Skullcandy brengt maandelijks een dosis positiviteit met nieuwe producten, muziek en verhalen

Skullcandy brengt maandelijks een dosis positiviteit met nieuwe producten, muziek en verhalen

Mood Boost programma

Vorig artikel Volgend artikel

Audio-lifestyle merk Skullcandy ken je waarschijnlijk wel van de koptelefoons en (draadloze) oortjes. In april van dit jaar is het merk een nieuw programma gestart om de geestelijke gezondheid van jongeren onder de aandacht te brengen. Daarmee richten ze zich vooral op millennials en generatie Z. Het programma heet Mood Boost en duurt 12 maanden.

Lucky purple wireless earbuds

Elke maand staat een andere 'feel good mood' centraal, bedoeld om jongeren die met mentale problemen kampen van een dosis positiviteit te voorzien. In oktober is dat het thema LUCKY. En dat wordt onder de aandacht gebracht met bijzondere kunst, muziek en limited edition wireless earbuds. In de toepasselijke kleur 'Lucky purple'.

Earbuds skullcandy
De limited edition wireless earbuds van Skullcandy

Voor deze mood boost werkt Skullcandy samen met de New Yorkse illustrator Radhia Rahman. Haar exclusieve print 'Furballs of Fortune' is bijgesloten in de LUCKY bundel van oktober. En die ziet er zo uit:

Skullcandy Mood Boost oktober
Een instant good mood met dit toffe pakket

Mood boost programma

Het doel van het Mood Boost programma van Skullcandy is om jongeren die kampen met geestelijke gezondheidsklachten te steunen en een podium te geven. Dat is vooral in deze moeilijke en angstige periode belangrijk. Hierin werkt Skullcandy samen met de Amerikaanse non-profit partner To Write Love On Her Arms (TWLOHA), die ook in Europa actief is. 10% van alle verkochte limited edition Mood Boost producten doneert Skullcandy aan TWLOHA, wat de organisatie gebruikt om hun doelgroep te informeren, te inspireren en hulp én behandeling beschikbaar te maken.

Meer dan een audiobedrijf

Volgens het Amerikaanse TWLOHA is het aantal depressies onder jongeren de afgelopen tien jaar geslagen met ongeveer 70%. Skullcandy wil meer zijn dan alleen een audiobedrijf. Iedereen die zijn of haar oren beschikbaar stelt, kan van Skullcandy een dosis positieve energie krijgen. De meest krachtige tool daarvoor volgens het merk: muziek.

Skullcandy deed de kick off van de campagne in april met de Blissful Mood. Deze maand staat de Lucky Mood centraal. De komende maanden komen onder andere de moods Hopeful en Determined aan bod. Allemaal om een dosis positiviteit naar de social feeds van de vele Skullcandy volgers en fans te brengen. “Onze jongere consumenten vinden dat wanneer ze van ons kopen, wij als bedrijf een grotere maatschappelijke verantwoordelijkheid moeten nemen voor de thema's waar deze generatie mee kampt", aldus Skullcandy's Chief Marketing Officer, Jessica Klodnicki. Klodnicki. “Mood Boost is hier een belangrijk antwoord op hun verzoek dat bedrijven een steentje moeten bijdragen aan een betere en gezondere wereld."

Draadloze kimited edition oortjes 'Indy Evo' met print

De populairste 'true wireless' producten van Skullcandy worden in kleine oplages en speciale kleurstellingen tijdelijk verkocht. Met exclusieve prints van bekende grafisch designers en pop-culture artiesten. In de oktober Moos Boost bundel vind je de populaire draadloze 'Indy Evo' oortjes met print van Radhia Rahman. Deze oortjes zijn helemaal draadloos te gebruiken, hebben een heel prettig helder geluid en een batterijduur tot 30 uur. Bovendien worden ze altijd geleverd met oordopjes in verschillende maten. De Indy Evo oortjes kosten € 99,99. Volg Skullcandy om de limited edition Mood Bood editions in de gaten te houden.

Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn,...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies