​Hoe is de kantorenmarkt nu na corona?

​Hoe is de kantorenmarkt nu na corona?

Vorig artikel Volgend artikel

COVID-19 heeft ongekende menselijke en humanitaire uitdagingen met zich meegebracht. Bedrijven over de hele wereld zijn de uitdaging aangegaan om hun werknemers te beschermen en over te schakelen op een nieuwe manier van werken die zelfs de meest strikte bedrijfscontinuïteitsplannen niet konden voorspellen. Ook heeft de pandemie nieuwe manieren van werken noodzakelijk gemaakt. Als gevolg daarvan moeten organisaties hun werk- en kantooromgevingen opnieuw vormgeven om ervoor te zorgen dat werknemers een veilige, productieve en plezierige werkomgeving en leven hebben.

Tot de pandemie was de conventionele wijsheid dat kantoren cruciaal waren voor productiviteit, cultuur en het winnen van de oorlog om talent. Er werd intensief geconcurreerd om eersteklas kantoorruimte in grote stedelijke centra, en velen richtten zich op oplossingen die werden gezien als bevorderlijk voor samenwerking.

Dankzij Corona hebben we allemaal deelgenomen aan het grootste thuiswerkexperiment ooit! Kantoormedewerkers over de hele wereld werden gedwongen vertrouwd te raken met videobellen, het delen van documenten en nieuwe sociale media en veranderden zolderkamers in thuiskantoren. Het gaf de beweging naar thuiswerken en digitale samenwerking een flinke boost. Dit zal ingrijpende gevolgen hebben voor onze kantoren, huizen en zelfs steden.

Redenen waarom u een kantoorruimte in Amsterdam zou moeten huren:

De hoofdstad van Nederland, Amsterdam, telt meer dan 800.000 inwoners. Het is tevens de dichtstbevolkte stad van het land. Amsterdam heeft vele attracties, waaronder de grachten, de karakteristieke gebouwen, en het bruisende centrum. De stad wordt ook wel het Venetië van het Noorden genoemd. De uitstekende ligging van Amsterdam voor zakendoen en het vestigen van uw kantoor is deels toe te schrijven aan dit alles en het feit dat de stad gemakkelijk te bereiken is. Hier zijn de volgende redenen waarom u een kantoorruimte in Amsterdam zou moeten huren.

Bereikbaarheid van uw kantoorruimte

Er zijn 11 treinstations, 500 tramhaltes en 25 buslijnen in Amsterdam. Vanuit het hele land zijn alle kantoren goed bereikbaar dankzij de vele treinstations, tramhaltes en bushaltes. Ook vermijdt u files, en komt u niet te laat op een afspraak. Een kantoorruimte in amsterdam is voor iedereen snel bereikbaar.

Gemakkelijk bereikbaar voor internationale klanten

Amsterdam is goed bereikbaar met het openbaar vervoer, zoals hierboven beschreven. Ontvangt u echter veel internationale klanten? Dan is de internationale luchthaven Schiphol een prima optie. Een afstand van 23 kilometer scheidt de luchthaven van Amsterdam. Internationale klanten hebben dus gemakkelijk toegang tot uw kantoorgebouw. Of het nu met het openbaar vervoer, taxi of Uber is, uw internationale klanten zijn in een mum van tijd op de plaats van bestemming. Dit maakt een bezoek aan uw organisatie een stuk aantrekkelijker

Toekomstig succes hangt af van studenten

Amsterdam heeft 14 hogescholen en twee universiteiten, dus het vinden van personeel is geen probleem. Denk aan stagiaires, pas afgestudeerden, studenten op zoek naar bijbaantjes en afgestudeerden die een vaste baan zoeken. De samenwerking met studenten kan niet alleen personeel opleveren voor uw organisatie, maar op deze manier kunnen eventuele vragen van de organisatie ook beantwoord worden door de studenten.

Kennis is macht. Het oplossen van specifieke vraagstukken van uw organisatie kost vaak veel tijd en geld. Stagiaires en afstudeerders kunnen deze vragen relatief goedkoop beantwoorden. Met de actuele kennis van de studenten en de begeleiding van docenten uit de praktijk, kan dit voor u de oplossing zijn - een echte win-win situatie.

Snel zakelijke relaties opbouwen

Er zijn regelmatig evenementen en beurzen in een grote stad als Amsterdam. Geschikt om je netwerk uit te breiden omdat je een grote groep mensen bereikt. Via deze netwerkbijeenkomsten is het mogelijk om gemakkelijk en snel uw zakelijke relaties op te bouwen. Een kantoor in Amsterdam kan u helpen om deze relaties gemakkelijk op te bouwen. Denk bijvoorbeeld aan de RAI Amsterdam. In de RAI Amsterdam vinden regelmatig diverse evenementen plaats waar u en uw bedrijf van kunnen profiteren.

Wat is de omgeving in uw kantoor?

De omgeving van uw kantoorruimte is minstens zo noodzakelijk als de kantoorruimte zelf. Is de kantoorruimte goed bereikbaar? Zijn er voldoende voorzieningen in de buurt? In Amsterdam zijn er veel mogelijkheden voor de locatie van uw kantoorruimte. Denk bijvoorbeeld aan een kantoorpand aan de Amsterdamse grachten. De locatie is midden in het centrum van alle voorzieningen, zoals restaurants en cafés. U kunt gezellig een hapje eten met collega's na het werk of met klanten die op bezoek komen.

Naast het altijd drukke centrum van Amsterdam is er ook nog Amsterdam Zuidas. Amsterdam Zuidas is de populairste kantoorlocatie van Nederland. Allerlei grote bedrijven zijn hier gevestigd, vooral in de financiële sector. Er zijn moderne kantoren, en deze locatie is ook goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Op de Amsterdamse Zuidas kunt u ook kantoorruimte huren in een bedrijfsverzamelgebouw. In grote kantoorgebouwen zijn namelijk vaak meerdere bedrijven gevestigd.

Daar is natuurlijk veel over te zeggen, maar Amsterdam biedt nog veel meer. De bereikbaarheid van Amsterdam is uitstekend, en het heeft een prachtige omgeving. Dus ondanks de COVID 19 pandemie is Amsterdam nog steeds de beste plek.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies