Fashion16.02.2021

Nieuwe campagne Hunkemöller richt zich op positiviteit en Generatie Z


In de campagnes van Hunkemöller staan verschillende vrouwen centraal. Gelukkig zien we de laatste jaren steeds meer soorten en maten modellen voorbijkomen en in de nieuwste campagne richt de lingerieketen zich specifiek op een jongere doelgroep: Generatie Z. “Een generatie die apathie beschaamt, denkt dat positiviteit een manier van leven is en de wereld op hun eigen unieke manier is te veranderen”, zo lezen we in het persbericht.

Power of Positivity (P.O.P)

Als onderdeel van de lancering van de nieuwste collectie P.O.P (Power of Positivity), gericht op een jongere en totaal andere generatie, sprak Hunkemöller met een reeks jonge vrouwen over wat positiviteit voor hen betekent en wat hen drijft. Deze womxn (de x is geen tikfout) zijn tevens onderdeel in de P.O.P-campagne, die gisteren online en in geselecteerde winkels is gelanceerd.

Hunkemöller campagne.
Hunkemöller campagne.

Positiviteit staat centraal

Voor deze vrouwen is positiviteit het vermogen om hoe dan ook sterk in je schoenen te staan, volgens Hunkemöller. Positiviteit is iets waar je aan moet werken en altijd aan moet denken. Het gaat erom dat je in deze tijd “moeilijke of gemakkelijke taken met plezier kunt doen”, wat anno 2021 gelijk staat aan zaken als colleges volgen via Zoom of winkelen in de supermarkt met een gezichtsmasker. Heb een positieve mindset als manier van leven, ben aardig voor anderen en “verspreid goede vibes”. En natuurlijk gaat het ook over “body positivity”, het dragen van dingen die je een goed gevoel geven, terwijl je van je eigen lichaam houdt’, aldus de Nederlandse Noa.

Een beter mens zijn voor jezelf en anderen

We zouden allemaal best wat meer ons best kunnen doen om te proberen een beter mens te zijn. Maar wat betekent dat eigenlijk voor deze generatie van womxn? Behandel mensen op een vriendelijke en onbevooroordeelde manier en ze zullen net zo vriendelijk terug zijn. Het gaat erom dat je op dezelfde golflengte van positieve energie zit. Alle vrouwen gaven hun mening over social media, waarbij ze benadrukten dat we allemaal een masker opzetten en een geïdealiseerde kijk op het leven tonen op social media. De vrouwen beseffen dit wel en proberen er dan ook met voldoende scepsis naar kijken. Iman, uit Zweden en Bosnië, gelooft dat we pas echt impact kunnen hebben op de wereld als we de beste versie van onszelf worden (in werkelijkheid, niet alleen digitaal). Deze vrouwen zijn zich al behoorlijk bewust over hoe zij betere mensen kunnen worden, zo lijkt het.

POP collectie
POP collectie

De P.O.P collectie van Hunkemöller

De P.O.P-collectie bestaat uit klassiekers en vrijetijdskleding, gemaakt van gerecycled nylon en katoen dat duurzamer is verkregen via het Better Cotton Initiative (BCI). Het maakt gebruik van volledig gerecyclede labels en hangtags met biologisch afbreekbare en gerecyclede polyester zakken. P.O.P richt zich voor het eerst op een jongere generatie en komt daarom met studentenkorting. In de collectie vind je modieuze hoog uitgesneden high leg silhouetten, nieuwe korte lengtes / vormen en oversized joggingbroeken met hoge taille, naast fleurige truien. Alles in een mix van Bright White, Lavendulan, Kentucky Blue, Dark Denim en Caviar tinten in de eerste drop en de blauwe tinten verwisseld voor een frisse Cream Yellow in de tweede.

Hunkemoller collectie nieuw
Hunkemoller collectie nieuw
Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.

Verder lezen over Fashion

Juwelenmerk TWICE AS NICE binnenkort verkrijgbaar in Nederland

TWICE AS NICE heeft goed nieuws voor de sieradenliefhebbers in Nederland, zij breiden namelijk uit naar Nederland! Ze openen nieuwe winkels én een nieuwe webshop. Hiermee kunnen Nederlandse klanten eindelijk kennismaken met de veelzijdige collecties van het merk.

Fashion21.08.2025

Juwelenmerk TWICE AS NICE binnenkort verkrijgbaar in Nederland

Drykorn lanceert najaarscollectie

Het zomerseizoen komt op zijn einde en dit merk je ook in de kledingwinkels. Wanneer je door de stad loopt en in de etalages kijkt zie je dat veel kledingmerken de najaarscollectie al hebben hangen. Zo heeft het Duitse modemerk Drykorn ook zijn nieuwe herfst/winter collectie voor mannen uitgebracht.

Fashion21.08.2025

Drykorn lanceert najaarscollectie

Strellson komt met een nieuwe collectie: AW25 Night Trials

Het Zwitserse modemerk Strellson heeft een nieuwe collectie aangekondigd. De AW25-collectie, genaamd Night Trials, is een afwisseling van donkere herfstkleuren en sneeuwwitte winterkleuren. Het is wel een bepaalde smaak die je moet hebben en de collectie is zeker niet voor iedereen weggelegd. Maar wie houdt van aardetinten, frisse kleuren als blauw en wit en sterke kleuren zoals bordeaux rood en olijfgroen moet zeker verder lezen!

Fashion20.08.2025

Strellson komt met een nieuwe collectie: AW25 Night Trials

SZA is de nieuwe Artistic Director van Vans!

Misschien ken je haar wel van hits als Snooze, All The Stars of de hit What Lovers Do die ze samen met Maroon 5 heeft uitgebracht? Ik heb het natuurlijk over SZA. Vans heeft aangekondigd dat ze een meerjarige creatieve samenwerking aangaan met de zangeres, en daar word ik persoonlijk heel erg enthousiast van!

Fashion18.08.2025

SZA is de nieuwe Artistic Director van Vans!

6 influencer kledingmerken van hoge kwaliteit!

Influencers. Je bent fan van ze of je haat ze. Wat je er ook van vindt, anno 2025 zijn ze niet meer weg te denken uit het internetlandschap. We hebben pas geleden twee blogs geschreven over mannelijke influencers en vrouwelijke influencers die je in de gaten moet houden. Maar naast Instagramstories, Snapchatverhalen en TikToks, werken veel influencers ook aan hun eigen merk. Dit kan zijn make-up, eten of een kledinglijn en dat laatste, daar gaan we het over hebben. Want wat zijn nu 6 influencer kledingmerken die de moeite waard zijn?

Fashion13.08.2025

6 influencer kledingmerken van hoge kwaliteit!

Vans New Future: Klassiek icoon in een nieuw jasje

Sommige sneakers hoef je eigenlijk niet te introduceren. Het Old Skool model van Vans is zo’n schoen waar iedereen wel een beeld bij heeft, of gewoon heeft zien liggen in een winkel. Toch weet Vans in 2025 weer iets fris te brengen met de nieuwe campagne ‘New Future’. Geen complete koerswijziging, maar juist een eerbetoon aan het origineel met ruimte voor nieuwe invulling.

Fashion29.07.2025

Vans New Future: Klassiek icoon in een nieuw jasje

6 populaire kledingmerken waar jij een zomeroutfit kan scoren!

De zomer is weer van start gegaan en de temperaturen rijzen direct de pan uit. Met temperaturen tot wel 37 graden in Nederland en zelfs temperaturen van 41+ in andere Europese landen, is het natuurlijk niet gek dat we ons goed moeten kleden. In dit blog heb ik daarom een aantal merken onder elkaar gezet die je kunnen helpen met de juiste zomeroutfit (met bijpassende foto’s)!

Fashion07.07.2025

6 populaire kledingmerken waar jij een zomeroutfit kan scoren!

Bella Hadid schittert in Chopard’s Sculpted by Light campagne

Het Zwitserse horloge- en juwelenhuis Chopard heeft een nieuwe campagne gelanceerd met de naam 'Sculpted by Light' met supermodel Bella Hadid

Fashion07.09.2024

Bella Hadid schittert in Chopard’s Sculpted by Light campagne