Gadgets16.05.2014

PEPSI brengt interactieve content met van Persie op blikjes


pepsi-brengt-interactieve-content-met-va.jpg
pepsi-brengt-interactieve-content-met-va.jpg

Gister lanceerde Pepsi een nieuw interactief blikje met voetballer Robin van Persie. Met gebruik van de gratis app Blippar komt het blikje en de content tot leven in de vorm van een game, muziek en video’s. Hiermee laat Pespi zijn innovatieve kracht zien door als een van de eerste frisdrankmerken te experimenteren met augmented reality. De limited edition Pepsie Regular en Pepsi Max blikjes met Van Persie maken onderdeel uit van de ‘Live For Now’ –campagne en zijn vanaf nu overal verkrijgbaar. 

Augmented reality
Augmented reality is een techniek waarbij fysieke beelden uit de werkelijkheid virtueel tot leven worden gebracht. De app Blippar is een van de grootste augmented reality apps met meer dan 4,7 miljoen gebruikers wereldwijd. Met gebruik van deze app komt content op je smartphone of tablet tot leven. Fans kunnen op deze manier genieten van een aantal voetbaltrucs die door Van Persie uitgevoerd worden, muziek downloaden, video’s bekijken van de ‘Live For Now’ –campagne en zoveel mogelijk blikjes in een doel proberen te krijgen met een interactief spel.

Het is niet de eerste keer dat Pepsi fans verrast met augmented reality. Afgelopen maand heeft Pepsi in Engeland met deze techniek nietsvermoedende reizigers verrast. Zo kregen mensen die op de bus zaten te wachten de schrik van hun leven toen het leek alsof er een tijger ineens op hen af kwam lopen en een robot met lasers de stad vernietigde. Dit filmpje ging viraal en is inmiddels al 5,7 miljoen keer bekeken. 

Verder lezen over Voetbal

Veronica presenteert voetbaldocumentaire Paradijsvoetballers

Op 25 maart om 22:00 is de nieuwe documentaire paradijsvogels te zien op Veronica. In de documentaire krijgt de kijker een kijkje in het leven van Nederlandse voetballers in Indonesië. Er is in de documentaire o.a. te z...

Lifestyle09.03.2019

Veronica presenteert voetbaldocumentaire Paradijsvoetballers

Arsenal gekleed door Cavallaro Napoli

Cavallaro Napoli is een tweejarige overeenkomst aangegaan met de Britse voetbalclub Arsenal. De komende twee jaar is het Nederlands-Italiaanse bedrijf de formal wear partner en worden zowel de spelers, de technische staf...

Fashion09.08.2017

Arsenal gekleed door Cavallaro Napoli

Fernando Torres wordt het nieuwe gezicht van BALR

De Spaanse topvoetballer Fernando Torres is het gezicht van de nieuwe collectie van het Nederlandse lifestyle merk BALR. De voetballer van Atlético Madrid is vanaf deze zomer te zien in de communicatie van het merk, dat...

Fashion09.06.2017

Fernando Torres wordt het nieuwe gezicht van BALR

Nieuwe gave Nike F.C. collectie

Deze zomer ontmoeten 24 landen elkaar in Frankrijk. Allemaal met hetzelfde doel: gekroond worden tot het beste voetbalteam van Europa. Eden Hazard (België), Gerard Piqué (Spanje), Blaise Matuidi (Frankrijk) en Daniel S...

Fashion11.04.2016

Nieuwe gave Nike F.C. collectie

Video: Cristiano Ronaldo showt zijn skills verkleed als dakloze

In januari kwamen er al wat video's online van Christiano Ronaldo die random met mensen aan het voetballen was in de straten van Madrid. Undercover, dat wel. Verkleed als dakloze verrast hij omstanders met zijn geweldige...

Foto & Video05.08.2015

Video: Cristiano Ronaldo showt zijn skills verkleed als dakloze

Voor het eerst een vrouw naast Messi op de cover van FIFA

De afgelopen jaren maakt het vrouwenvoetbal een flinke groei door en dat bewijst FIFA ook: op de voorkant van de nieuwste versie staat er een vrouw naast Lionel Messi. De Amerikaanse Alex Morgan, de Australische Stephan...

Computer21.07.2015

Voor het eerst een vrouw naast Messi op de cover van FIFA

De vetste tafelvoetbaltafel ooit

Tafelvoetbal is zo'n spelletje dat je vroeger waarschijnlijk uren en uren aan een stuk hebt gespeeld. En stiekem vind je het nog steeds leuk om te doen. Tafelvoetballen wordt nog leuker op deze prachtige design tafelvoet...

Lifestyle26.06.2015

De vetste tafelvoetbaltafel ooit

Deze vinden vrouwen zelfs leuk...
Neymar Jr. en Nike introduceren Hypervenom Liquid Diamond

Voetballer Neymar is een opvallende verschijning, dit geldt niet alleen op het veld, maar ook daarbuiten. Nike kreeg de taak om zijn typerende vertoning terug te laten komen in zijn schoenen. Zijn opvallende verschij...

Food27.01.2015

Neymar Jr. en Nike introduceren Hypervenom Liquid Diamond