Lifestyle08.05.2014

Slow watch lanceert limited Brazil edition: met de opbrengst voor goed doel


slow-watch-lanceert-limited-brazil-editi.jpg
slow-watch-lanceert-limited-brazil-editi.jpg

Nog even en we kunnen weer met z’n alle gehuld in oranje de straat op. Het WK staat namelijk voor de deur en Slow watch speelt hierop in. Want wil je het WK in stijl beleven of een steentje bijdragen aan een goed doel dan is er vanaf deze week de limited Brazil edition van slow watch. Een exclusief model waarvan de gehele omzet ten goede komt aan ‘A Chance To Play’: een goed doel wat zich inzet voor betere levensomstandigheden voor kinderen in de sloppenwijken van Brazilië. Het horloge is dus een perfecte manier om voetbal, stijl en maatschappelijke verantwoordelijkheid te combineren. 

Wat het horloge speciaal maakt is de beperkte oplage, er zijn slechts 24 stuks geproduceerd, één voor ieder uur van de dag. Daarnaast is het horloge gegraveerd met de tekst  ‘Brazil edtition’ en wordt klokkast voorzien van een limited edition nummer. Het Braziliaanse tintje is verwerkt in het horloge bandje, deze is namelijk gemaakt van replica’s voetballen uit 1950. Dit was het jaar dat het voor het eerst een voetbaltournooi in Brazilië plaatsvond.

A Chance To Play – Terre des Hommes

Slow watch is een merk waarbij de kwaliteit van het leven centraal staat. Dat is de reden dat slow watch de gehele opbrengst doneert aan ‘A chance To Play’. Dit initiatief creëert nieuwe mogelijkheden door middel van sport, spel en educatie voor kansarme kinderen in de Braziliaanse Favela’s. Het is een initiatief van ‘Terre des Hommes, een organisatie die de rechten en ontwikkeling van kinderen wereldwijd wil bevorderen. Hoofd fondsenwerving Terre des Hommes vertelt: “Het is ongelofelijk dat een jong merk 100% van de opbrengst aan ons doneert. Ze helpen hiermee de kinderen en wij zijn ze enorm dankbaar. We hopen dat dit andere merken, groot en klein, ook zal inspireren om goede doelen als de onze te helpen.”

Corvin Lask, een van de bedenkers van slow watch, vult aan:  “Wij van slow staan voor wat werkelijk belangrijk is in het leven. Door middel van dit project hebben wij de mogelijkheid bij te dragen aan de ontwikkeling van kinderen in de Braziliaanse Favella’s.” 

A Chance to Play-2

Vanaf vandaag kan je via slow@slow-watches.com meedingen om een limited edition te reserveren voordat deze gereleased wordt. Uit alle pre-release aanmeldingen zullen de eerste twaalf kopers gekozen worden via een loting. Op de eerste speeldag, 12 juni, zullen de overige twaalf modellen om exact 22.00 uur de verkoop in gaan via hun website. De prijs voor de Brazil edition is €500,-.

P.S. ben je geïnteresseerd in het standaard model? Kijk op Slow Watches voor alle varianten.

Verder lezen over Horloge

Alpina onthult stoere, maar verfijnde Alpiner Extreme Skeleton Automatic

Voor het eerst in de geschiedenis van de Alpiner Extreme Automatic-collectie wordt het uurwerk onthuld in een skeletversie.

Fashion31.08.2024

Alpina onthult stoere, maar verfijnde Alpiner Extreme Skeleton Automatic

Nieuw ‘Knights of the Round Table’ horloge van Roger Dubuis

De expressieve Knights of the Round Table collectie van het Zwitserse horlogehuis Roger Dubuis is uitgebreid met een nieuw high-tech model. In een avontuurlijk, winters landschap begint de aarde opnieuw te barsten en ver...

Gadgets13.12.2023

Nieuw ‘Knights of the Round Table’ horloge van Roger Dubuis

​Patek Philippe, een reus in de horlogewereld

Iedereen kent de geweldige horloges die dit merk produceert. Maar hoeveel weet je er eigenlijk vanaf? Patek Philippe heeft een rijke geschiedenis die synoniem staat voor elegantie, vakmanschap en tijdloze schoonheid. Dit...

Gadgets23.11.2023

​Patek Philippe, een reus in de horlogewereld

​Zo kies je je eerste, luxe horloge uit

Het is stijlvol, je straalt er iets mee uit en je kunt er ook nog de tijd op zien. Ben je toe aan je eerste, luxe horloge, dan kun je waarschijnlijk wel wat tips gebruiken. Als je immers in een hoger segment horloges sho...

Fashion06.09.2022

​Zo kies je je eerste, luxe horloge uit

Nieuw retro sporthorloge van Casio G-SHOCK

Ben je alweer volop aan het trainen? Een sporthorloge is tegenwoordig een bijna onmisbaar accessoire voor je workouts. Casio heeft een sportief horloge in retrolook gelanceerd: de GBD-200. In het design dat je kent van d...

Gadgets21.06.2021

Nieuw retro sporthorloge van Casio G-SHOCK

Dit zijn de 3 nieuwe en betaalbare horloges van PEUGEOT

Peugeot komt met 3 nieuwe en tijdloze horloges, die bovendien betaalbaar zijn. De 'Armand, since 1810' klokjes zijn gemaakt om de geschiedenis van het merk te eren. Liefhebbers van het merk willen dit model ongetwijfeld...

Gadgets14.12.2020

Dit zijn de 3 nieuwe en betaalbare horloges van PEUGEOT

Casio komt met nieuwe lichtgewicht modellen van de G-SHOCK MT-G-serie

Dit zijn de nieuwste modellen van de Casio G-SHOCK uit de MT-G-Serie. De horloges zijn uitgerust met de nieuwste innovatie op het gebied van schokbestendigheid, wat Casio de Dual Core Guard Structure noemt. We weten alla...

Gadgets01.10.2020

Casio komt met nieuwe lichtgewicht modellen van de G-SHOCK MT-G-serie

Metalen look and feel
Lebois & Co wil meest persoonlijke luxe horlogemerk worden

Het luxe horlogemerk Lebois & Co wil het meest persoonlijke luxe horlogemerk ter wereld worden. Om dit voor elkaar te krijgen maken ze gebruik van Equity crowdfuning zodat investeerders en horlogeliefhebbers kunnen inves...

Lifestyle09.09.2020

Lebois & Co wil meest persoonlijke luxe horlogemerk worden

Verder lezen over Voetbal

Veronica presenteert voetbaldocumentaire Paradijsvoetballers

Op 25 maart om 22:00 is de nieuwe documentaire paradijsvogels te zien op Veronica. In de documentaire krijgt de kijker een kijkje in het leven van Nederlandse voetballers in Indonesië. Er is in de documentaire o.a. te z...

Lifestyle09.03.2019

Veronica presenteert voetbaldocumentaire Paradijsvoetballers

Arsenal gekleed door Cavallaro Napoli

Cavallaro Napoli is een tweejarige overeenkomst aangegaan met de Britse voetbalclub Arsenal. De komende twee jaar is het Nederlands-Italiaanse bedrijf de formal wear partner en worden zowel de spelers, de technische staf...

Fashion09.08.2017

Arsenal gekleed door Cavallaro Napoli

Fernando Torres wordt het nieuwe gezicht van BALR

De Spaanse topvoetballer Fernando Torres is het gezicht van de nieuwe collectie van het Nederlandse lifestyle merk BALR. De voetballer van Atlético Madrid is vanaf deze zomer te zien in de communicatie van het merk, dat...

Fashion09.06.2017

Fernando Torres wordt het nieuwe gezicht van BALR

Nieuwe gave Nike F.C. collectie

Deze zomer ontmoeten 24 landen elkaar in Frankrijk. Allemaal met hetzelfde doel: gekroond worden tot het beste voetbalteam van Europa. Eden Hazard (België), Gerard Piqué (Spanje), Blaise Matuidi (Frankrijk) en Daniel S...

Fashion11.04.2016

Nieuwe gave Nike F.C. collectie

Video: Cristiano Ronaldo showt zijn skills verkleed als dakloze

In januari kwamen er al wat video's online van Christiano Ronaldo die random met mensen aan het voetballen was in de straten van Madrid. Undercover, dat wel. Verkleed als dakloze verrast hij omstanders met zijn geweldige...

Foto & Video05.08.2015

Video: Cristiano Ronaldo showt zijn skills verkleed als dakloze

Voor het eerst een vrouw naast Messi op de cover van FIFA

De afgelopen jaren maakt het vrouwenvoetbal een flinke groei door en dat bewijst FIFA ook: op de voorkant van de nieuwste versie staat er een vrouw naast Lionel Messi. De Amerikaanse Alex Morgan, de Australische Stephan...

Computer21.07.2015

Voor het eerst een vrouw naast Messi op de cover van FIFA

De vetste tafelvoetbaltafel ooit

Tafelvoetbal is zo'n spelletje dat je vroeger waarschijnlijk uren en uren aan een stuk hebt gespeeld. En stiekem vind je het nog steeds leuk om te doen. Tafelvoetballen wordt nog leuker op deze prachtige design tafelvoet...

Lifestyle26.06.2015

De vetste tafelvoetbaltafel ooit

Deze vinden vrouwen zelfs leuk...
Neymar Jr. en Nike introduceren Hypervenom Liquid Diamond

Voetballer Neymar is een opvallende verschijning, dit geldt niet alleen op het veld, maar ook daarbuiten. Nike kreeg de taak om zijn typerende vertoning terug te laten komen in zijn schoenen. Zijn opvallende verschij...

Food27.01.2015

Neymar Jr. en Nike introduceren Hypervenom Liquid Diamond