De redactie van Stylecowboys is te bereiken via redactie@stylecowboys.nl
Het Amerikaanse kledingmerk American Eagle is begin dit jaar gestopt met het photoshoppen van zijn modellen in reclamecampagnes voor lingerie en de resultaten zijn opmerkelijk: het bedrijf noteerde in dat segment in het derde kwartaal een stijging van de verkopen met liefst 9%.
‘We hebben schoonheidvlekken en tatoeages ongemoeid gelaten’, zegt woordvoerder Jenny Altman.
De strategie contrasteert sterk met die van dat andere topmerk Victoria’s Secret, dat recent een campagne lanceerde onder de titel “The Perfect ‘Body” en daarvoor veel kritiek kreeg. Hoewel de slogan refereert naar Victoria’s Secrets ‘Body’ lingeriecollectie, wordt de reclame als ‘nefast voor jonge meisjes’ beschouwd.
American Eagle zegt voortaan meer realistische modellen te willen gebruiken in zijn campagnes. Hoewel de modellen mager blijven, blijven kleine onvolmaaktheden zichtbaar.

Verder lezen over Fashion

Fashion21.08.2025
Juwelenmerk TWICE AS NICE vanaf nu verkrijgbaar in Nederland

Fashion21.08.2025
Drykorn lanceert najaarscollectie

Fashion20.08.2025
Strellson komt met een nieuwe collectie: AW25 Night Trials

Fashion18.08.2025
SZA is de nieuwe Artistic Director van Vans!

Fashion13.08.2025
6 influencer kledingmerken van hoge kwaliteit!

Fashion29.07.2025
Vans New Future: Klassiek icoon in een nieuw jasje

Fashion07.07.2025
6 populaire kledingmerken waar jij een zomeroutfit kan scoren!

Fashion07.09.2024