nog veel meer. We zien sowieso dat merken zich vaker richten op lifestyle-gerelateerde onderwerpen. Hiermee kan een merk als PUMA duidelijk laten zien waar ze voor staan. De PUMA Academy is hier een mooi voorbeeld van. Het gratis 'female empowerment platform' wil de ontwikkeling van vrouwen bevorderen. Dit is het tweede semester met masterclasses en dit keer is het thema" Carrière & ontwikkeling: first steps to the top.

De eerste reeks was een enorm succes, zo'n duizend enthousiaste vrouwen hebben hieraan meegedaan. Om zoveel mogelijk deelnemers te bereiken is het, naast offline classes, mogelijk om de lessen via een livestream te volgen.

Experts in vrouwelijk ondernemerschap

De masterclasses worden gegeven door experts op het gebied van vrouwelijk ondernemerschap. Dit keer zullen Emilie Sobels (Hashtag Workmode), Hanna abaydi (FDBCK Ageny) en Nancy Poleon (BrandedU) hier meer over vertellen. Deelname aan de PUMA Academy is gratis. Deelenemers leren onder andere meer over de manier waarop je als vrouw business skills ontwikkelt en jezelf als 'merk' in de markt zet.

Kennis is macht

Kennis is macht, of zoals PUMA het zegt 'Knowledge is Power, is de slogan waarmee het merk meisjes en vrouwen aanmoedigt om zich te focussen op hun sterke punten. PUMA is inmiddels meer dan een sportmerk en heeft volop aandacht voor creativiteit, ontwikkeling en ondernemerschap.

De PUMA Academy sluit perfect aan bij de mindset van ons merk. Met de PUMA Academy willen we jonge vrouwen helpen bij hun persoonlijke groei en ontwikkeling, iets wat wij enorm belangrijk vinden als merk. We denken dat een female-only platform heel inspirerend, uniek, maar ook veilig is voor jonge vrouwen. Door middel van masterclasses kunnen niet alleen de experts inspireren, maar kunnen vrouwen ook elkaar inspireren en motiveren. Dit zagen we ook heel erg gebeuren tijdens het eerste semester. Het delen van kennis en ervaring is zo ontzettend waardevol en belangrijk voor de persoonlijke ontwikkeling en groei van jou als individu. Door de masterclasses leer je meer over onderwerpen die binnen het reguliere onderwijs niet of weinig aan bod komen, zoals salarisonderhandelingen, personal branding, sociaal ondernemen, hoe begin je een start-up, hoe creëer je een goede werk-privé balans etc. De lessen zijn interessant voor meiden die nog op school zitten, maar ook voor jonge vrouwen die al aan het werk zijn, of een eigen onderneming hebben. De lessen zijn online, via een livestream te volgen. Daarnaast kunnen we een kleine groep studenten toegang geven tot de fysieke PUMA Academy in Amsterdam. We kijken hiervoor naar de studenten met de meest originele motivatie. We hebben onwijs veel zin in dit tweede semester en kunnen niet wachten tot 2 december!
- Fleur Hofstra, marketingmanager Benelux van PUMA

Aanmelden PUMA Academy

De tweede cursus van de PUMA Academy duurt drie maanden. Masterclasses worden gegeven op 2 december, 20 januari en 3 maart in het centrum van Amsterdam (beperkt aantal plekken beschikbaar) of zijn online te volgen. Op de site van PUMA Academy kun je een eigen profiel aanmaken en in contact komen met andere deelnemers.

Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om uitgebreid te koken en bakken, hard te lopen en op reis te gaan. Of dat nu korte...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies