Lifestyle27.09.2020

PUMA gaat vrouwen inspireren met masterclasses in carrière en ontwikkeling


PUMA ken je ongetwijfeld als sportmerk. Toch doen ze bij het van oorsprong Duitse merk nog veel meer. We zien sowieso dat merken zich vaker richten op lifestyle-gerelateerde onderwerpen. Hiermee kan een merk als PUMA duidelijk laten zien waar ze voor staan. De PUMA Academy is hier een mooi voorbeeld van. Het gratis ‘female empowerment platform’ wil de ontwikkeling van vrouwen bevorderen. Dit is het tweede semester met masterclasses en dit keer is het thema” Carrière & ontwikkeling: first steps to the top.

De eerste reeks was een enorm succes, zo’n duizend enthousiaste vrouwen hebben hieraan meegedaan. Om zoveel mogelijk deelnemers te bereiken is het, naast offline classes, mogelijk om de lessen via een livestream te volgen.

Experts in vrouwelijk ondernemerschap

De masterclasses worden gegeven door experts op het gebied van vrouwelijk ondernemerschap. Dit keer zullen Emilie Sobels (Hashtag Workmode), Hanna abaydi (FDBCK Ageny) en Nancy Poleon (BrandedU) hier meer over vertellen. Deelname aan de PUMA Academy is gratis. Deelenemers leren onder andere meer over de manier waarop je als vrouw business skills ontwikkelt en jezelf als ‘merk’ in de markt zet.

Kennis is macht

Kennis is macht, of zoals PUMA het zegt ‘Knowledge is Power, is de slogan waarmee het merk meisjes en vrouwen aanmoedigt om zich te focussen op hun sterke punten. PUMA is inmiddels meer dan een sportmerk en heeft volop aandacht voor creativiteit, ontwikkeling en ondernemerschap.

Aanmelden PUMA Academy

De tweede cursus van de PUMA Academy duurt drie maanden. Masterclasses worden gegeven op 2 december, 20 januari en 3 maart in het centrum van Amsterdam (beperkt aantal plekken beschikbaar) of zijn online te volgen. Op de site van PUMA Academy kun je een eigen profiel aanmaken en in contact komen met andere deelnemers.

Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.

Verder lezen over Lifestyle

Waarom bedrijven de feestdagen niet mogen vergeten!

Kortingen, acties en gratis spullen weggeven. Veel ondernemers vinden het maar onzin en doen liever niet mee met de gekkigheid van dagen als Black Friday of de feestdagen in december, maar hierdoor laat je al snel veel kansen liggen. Veel merken zorgen juist voor speciale kerstcadeaus, brengen nieuwe lijnen uit en ook adventskalenders zijn niet meer weg te denken. Natuurlijk allemaal wel met een bepaalde korting of met een extraatje.

Lifestyle20.10.2025

Waarom bedrijven de feestdagen niet mogen vergeten!

MAC tilt kerstcadeaus naar een oogverblindend niveau

MAC Holiday Collection 2025 levert limited-edition glamour in mintgroen met Jelly Shine Eye Shadow, Bounce & Gleam Highlighter, Sugar Crystal Lip Oil Stick, Lipglass Air en MACximal Sleek Satin Lipstick, plus kant-en-klare cadeausets voor een snelle switch van dag- naar avondlook. Tegelijk lanceert MAC Dazzle & Shine met Dazzleshadow Liquid, DazzleLips Crayon en vernieuwde poederoogschaduws voor langdurige metallic glans.

Lifestyle17.10.2025

MAC tilt kerstcadeaus naar een oogverblindend niveau

Molton Brown Mesmerising Oudh Accord & Gold, al 10 jaar een bestseller

Sommige geuren vergeet je meteen, maar soms is er een geur die blijft hangen. Mesmerising Oudh Accord & Gold van Molton Brown is er zo eentje. Dit parfum is al tien jaar een bestseller, en eerlijk gezegd verbaast dat ons niets.

Lifestyle08.09.2025

Molton Brown Mesmerising Oudh Accord & Gold, al 10 jaar een bestseller

Tijdreis door 750 jaar Amsterdam in de grootste maquette ooit gebouwd

Op 21 juni werd het al groots gevierd met het festival Op De Ring waar bijna 200.000 mensen het 750-jarig bestaan van onze hoofdstad vierden. Op 27 oktober, precies op de 750ste verjaardag van Amsterdam, opent Amsterdam in Motion in de Zuiveringshal Oost van Westergas. Dit is ‘s werelds grootste multimediale maquette van een stad. Een bijzondere manier om de verjaardag van onze hoofdstad te vieren!

Lifestyle01.09.2025

Tijdreis door 750 jaar Amsterdam in de grootste maquette ooit gebouwd

Nooit meer alleen sporten met AI Fitbuddies

Je hoort het vaak, sporten is leuker als je het samen doet. Ik kan me daar helemaal in vinden, ik zit namelijk zelf op een teamsport. In mijn eentje naar de sportschool gaan, daar voel ik echt helemaal niets voor. Voor de mensen die wel graag naar de sportschool gaan en dit liever ook samen doen heeft Basic-Fit iets leuks gelanceerd, namelijk Fitbuddies, je eigen AI-trainingsmaatje!

Lifestyle01.09.2025

Nooit meer alleen sporten met AI Fitbuddies

Sauna’s zijn gezonder dan je denkt: 63% minder kans op hartfalen

Een avondje sauna wordt vaak gedaan ter ontspanning, maar volgens de wetenschap schuilt er meer achter. Uit een Fins onderzoek blijkt dat regelmatig saunabezoek de kans op overlijden door hartfalen met maar liefst 63% verlaagt. Ook het risico op andere hart- en vaatziekten gaat flink omlaag. Goed nieuws dus voor iedereen die regelmatig in de sauna te vinden is.

Lifestyle26.08.2025

Sauna’s zijn gezonder dan je denkt: 63% minder kans op hartfalen

Fraude in Nederland stijgt met 50%

Je hebt het vast al wel eens gehoord of voorbij zien komen. Mensen die een berichtje krijgen van een ‘’familielid’’ die geld nodig heeft voor een nieuwe telefoon. Uiteindelijk blijkt het een oplichter te zijn die er met je geld vandoor gaat. Ik heb het zelf gelukkig nog nooit meegemaakt, maar ik heb genoeg verhalen gehoord. En het blijft oplopen volgens de Fraudehelpdesk.

Lifestyle20.08.2025

Fraude in Nederland stijgt met 50%

De verrassende badkamergeheimen van Nederlandse vrouwen

Iedereen start zijn dag anders. De een begint met het poetsen van zijn tanden, terwijl ik persoonlijk het liefst meteen onder de douche spring om goed wakker te worden. Mensen starten hun dag dus het liefst fris. Wat zich achter de deur van de badkamer afspeelt blijkt een stuk minder rooskleurig te zijn dan je denkt. Uit onderzoek van Haibu blijkt dat bijna de helft van de Nederlandse vrouwen wel eens plast onder de douche. Meer dan 700 vrouwen deelden hun badkamergewoontes en in dit blog delen wij de meest verrassende gewoontes!

Lifestyle12.08.2025

De verrassende badkamergeheimen van Nederlandse vrouwen