iPhone 5 - Eerste indruk [Review]

iPhone 5 - Eerste indruk [Review]

De iPhone 5 van Apple is wederom een verkoopsucces als je de verkoopcijfers ziet. Meer dan 2 miljoen stuks in de eerste 24 uur, amazing! Duwende en trekkende mensen in de rijen, mensen die flauwvallen en grote spanning of je wel als een van de eersten de nieuwe iPhone 5 kunt bemachtigen. Een ongelofelijk succes van Apple waarbij we soms wel eens vraagtekens zetten rondom de hectiek.

Als Stylecowboys waren we in de Apple Store in Oberhausen om als een van de eerste een exemplaar te bemachtigen en het liep, net als bij de lancering van de iPhone 4S, compleet uit de hand. Apple zal hier met een antwoord op moeten komen. Maar dat is een hele andere zaak, nu gaat het om de iPhone 5: Is het ook een succes als je de nieuwste telg van Apple in je handen hebt? Gaat er een nieuwe wereld voor je open? Heb je de zogeheten WOW-factor? Is het dat wat je ervan verwacht? Of, valt het tegen en heb je net als de criticasters zoiets van een beetje meer van hetzelfde maar dan beter.

Voor mij is het duidelijk. De iPhone 5 is qua design, gevoel en gebruikerservaring een toestel wat je in je handen gehad moet hebben om te kunnen bepalen of het jouw toestel zal zijn. Ja, er zijn meer toestellen zo dun, ja er zijn meer toestellen zo licht en ja, het design is niet veel veranderd, maar dit toestel heeft het allemaal in één. Veel mensen hebben mij al gevraagd wat ik er nu van vind, wat nu echt de spectaculaire vernieuwingen van de nieuwe iPhone 5 zijn? Eerlijk gezegd kan ik daar geen eenvoudig antwoord op geven. Maar een ding is duidelijk:

Dit is mijn toestel voor het komende jaar al had het scherm van mij best een beetje kleiner mogen zijn.

Review iPhone 5 - StyleCowboys 3013

Reacties (39)

 

    • Mark

    Grappig hoe de 4s een klein dikkertje lijkt, terwijl het een maand geleden nog een lekker dun apparaat was.

    Mooie review, ziet er goed uit, kan niet wachten tot ik hem vrijdag kan kopen bij een APR in eindhoven! ^^

    Ma 24 sep 2012, 11:07


    • Stefan

    Het is altijd makkelijk om een Iphone 5 review te herkennen die is geschreven door een Apple liefhebber.

    Geen woord over de falende maps funktie, zowaar een positieve opmerking over de (wederom niet standaard) nieuwe connector die gebruikers weer dwingt om nog meer geld uit te geven en alleen vergelijkingen met de oude Iphone 4 en 4S en niet met concurrenten Galaxy S3 en HTC One X die de Iphone 5 op bijna alle gebieden voorbij streven.

    Ik denk overigens dat een vergelijking met de Galaxy S2 en HTC One S meer op zijn plaats zijn gezien de specs.

    Het blijft een geweldige telefoon uiteraard, maar als je het nuchter zou bekijken is deze telefoon geen 700 euro waard.

    Maar goed, nuchter bekijken is geen optie heb ik begrepen van Apple liefhebbers.

    Ma 24 sep 2012, 11:08


  • @stefan
    Je hebt het over falende map-functies. Dat heb je waarschijnlijk gelezen op internet. Ik heb er idd niet veel aandacht aan besteeds omdat ik dat zelden of nooit gebruik. Als ik het al gebruik doet het precies wat het moet doen. De problemen die er ontstaan liggen vooral op technisch vlak voor ontwikkelaars. Dat ben ik niet en volgens mij ga ik daar ook niks van merken als gebruiker.

    idd een Apple liefhebber en de prijs is idd hoger, maar blijkbaar vinden heel veel mensen dat toch geen probleem. Ja iedereen zal het een probleem vinden maar ze kopen toch :).

    De connector is voor mij zeker een pluspunt, een verbetering tov die grote 30-pins connector. Het werd idd tijd dat Apple dat zou vernieuwen en idd jammer dat het geen mini-usb is. Dat ben ik met je eens. Je vergeet dan wel te zeggen dat de micro-usb ook een drama is om aan te sluiten. Daar zit ik ook altijd verkeerd om. Dat probleem is met deze nieuwe Lightning connector nu verholpen. Dus ja.. een positieve opmerking voer Lightning!

    Ma 24 sep 2012, 11:14


    • Mark

    Ze moeten die lightning gewoon standaard maken ipv micro USB. Het gezeur over een nieuwe connector vind ik zo vreemd, mijn nokia 3310 had ook een andere connector dan de 3210.. Die worden wel vaker gewijzigd.

    Vergelijken met een S3 of wat dan ook had niet echt uitgemaakt, vele tests op het internet doet blijken dat de iPhone 5 ook sneller is dan deze toestellen.

