Nederlandse jongeren kopen graag luxe sneakers

Nederlandse jongeren kopen graag luxe sneakers

Vorig artikel Volgend artikel

Nederlanders dragen graag sneakers en jongeren vinden het geen probleem om veel geld neer te leggen voor een exclusief paar. Bedragen van 300 of 500 euro zijn geen uitzondering. Luxe fashion platform Winkelstraat.nl onderzoekt de trends en uitgaven van Nederlandse jongeren. Uit hun gegevens is gebleken dat jongeren steeds meer geld besteden aan sneakers. Gemiddeld betalen ze 250 euro voor een paar. Opvallend is dat de uitgaven aan luxe sneakers tijdens het eerste halfjaar van de coronacrisis sterk is gestegen.

Populaire merken voor luxe sneakers onder jongeren zijn onder andere Balenciaga, Mason Garments, Alexander McQueen, Dsquared2, Valentino en Isabel Marant.

Nederlandse jongeren zijn big spenders

Nederlandse jongeren geven veel geld uit aan hun eigen garderobe. Ondanks alle onzekerheden die de huidige crisis met zich meebrengt. Hoewel jongeren bezorgd zijn over een dalend inkomen geven ze hun geld toch graag uit aan kleding en sneakers. De grootste stijging in de eerste maanden van de crisis werd zelfs gemeten in sneakers van meer dan 500 euro. Dit lijkt ons nogal veel geld voor een paar, maar de prijscategorie is blijkbaar toch haalbaar voor een groep jongeren.

CEO en mede-oprichter van Winkelstraat.nl Joost van der Veer: “De online verkoop van luxe fashion zit al jaren in de lift, blijkt uit talloze onderzoeken. Onze meest recente cijfers laten daarbij zien dat deze trend ook nog eens crisisbestendig lijkt te zijn onder jonge millennials en generatie Z. Deze generatie maakt hiermee duidelijk dat ondanks financiële onzekerheid, luxe fashion een centrale rol speelt in hun leven."

Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om uitgebreid te koken en bakken, hard te lopen en op reis te gaan. Of dat nu korte...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies