Glazen Bol: 1 miljoen Apple horloges in eerste weekend

Glazen Bol: 1 miljoen Apple horloges in eerste weekend

Analisten voorspellen 300.000 pre-orders tussen 10 april en start verkoop

Vorig artikel Volgend artikel

Over een goede week, op 10 april, start in de eerste landen de voorverkoop van de Apple Watch. Nederland en België zijn dan overigens nog niet aan de beurt. Diverse analisten wagen zich inmiddels aan het voorspellen van het aantal slimme horloges dat Apple in het eerste verkoopweekend, startend op 24 april, zal verkopen.

Piper Jaffray analist Gene Munster verwacht dat Apple in de eerste 24 uur na de start van de pre-order periode (10 april) zo'n 300.000 bestellingen voor de Watch gaat ontvangen. In het eerste weekend van de verkoop verwacht hij dat 1 miljoen slimme Apple horloges over de toonbanken gaan. Daarbij doet hij overigens geen uitspraken over welke Apple Watch het meest verkocht zal worden. Of, beter gezegd, hoeveel klanten zich voor een 'Edition' exemplaar, met een prijskaartje dat tussen de 10.000 en 17.000 dollar ligt, melden ;)

De verschillende analisten zijn het bepaald niet eens over het aantal Apple Watches dat dit jaar in totaal verkocht gaat worden. De een roept 8 miljoen, de ander 14 miljoen en de meest optimistische voorspeller heeft het zelfs over meer dan 20 miljoen exemplaren. Wie uiteindelijk het dichtst bij de waarheid zal zitten? Dat hangt ook af van de snelheid waarmee Apple de Watch naar andere landen brengt.

Apple-Watch-Event

Deze voorspellers hebben duidelijk allemaal een andere Glazen Bol, maar het blijft natuurlijk ook een beetje koffiedik kijken, dat voorspellen :) Maar de voorspelling dat Apple dit jaar de best verkopende smartwatch op de markt zal brengen is er eentje die je zonder veel risico kunt uiten.

Nog los van het feit dat vrijwel alle (nieuwe) Apple producten goed scoren speelt ook mee dat sommige concurrenten (lees: Samsung) hun slimme horloges vooral nog weggeven als kado bij de aanschaf van andere producten (TV's, smartphones en tablets bijvoorbeeld). Dat kun je nauwelijks 'verkopen' noemen, hoewel de aantallen wel meewegen.

Via

Ron Smeets

Ron verdiende zijn sporen in de Telecom als Mobile Cowboy. Na bijna 15 jaar was hij toe aan een nieuwe uitdaging als zelfstandig freelance journalist,...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies