Miss Pandemonia komt naar Amsterdam!

Vorig artikel Volgend artikel

Op uitnodiging van PUPMAG. komt de stijlkoningin, en Pop Art keizerin: Miss Pandemonia naar Amsterdam. Is zij een levend kunstwerk, een kritische noot op de moderne maatschappij of is zij gewoon een mysterieus wezen waar je niet omheen kan? Hoe dan ook zij is intrigerend en opvallend! PUPMAG. is dan ook bijzonder vereerd dat deze bijzondere gast tere ere van een fotoshoot voor het aankomende nummer, eind volgende week naar Amsterdam komt.

PUPMAG. neemt Pandemonia mee in een fashion editorial geïnspireerd op Andy Warhol’s 15 minutes of fame principe. Hier komt Pandemonia te staan naast Nederlandse iconische vrouwen zoals o.a. Hanna Verboom, Wende Snijders, Hadewych Minis en Igone de Jongh.

Miss Pandemonia komt naar Amsterdam!

Pandemonia is slank, lang, glanzend, opervallig, forerver young en beroemd. Deze conceptuele artiest is een levende kunstvorm en de belichaming van het ideaal. Vandaag de dag gaat bijna alles over de buitenkant, wat we kopen bepaald wie we zijn. We zijn meer geïnteresseerd in hoe de producten eruit zien dan wat de inhoud is. Andy Warhol onderstreepte dit fenomeen in zijn kunst in de jaren '60 en Pandemonia is in de huidige tijdsgeest een stap verder gegaan en belichaamt dit als levend kunstwerk. Zij noemt zichzelf een post-pop kunstenaar.

pandem2

Pandemonia liet zich ergens in 2009 zien aan het grote publiek, het begon tijdens openingen van diverse exposities en vervolgens zat zij als journalist front-row bij alle shows tijdens London fashionweek. Van top tot teen gekleed in latex, met opzichtige blonde haren en soms in het gezelschap van een witte (opblaas)hond. Wie er achter het masker schuil gaat weet niemand. Pandemonia zegt hier zelf over:’ Ik ben ontstaan uit een idee. Het is niet van belang wie er achter het masker zit. Iedereen verschuilt zich op een bepaald moment achter een masker; zowel in de echte als in de virtuele wereld’.

PUPMAG. is het culturele tijdschrift dat jonge creatieven en inspirerende iconen in de spotlight zet en waar commercie en creativiteit op een multidisciplinaire manier tot uiting worden gebracht. Centraal staan de kernwaarden ‘Inspiration, Creation & Talent’. Alles is erop geënt talent te tonen, de lezer te inspireren, te verrijken en om uitsluitend originele creaties te delen. Wat PUPMAG. extra bijzonder maakt is dat ieder beeld origineel is en speciaal gecreëerd voor dit magazine. Geen persmateriaal, geen advertenties en alles wat je tegenkomt zal een verrassing zijn. Editie #2 ligt vanaf Juni in de winkels.

Claire de Boer

Claire verruilt het Amsterdamse leven de komende maanden voor een tripje rond de wereld. Ze wil zo veel mogelijk van de wereld zien en doet dit het liefst...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies