Fashion16.02.2021

Nieuwe campagne Hunkemöller richt zich op positiviteit en Generatie Z


In de campagnes van Hunkemöller staan verschillende vrouwen centraal. Gelukkig zien we de laatste jaren steeds meer soorten en maten modellen voorbijkomen en in de nieuwste campagne richt de lingerieketen zich specifiek op een jongere doelgroep: Generatie Z. “Een generatie die apathie beschaamt, denkt dat positiviteit een manier van leven is en de wereld op hun eigen unieke manier is te veranderen”, zo lezen we in het persbericht.

Power of Positivity (P.O.P)

Als onderdeel van de lancering van de nieuwste collectie P.O.P (Power of Positivity), gericht op een jongere en totaal andere generatie, sprak Hunkemöller met een reeks jonge vrouwen over wat positiviteit voor hen betekent en wat hen drijft. Deze womxn (de x is geen tikfout) zijn tevens onderdeel in de P.O.P-campagne, die gisteren online en in geselecteerde winkels is gelanceerd.

Hunkemöller campagne.
Hunkemöller campagne.

Positiviteit staat centraal

Voor deze vrouwen is positiviteit het vermogen om hoe dan ook sterk in je schoenen te staan, volgens Hunkemöller. Positiviteit is iets waar je aan moet werken en altijd aan moet denken. Het gaat erom dat je in deze tijd “moeilijke of gemakkelijke taken met plezier kunt doen”, wat anno 2021 gelijk staat aan zaken als colleges volgen via Zoom of winkelen in de supermarkt met een gezichtsmasker. Heb een positieve mindset als manier van leven, ben aardig voor anderen en “verspreid goede vibes”. En natuurlijk gaat het ook over “body positivity”, het dragen van dingen die je een goed gevoel geven, terwijl je van je eigen lichaam houdt’, aldus de Nederlandse Noa.

Een beter mens zijn voor jezelf en anderen

We zouden allemaal best wat meer ons best kunnen doen om te proberen een beter mens te zijn. Maar wat betekent dat eigenlijk voor deze generatie van womxn? Behandel mensen op een vriendelijke en onbevooroordeelde manier en ze zullen net zo vriendelijk terug zijn. Het gaat erom dat je op dezelfde golflengte van positieve energie zit. Alle vrouwen gaven hun mening over social media, waarbij ze benadrukten dat we allemaal een masker opzetten en een geïdealiseerde kijk op het leven tonen op social media. De vrouwen beseffen dit wel en proberen er dan ook met voldoende scepsis naar kijken. Iman, uit Zweden en Bosnië, gelooft dat we pas echt impact kunnen hebben op de wereld als we de beste versie van onszelf worden (in werkelijkheid, niet alleen digitaal). Deze vrouwen zijn zich al behoorlijk bewust over hoe zij betere mensen kunnen worden, zo lijkt het.

POP collectie
POP collectie

De P.O.P collectie van Hunkemöller

De P.O.P-collectie bestaat uit klassiekers en vrijetijdskleding, gemaakt van gerecycled nylon en katoen dat duurzamer is verkregen via het Better Cotton Initiative (BCI). Het maakt gebruik van volledig gerecyclede labels en hangtags met biologisch afbreekbare en gerecyclede polyester zakken. P.O.P richt zich voor het eerst op een jongere generatie en komt daarom met studentenkorting. In de collectie vind je modieuze hoog uitgesneden high leg silhouetten, nieuwe korte lengtes / vormen en oversized joggingbroeken met hoge taille, naast fleurige truien. Alles in een mix van Bright White, Lavendulan, Kentucky Blue, Dark Denim en Caviar tinten in de eerste drop en de blauwe tinten verwisseld voor een frisse Cream Yellow in de tweede.

Hunkemoller collectie nieuw
Hunkemoller collectie nieuw
Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.

Verder lezen over Fashion

FREITAG lanceert Lucky Trucking Charms: kleine accessoires met een groot verhaal

FREITAG introduceert de Lucky Trucking Charms: kleine, stevige accessoires gemaakt van reststukken vrachtwagenzeil die anders zouden worden weggegooid. De vier modellen, AUTOBAHN, DOBBELSTENEN, FACE en MINI MESSENGER verwijzen speels naar de truckercultuur en geven tassen, sleutels of zelfs een kerstboom een uniek en kleurrijk accent. Elk charm is volledig uniek, duurzaam geproduceerd en past naadloos binnen de herkenbare FREITAG-stijl van creatief hergebruik. Vanaf 5 november 2025 zijn de Lucky Trucking Charms verkrijgbaar in alle FREITAG-stores, geselecteerde winkels en online.

