Facebook komt met slimme bril van Ray-Ban

Facebook komt met slimme bril van Ray-Ban

Vorig artikel Volgend artikel

EssilorLuxottica zegt je misschien niet meteen iets. Toch is dit een enorme 'brillenreus'. Een groot deel van de merken die je bij de opticien ziet liggen worden door dit bedrijf vertegenwoordigd, waaronder andere Chanel, Persol en Ray-Ban. De klassieke Ray-Ban kennen we allemaal wel, maar dit wordt nu ook het merk voor de slimme bril die EssilorLuxottica in samenwerking met Facebook ontwikkelt. In 2021 moet de slimme bril, met AR technologie, op de markt komen.

Wearables hebben potentieel om contact te leggen

"We zijn gepassioneerd met het verkennen van apparaten die mensen betere manieren kunnen bieden om in contact te komen met degenen die het dichtst bij hen staan. Wearables hebben het potentieel om dat te doen. Met EssilorLuxottica hebben we een even ambitieuze partner die hun expertise en merkencatalogus van wereldklasse zal lenen voor de eerste echt modieuze slimme brillen” aldus Andrew Bosworth, vice-president van Facebook Reality Labs.

Combinatie van techonologie en mode

De slimme Ray-Ban wordt dus geen VR-achtige bril, maar een exemplaar dat je daadwerkelijk kunt dragen en de echte wereld door bekijkt. Het is de bedoeling dat hier straks het display van een/jouw smartphone in weerspiegelt. De aankondiging van de bril in samenwerking met EssilorLuxottica werd gedaan door Mark Zuckerberg tijdens Facebook Connect, een jaarlijkse conferentie die dit jaar digitaal vanuit Californië werd gehouden.

We zijn trots op onze samenwerking met Facebook, dat een iconisch merk als Ray-Ban meeneemt in een steeds digitalere en socialere toekomst. Door een merk te combineren dat geliefd is en gedragen wordt door miljoenen consumenten over de hele wereld met technologie die de wereld dichter bij elkaar heeft gebracht, kunnen we de verwachtingen rond wearables bijstellen. We effenen de weg voor een nieuwe generatie producten die de manier waarop we naar de wereld kijken zullen veranderen.”
- Rocco Basilico, Chief Wearables Officer bij Luxottica

Productnaam, specificaties, softwaremogelijkheden, prijzen en andere details zullen in 2021 worden gedeeld.

Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om uitgebreid te koken en bakken, hard te lopen en op reis te gaan. Of dat nu korte...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies