Lifestyle23.01.2012

Actief, Actiever, Actiefst met Nike+ Fuelband


actief-actiever-actiefst-met-nike-fuelba.jpg
actief-actiever-actiefst-met-nike-fuelba.jpg

Drie dagen terug introduceerde Nike de Nike+ FuelBand. Voortbordurend op de community gedachte kun je nu je nu je activiteit over de dag vergelijken met mensen over de hele wereld. De innovatieve armband meet en registreert namelijk je dagelijkse bewegingen. Hoe actiever je bent hoe meer Nike Fuel punten je verzamelt. Het doel hiervan is om mensen te inspireren een actiever leven te leiden. Maar ik kan me voorstellen dat het mensen (zoals ik) ook kan stimuleren het eens een dagje rustig aan te doen

Per dag kun je zelf een doel instellen. De Nike+ FuelBand is voorzien van 20 LED-lampjes die een verloop van rood naar groen en naar nog groener laten zien, om aan te geven hoe dicht je bij je doel komt. Wanneer je dit doel gehaald hebt wordt je ook weer gestimuleerd het doel te vernieuwen en je uitdaging te vergroten. De FuelBand kan gesynchroniseerd en ingesteld worden via de Nike+ website en een gratis iPhone app, hetzij via een USB-poort of draadloos via Bluetooth. Hierdoor kunnen de dagelijkse activiteiten worden geregistreerd en bijgehouden. 

De verzamelde gegevens worden weergegeven op een LED-dot matrix display. Daarbij zijn er vier verschillende beschikbare waarden: tijd, calorieën, stappen en NikeFuel. Het mooie van deze laatste waarde is dat het een aantal punten aangeeft. Deze punten zijn onafhankelijk van het geslacht en de lichaamsbouw van de gebruik(st)er. Op deze manier kun je je resultaten vergelijken met iedereen over de hele wereld. Bijvoorbeeld het aantal verbruikte calorieën is een waarde die kan variëren van persoon tot persoon en daardoor minder geschikt voor het maken van vergelijkingen

De band is pas in het najaar in Nederland te verkrijgen maar nu al in de voorverkoop in Amerika te bestellen (adviesprijs 149 dollar).

Verder lezen over Sport

Apple Fitness+ komt eindelijk naar Nederland en pakt meteen groots uit

Er zijn van die diensten waarvan je al jaren denkt dat ze hier allang beschikbaar zouden moeten zijn. Apple Fitness+ is er ook zo een. Vanaf 15 december kunnen we in Nederland eindelijk gebruikmaken van Apple’s meest complete fitnesservaring. Het werkt niet alleen als een reeks workouts op je iPhone of iPad, maar als een systeem waarin training, muziek, metrics en begeleiding naadloos samenwerken.

Gezondheid10.12.2025

Apple Fitness+ komt eindelijk naar Nederland en pakt meteen groots uit

Frenkie de Jong wordt het nieuwe gezicht van Philips Ambilight TV

Philips Ambilight TV heeft zijn nieuwe wereldwijde ambassadeurs voor het seizoen 2025/2026 aangekondigd, en dat zijn niet de minste namen. Frenkie de Jong sluit zich aan bij Robert Lewandowski, die voor het derde jaar terugkeert als boegbeeld van het merk. Een dubbele Barça-lijn, maar vooral ook een opvallende stap die mooi past binnen een bredere ontwikkeling in tech en sportmarketing.

Domotica24.11.2025

Frenkie de Jong wordt het nieuwe gezicht van Philips Ambilight TV

AZ kiest voor telecomprovider Lebara als trainingspartner en fans profiteren mee

Een telecomprovider en voetbalclub. Het klinkt als een vreemde combinatie, toch? Als je iets verder kijkt dan alleen het logo op een shirt, snap je waarom AZ en Lebara bij elkaar passen. Twee nuchtere merken met lef, ambitie en oog voor hun omgeving. En het mooie is: als supporter van AZ ga jij ook iets van die samenwerking merken!

Lifestyle10.07.2025

AZ kiest voor telecomprovider Lebara als trainingspartner en fans profiteren mee

Zo kies je de juiste schoenen voor het juiste moment

Misschien ben je een sneakerhead en draag je gewoon altijd sneakers, wat we natuurlijk toejuichen, maar er zijn ook veel mannen die meer afwisselen in schoenen. Zeker als het om bepaalde situaties gaat, dan kunnen andere schoenen soms net iets beter. Zo kies je de juiste schoenen voor het juiste moment.

Fashion02.04.2025

Zo kies je de juiste schoenen voor het juiste moment

​Twee mannen gaan het avontuur aan en starten SUP-merk SEB

Je moet er een beetje lef voor hebben en vooral een enorme drive: samen een onderneming starten. Bas Kooijman en Reinier Tromp deden het al eerder, maar doen het nu opnieuw. Samen starten zij een nieuw SUP-merk: SEB. Ee...

Lifestyle26.07.2023

​Twee mannen gaan het avontuur aan en starten SUP-merk SEB

Defqon 1 bundelt krachten met XXL Nutrition

Het grootste hardere stijlen festival van de wereld Defqon.1 Weekend Festival brengt vandaag haar eigen Warrior Workout supplementenlijn uit. De lijn volgt na de succesvolle introductie van de Warrior Workout, waarbij d...

Lifestyle12.05.2022

Defqon 1 bundelt krachten met XXL Nutrition

Warrior Workout
​In stijl de Amsterdamse grachten over deze lente

Als de eerste lentezon doorbreekt, krijgt bijna iedereen de behoefte om naar buiten te trekken. Nu zijn de eerste zonnestralen in de lente misschien nog niet warm genoeg, maar voor je het weet is het heerlijk om in het z...

Lifestyle21.03.2022

​In stijl de Amsterdamse grachten over deze lente

eFoilen wordt serieuze sport: NK vindt op 20 augustus plaats

Volgende week vrijdag, 20 augustus, wordt voor de eerste keer een waar kampioenschap georganiseerd voor eFoilen. Misschien heb je geen idee waar we het over hebben, maar je gaat deze watersport de komende jaren veel meer...

Gadgets13.08.2021

eFoilen wordt serieuze sport: NK vindt op 20 augustus plaats

Ook leuk als toeschouwer!