Fashion09.07.2015

Mannen geven in 2015 meer geld uit aan fashion dan vrouwen


Mannen geven 14 procent meer op internet ten opzichte van de tweede helft van 2014. Opvallend is dat vrouwen 6 procent minder uitgeven aan online aankopen.

Ieder half jaar wordt dit onderzocht door Klarna Online Fashion Monitor. De meest aantrekkelijke leeftijdsgroep voor fashionwebshops blijft de groep met 46-55-jarigen. Zij blijven het meest stabiel met hun online fashion aankopen: het afgelopen jaar 107 euro per keer.

Ook grappig om te zien is dat in Almere de meeste online aankopen gedaan worden, vrouwen het meest besteden per bestelling en dat maandag de populairste dag is om iets online te kopen. Bij de vorige meting was dit nog de dinsdag.

Deze infographic toont alle feitjes op een rij:

KlarnaOnlineFashionmonitor-H1-2015
KlarnaOnlineFashionmonitor-H1-2015

Fotocredit: Fotolia.com

Verder lezen over Fashion

Burgundy is terug: KAAI laat zien hoe je deze kleur dit najaar draagt

Burgundy is ook dit najaar weer erg populair in de modewereld. De diepe wijnrode tint domineert het straatbeeld, de catwalks en de garderobes van vrouwen. Het is een kleur die luxe en warmte uitstraalt, die overal bij past. Ook het tassenmerk KAAI gaat mee met de trend en ontwerpt verschillende soorten tassen voor deze herfst in, hoe kan het ook anders, Burgundy.

Fashion19.11.2025

Burgundy is terug: KAAI laat zien hoe je deze kleur dit najaar draagt

Vans x Slam Jam: Act of Disagreement

Vans en Slam Jam slaan de handen ineen voor Act of Disagreement, een nieuwe kledinglijn die draait om zelfexpressie, comfort en eigentijdse stijl. De collectie is geïnspireerd op de Bedroom Generation, een generatie die zich thuis voelt in haar eigen wereld, waar online en offline naadloos in elkaar overlopen.

Fashion14.11.2025

Vans x Slam Jam: Act of Disagreement

Trust lanceert een waterbestendige, duurzame en ruime rugzak

Het hebben van een goede rugzak is net zo fijn als het hebben van een fijne koptelefoon of je favoriete sneakers. Je merkt namelijk pas hoe belangrijk hij is als je hem niet hebt. Trust heeft dit begrepen en lanceert de Jersey Travel Backpack, een rugzak die speciaal gemaakt is voor mensen die altijd onderweg zijn. Of je nu naar kantoor gaat, een dagje weg hebt gepland of gewoon naar de sportschool gaat, deze rugzak is handig voor ieder moment.

Fashion10.11.2025

Trust lanceert een waterbestendige, duurzame en ruime rugzak

STOX lanceert reflecterende hardloopsokken waarmee je ook in het donker te zien bent

Met de start van het najaar richt STOX zich op hardlopers die hun rondjes niet willen laten schieten, omdat het buiten eerder donker wordt. In deze periode vallen de trainingen precies op de momenten wanneer je minder goed zichtbaar bent en je benen net wat meer ondersteuning kunnen gebruiken. STOX heeft voor dit scenario nieuwe Reflective Running Socks gemaakt. Dit zijn hardloopsokken met compressie, maar dan met reflecterende details zodat je ook bij weinig licht goed gezien wordt.

Lifestyle04.11.2025

STOX lanceert reflecterende hardloopsokken waarmee je ook in het donker te zien bent

OTW by Vans x Atiba Jefferson: klassieke Authentic sneaker in een nieuw jasje

Vans presenteert een bijzondere samenwerking met fotograaf en cultuur verhalenverteller Atiba Jefferson. Voor deze release binnen de OTW by Vans-lijn krijgt de iconische Authentic sneaker een persoonlijke en opvallende make-over. Elk paar vertelt letterlijk zijn eigen verhaal. De linkerschoen is gewijd aan skatelegende John Cardiel, en de rechterschoen brengt een ode aan Franz Lyons, bassist van Turnstile.

Fashion13.10.2025

OTW by Vans x Atiba Jefferson: klassieke Authentic sneaker in een nieuw jasje

Juwelenmerk TWICE AS NICE vanaf nu verkrijgbaar in Nederland

TWICE AS NICE heeft goed nieuws voor de sieradenliefhebbers in Nederland, zij breiden namelijk uit naar Nederland! Ze openen nieuwe winkels én een nieuwe webshop. Hiermee kunnen Nederlandse klanten eindelijk kennismaken met de veelzijdige collecties van het merk.

Fashion21.08.2025

Juwelenmerk TWICE AS NICE vanaf nu verkrijgbaar in Nederland

Drykorn lanceert najaarscollectie

Het zomerseizoen komt op zijn einde en dit merk je ook in de kledingwinkels. Wanneer je door de stad loopt en in de etalages kijkt zie je dat veel kledingmerken de najaarscollectie al hebben hangen. Zo heeft het Duitse modemerk Drykorn ook zijn nieuwe herfst/winter collectie voor mannen uitgebracht.

Fashion21.08.2025

Drykorn lanceert najaarscollectie

Strellson komt met een nieuwe collectie: AW25 Night Trials

Het Zwitserse modemerk Strellson heeft een nieuwe collectie aangekondigd. De AW25-collectie, genaamd Night Trials, is een afwisseling van donkere herfstkleuren en sneeuwwitte winterkleuren. Het is wel een bepaalde smaak die je moet hebben en de collectie is zeker niet voor iedereen weggelegd. Maar wie houdt van aardetinten, frisse kleuren als blauw en wit en sterke kleuren zoals bordeaux rood en olijfgroen moet zeker verder lezen!

Fashion20.08.2025

Strellson komt met een nieuwe collectie: AW25 Night Trials