Het plan van Nissan om Europese steden 'op te laden' [Adv]

Het plan van Nissan om Europese steden 'op te laden' [Adv]

Vorig artikel Volgend artikel

Nissan wil bij 1 miljoen mensen 'de knop omzetten' om elektrisch te gaan rijden en beloont één stad door het verbeteren van de infrastructuur.

Steden in heel Europa worden uitgenodigd om elektrisch rijden te omhelzen en hun inwoners aan te moedigen om de campagne 'The Big Turn On' van Nissan te steunen. De stad die dat het beste doet, wint 30 snelladers van Nissan.

De snelladers zijn onderdeel van een breder initiatief van Nissan om 1 miljoen consumenten over te laten schakelen op elektrisch rijden, in slechts honderd dagen. De basis van 'The Big Turn On'-campagne is om het publiek te betrekken en steden te ondersteunen in hun gooi naar het winnen van de nieuwe infrastructuur voor elektrisch rijden van Nissan.

Deze laders verbeteren de snelheid van het opladen van elektrische auto's en helpen bij het verbeteren van de infrastructuur voor een nieuw zero-emissie toekomst. Een snellader, die voldoet aan de internationale CHAdeMO standaard, kan een lege accu tot 80% opladen in slechts 30 minuten. Met een standaard oplader duurt dit ongeveer acht uur.

Nissan helpt ook bij het vaststellen van welke infrastructuur nodig is, wil een EV een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan de binnenstedelijke luchtkwaliteit. Tegen het einde van 2012 zal het bedrijf meer dan 400 snelladers hebben weggegeven aan lokale overheden en partners, met het uiteindelijk doel om een netwerk van duizenden laders te maken die een aantal elektrische snelwegen creëren en zo steden in heel Europa met elkaar te verbinden.

Paul Willcox, Senior Vice President voor Sales en Marketing, Nissan Europe: "Nissan was de eerste fabrikant die een volledige elektrische auto in massaproductie nam - de Nissan LEAF. Wij erkennen het belang van een zero-emissie toekomst en we hebben tot op heden, samen met onze bondgenoot Renault, ruim € 4 miljard geïnvesteerd in elektrische mobiliteit. Nu is de tijd aangebroken om Europa de voordelen te vertellen en om te laten zien dat de Nissan LEAF een echt alternatief is. 'The Big Turn On' moet dat gaan doen."

Tegelijkertijd zal deze campagne vele mythes ontkrachten, die zijn ontstaan rondom elektrische voertuigen. De Nissan LEAF is bekroond tot Europees en Wereld Auto van het Jaar 2011, heeft 95% klanttevredenheid en een 5 sterren waardering van Euro NCAP. Samen met de vele bewijzen zal dit initiatief laten zien dat elektrische voertuigen heel zuinig zijn, dat de Nissan LEAF ongelofelijk veilig is en dat de afstand tussen de oplaadpunten ruim voldoende is voor de overgrote meerderheid van de dagelijkse uitstapjes. De Nissan LEAF heeft een officieel bewezen bereik van 175 km (NEDC), wat verder is dan 90% van wat de Europese automobilisten op een werkdag.

De campagne richt zich op 1 miljoen potentiële EV pleitbezorgers in Frankrijk, Verenigd Koninkrijk en Nederland, in een combinatie van myth-busting en directe interactie via een massale digitale en sociale beweging. 'De knop omzetten' is zo makkelijk als een 'klik' – consumenten kunnen hun verbondenheid laten zien via een klik op de 'turn on'-knop op 'The Big Turn On'-website, via de sociale media kanalen en via het maken van afspraak voor een LEAF proefrit.