De redactie van Stylecowboys is te bereiken via redactie@stylecowboys.nl
Het Amerikaanse kledingmerk American Eagle is begin dit jaar gestopt met het photoshoppen van zijn modellen in reclamecampagnes voor lingerie en de resultaten zijn opmerkelijk: het bedrijf noteerde in dat segment in het derde kwartaal een stijging van de verkopen met liefst 9%.
‘We hebben schoonheidvlekken en tatoeages ongemoeid gelaten’, zegt woordvoerder Jenny Altman.
De strategie contrasteert sterk met die van dat andere topmerk Victoria’s Secret, dat recent een campagne lanceerde onder de titel “The Perfect ‘Body” en daarvoor veel kritiek kreeg. Hoewel de slogan refereert naar Victoria’s Secrets ‘Body’ lingeriecollectie, wordt de reclame als ‘nefast voor jonge meisjes’ beschouwd.
American Eagle zegt voortaan meer realistische modellen te willen gebruiken in zijn campagnes. Hoewel de modellen mager blijven, blijven kleine onvolmaaktheden zichtbaar.
Verder lezen over Fashion
Fashion25.11.2025
Sexy de feestdagen in: ondergoed dat kerst nog warmer maakt
Fashion24.11.2025
Central Cee en G-SHOCK brengen samen een iconische collab uit
Fashion23.11.2025
Vans introduceert een feestelijke collectie vol creativiteit
Fashion19.11.2025
Burgundy is terug: KAAI laat zien hoe je deze kleur dit najaar draagt
Fashion14.11.2025
Vans x Slam Jam: Act of Disagreement
Fashion10.11.2025
Trust lanceert een waterbestendige, duurzame en ruime rugzak
Lifestyle04.11.2025
STOX lanceert reflecterende hardloopsokken waarmee je ook in het donker te zien bent
Fashion13.10.2025