TOMS lanceert #withoutshoes campagne

TOMS lanceert #withoutshoes campagne

Eén foto zonder schoenen is één paar schoenen voor een kind in nood

Vorig artikel Volgend artikel

Het schoenmerk TOMS staat al een aantal jaar bekend om zijn inzet voor kinderen in nood. Zo geven ze bij elk verkocht paar schoenen één paar schoenen aan een kind in armoede. Daarnaast lanceren ze nu ook een nieuwe social media campagne om deze groep te helpen.

Het principe van de nieuwe social media campagne is simpel. Elke foto op Instagram van blote voeten met de hashtag #withoutshoes is een paar schoenen voor een kind in nood waard. Je hoeft niks te kopen, enkel en alleen een foto van je blote voeten te plaatsen. De campagne loopt van 5 tot 21 mei. Je kunt maar één foto plaatsen en het bedrijf geeft maximaal 1 miljoen schoenen weg.

TOMS

TOMS geeft de schoenen weg omdat het gebrek aan schoenen leidt tot meer kans op infecties en ziektes. Daarnaast haalt het bedrijf een onderzoek van Evans aan. In dit onderzoek staat vermeld dat wanneer kinderen worden voorzien van een schooluniform, waaronder schoenen, het aantal schoolgaande kinderen met maar liefst 62 procent zou kunnen toenemen. Een andere reden voor TOMS om schoenen te doneren is dat het wetenschappelijk is bewezen dat kinderen die geen schoeisel dragen meer kans hebben op het krijgen van een lui oog en Podoconiosis. Dat laatste is een ziekte die zwellingen in voeten en benen veroorzaken.

Ik zou zeggen, twijfel niet en post jouw blote voeten op Instagram met de hashtag #withoutshoes!

Sophie de Kok

Sophie studeert Journalistiek in Tilburg. Ze is dol op sushi en notitieboekjes. Ze schrijft het liefst over Kickstarter campagnes en blogt voor DutchCowboys,...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies