​Levi’s jeans winnen weer aan populariteit in Nederland

​Levi’s jeans winnen weer aan populariteit in Nederland

Vorig artikel Volgend artikel

Van alle jeansmerken in Nederland, is het merk Levi’s op dit moment de snelste groeier als we kijken naar het aantal zoekopdrachten via Google. Zo blijkt uit cijfers van SEMrush. Over de afgelopen 5 jaar is het aantal zoekopdrachten naar Levi’s gegroeid van gemiddeld 27.100 in september 2015 naar 74.000 in augustus 2019, een groei van maar liefst 262%. De grootste daler over deze periode is Chasin, in dezelfde periode ging het aantal zoekopdrachten met ruim 24% achteruit. Er zijn verschillende manieren om de populariteit van jeansmerken te vergelijken. Veel consumenten zoeken naar een merk in combinatie met de termen ‘jeans’ of ‘denim.’ In sommige gevallen volstaat de merknaam omdat die synoniem is met jeans, zoals met Levi’s het geval is.

Modemerken

Als je kijkt naar alle modemerken in Nederland die jeans verkopen, dan scoort H&M het best. Deze keten heeft gemiddeld 1.21 miljoen zoekopdrachten per maand. Gevolgd door Zara met 518 duizend zoekopdrachten per maand en een verrassende derde plek is voor Bershka met 200.000 zoekopdrachten per maand. De dominantie van modeketens in de zoekopdrachten valt te verklaren omdat deze ketens meer aanbieden dan jeans alleen.

Levi’s snelst groeiende

Filteren je alle ketens uit de zoekopdrachten dan presteert G-Star het best. Naar G-Star wordt gemiddeld 71.000 keer gezocht per maand. De tweede plek is voor Levi’s met gemiddeld ruim 65.000 zoekopdrachten per maand en een derde plaats is voor PME Legend met ruim 23.000 zoekopdrachten per maand.

Photo by Ryan Moreno on Unsplash

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies