Automotive03.03.2016

Koenigsegg Regera neemt het op tegen de Bugatti Chiron


Supercars lijken te strijden om titel 'snelste auto ter wereld'.

Bij Koenigsegg hebben ze een video gemaakt met de veelzeggende titel ‘What is a Koenigsegg?’. Dat is een goede vraag want als je de nieuwe Koenigsegg Regera voor het eerste ziet (de supercar werd deze week in Genève officieel geïntroduceerd) vraag je jezelf echt af of dit niet gewoon een Transformer is in real life en die langzaam veranderd in een straaljager. Laten we voorop stellen dat alle specificaties ook in richting wijzen.

Koengisegg_Regera_front_moretwist
Koengisegg_Regera_front_moretwist

De Regera sprint in 2.8 seconde naar de 100 km/u, gewoon langzaam als je dit vergelijkt met de Bugatti Chiron (2.4 seconde) maar dat heet rustig optrekken. Naar de 200 km/u versneld hij eindelijk en tikt hij deze snelheid af in 6.6 seconde (de Chiron doet het in 6.5 seconde). Tot zover is het allemaal goed te doen maar dan willen we naar de 300 km/u en dat gaat in 10.9 seconden, tja en daar doet de Bugatti Chrion 13.6 seconde over en val je natuurlijk af. Wat er met je lichaam gebeurt wordt niet vermeld maar zonder astronauten uitrusting redt je dit niet. De topsnelheid ligt boven de 400 km/u maar wij vermoeden dat deze in de lucht is gemeten want het kan bijna niet anders dan dat je inmiddels bent opgestegen.

De Koenigsegg Regera heeft een 5.0 liter V8 met een dubbele turbo en een elektromotor die samen goed zijn voor 1.500 pk (2.000 Nm).

Koenigsegg_Regera_front
Koenigsegg_Regera_front
Koenigsegg_Regera_wing_up
Koenigsegg_Regera_wing_up
Transformer of supercar?
Transformer of supercar?
regera-cabin-876
regera-cabin-876

De verwachting is dat deze supercar/transformer/straaljager binnen 12 maanden op de markt gaat komen. De prijs is onbekend maar aangezien hij absoluut in competitie is met de Bugatti Chiron zullen op dit punt beide supercars ook de concurrentie wel weten aan te gaan. We schatten tussen de 2 en 3 miljoen euro of zo.

Avatar foto
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en architectuur.