Fashion27.11.2025

FREITAG lanceert Lucky Trucking Charms: kleine accessoires met een groot verhaal

Sexy de feestdagen in: ondergoed dat kerst nog warmer maakt

Dit artikel laat zien waarom ondergoed het perfecte kerstcadeau is voor hem, haar en koppels. Van een Sexy Santa slipdress en donkergroene lingerieset tot humoristische boxers en subtiele trunks. Je krijgt 6 concrete cadeautips die december warmer, persoonlijker en net iets spannender maken.

Fashion25.11.2025

Sexy de feestdagen in: ondergoed dat kerst nog warmer maakt

Central Cee en G-SHOCK brengen samen een iconische collab uit

G-SHOCK en Central Cee hebben de handen opnieuw ineengeslagen voor een collab, dit keer met een extra laag dankzij zijn eigen streetwearlabel Syna. De limited edition bouwt verder op de klassieke 6900-serie en legt de nadruk op beweging, identiteit en persoonlijke historie. De collab brengt de herkenbare robuuste G-SHOCK vorm samen met de stijl en de symboliek die Central Cee in zijn werk meeneemt.

Fashion24.11.2025

Central Cee en G-SHOCK brengen samen een iconische collab uit

Vans introduceert een feestelijke collectie vol creativiteit

Met de feestdagen in zicht presenteert Vans met Meet The Vans, een nieuwe collectie en campagne die draait om warmte, samenzijn en creatieve vrijheid. Het merk brengt drie generaties Vans-liefhebbers samen en laat zien hoe het Off The Wall-gevoel al decennialang een vaste waarde is binnen mode, skatecultuur, muziek en kunst. Het resultaat voelt als een familiemoment, één waarin iedereen zijn eigen verhaal meebrengt, maar toch onderdeel is van hetzelfde geheel.

Fashion23.11.2025

Vans introduceert een feestelijke collectie vol creativiteit

Burgundy is terug: KAAI laat zien hoe je deze kleur dit najaar draagt

Burgundy is ook dit najaar weer erg populair in de modewereld. De diepe wijnrode tint domineert het straatbeeld, de catwalks en de garderobes van vrouwen. Het is een kleur die luxe en warmte uitstraalt, die overal bij past. Ook het tassenmerk KAAI gaat mee met de trend en ontwerpt verschillende soorten tassen voor deze herfst in, hoe kan het ook anders, Burgundy.

Fashion19.11.2025

Burgundy is terug: KAAI laat zien hoe je deze kleur dit najaar draagt

Vans x Slam Jam: Act of Disagreement

Vans en Slam Jam slaan de handen ineen voor Act of Disagreement, een nieuwe kledinglijn die draait om zelfexpressie, comfort en eigentijdse stijl. De collectie is geïnspireerd op de Bedroom Generation, een generatie die zich thuis voelt in haar eigen wereld, waar online en offline naadloos in elkaar overlopen.

Fashion14.11.2025

Vans x Slam Jam: Act of Disagreement

Trust lanceert een waterbestendige, duurzame en ruime rugzak

Het hebben van een goede rugzak is net zo fijn als het hebben van een fijne koptelefoon of je favoriete sneakers. Je merkt namelijk pas hoe belangrijk hij is als je hem niet hebt. Trust heeft dit begrepen en lanceert de Jersey Travel Backpack, een rugzak die speciaal gemaakt is voor mensen die altijd onderweg zijn. Of je nu naar kantoor gaat, een dagje weg hebt gepland of gewoon naar de sportschool gaat, deze rugzak is handig voor ieder moment.

Fashion10.11.2025

Trust lanceert een waterbestendige, duurzame en ruime rugzak

STOX lanceert reflecterende hardloopsokken waarmee je ook in het donker te zien bent

Met de start van het najaar richt STOX zich op hardlopers die hun rondjes niet willen laten schieten, omdat het buiten eerder donker wordt. In deze periode vallen de trainingen precies op de momenten wanneer je minder goed zichtbaar bent en je benen net wat meer ondersteuning kunnen gebruiken. STOX heeft voor dit scenario nieuwe Reflective Running Socks gemaakt. Dit zijn hardloopsokken met compressie, maar dan met reflecterende details zodat je ook bij weinig licht goed gezien wordt.

Lifestyle04.11.2025

STOX lanceert reflecterende hardloopsokken waarmee je ook in het donker te zien bent