    Koop lekker wat je wil, maar als je Apple niet leuk vindt, zeg dan niet dat iemand die een positieve review geeft (zoals alle reviews op het internet) een slechte (niet nuchtere) is.

    Ma 24 sep 2012, 11:20


    • Marco

    Die Lightning is een goede stap. MicroUSB, wat de EU als standaard heeft is een waardeloos alternatief.
    Ik ga er niet voor in de rij staan, maar de Apple 5 ga ik wel kopen zodra hij hier is.

    Overigens:
    " Apple zal hier met een antwoord op moeten komen."

    ben ik het totaal mee oneens. Apple hoeft geen rekening te houden met nerds die perse het eerst willen zijn om een gadget te kopen. De mensen moeten zich gewoon netjes gedragen en zich niet aanstellen. Of gewoon een dagje of wat wachten.

    Ma 24 sep 2012, 11:52


    • Martijn

    Hoe ziet het met de speaker in de nieuwe iPhone. Is deze ten opzichte van de 4(s) ook verbeterd aangezien er nu veel meer ruimte voor is aan de onderkant?

    Ma 24 sep 2012, 12:18


    • Dennis

    @ Stefan

    Je hebt het over voorbij streven, kun je dat iets meer onderbouwen?

    Apple staat voor mij niet alleen voor optisch en technisch hoogstaand spul, maar nog belangrijker:
    Ze weten dit het allerbest te verwoorden in gebruikersvriendelijkheid. Het spul werkt. Altijd.

    Apple (Jobs) is er mijns inziens meester in om deze 3 hoofdpunten ideaal samen te brengen (perfect gevoel voor timing) en dat daarbovenop een ongekende marketingmachine wordt losgelaten is daargelaten. Vergeet niet dat marketing een stuk makkelijker is als je met goede producten werkt.

    De kracht is dus niet 4 CPU's, 128Gb flash of andere specs waar jij naartoe wil (vergeef me als ik het mis heb). De kracht is om dit samen te smelten met de andere 2 pijlers.

    Overigens denk ik dat Apple nu zijn hoogtepunt heeft gehad. De koers kan onmogelijk blijven stijgen en innovativiteit vraagt vaak excentrieke denkers met een eigen wil. Jobs was zo'n eigenwijs persoon met een eigen visie. Ik vraag me af of dat gat wordt opgevuld. Met de iPhone 5 heeft Apple wat tijd gekocht, maar in principe werkt de klok nu tegen ze.

    4 a 5 jaar geleden had ik een HTC. Het apparaat was de tijd in principe ver vooruit; 2 camera's, touchscreen, widgets etc en meer dan genoeg opslag capaciteit via miniSD etc.
    Toch sloeg dit niet aan .. waarom? Zie de combi van pijlers hierboven ^^.

    Apple gebruikers zijn vrij trouw aan het merk. Waarom? Misschien omdat het emotioneel zwakke, onzekere, merkgebonden types zijn, maar een iets meer onderbouwd argument zou zijn omdat het spul gewoon altijd werkt.

    Uiteindelijk is het allemaal geen rocket science; Een goed product verkoopt.

    Als je het mij vraagt zal noch Samsung of een ander niet snel (zeg nooit nooit) zo succesvol worden. Waarom niet?
    Bij het "clonen" van een succesvol product verlies je timing van je marktrelease.
    En ja, ik weet ook wel dat een Samsung niet alles gekopieerd heeft van Apple, maar feit is en blijft dat er voorlopig 1 miljard voor betaald moet worden :-)

    Voor de goede orde; mijn definitie van succesvol is niet marktaandeel, maar pure marge. Immers is Apple degene met teveel cash, niet Samsung of een ander.

    Ma 24 sep 2012, 12:25


    • cindy

    dames hebben toch altijd een tas(je) bij zich dus daar kan de phone ook mooi in. Of in de jaszak. Beetje onzin om te melden dat de telefoon nu niet meer past in de broekzak...

    Ma 24 sep 2012, 13:52


    • kristien

    @cindy: niet alle vrouwen dragen graag altijd een handtas met zich mee. Of in bepaalde omstandigheden is een handtas meenemen me net te onpraktisch.

    Daarnaast denk ik dat er ook veel mannen dit onhandig gaan vinden :)

    Soit, best vervelend maar niet meteen een reden om van de koop af te zien

    Ma 24 sep 2012, 14:24


    • Stefan

    @Mark:

    de meeste reviews waren juist negatief, daarom viel deze me zo op. Normaal gesproken is een nieuwe Iphone toonaangevend voor de concurrentie, maar de Iphone 4 kon het al moeilijk bolwerken tegen de Galaxy S2 en de Iphone 5 lijkt zich meer te richten op een HTC One S en Sony Experia S dan de top toestellen in de Android en Windows markt.

    Daarom sta ik er zo van te kijken dat ze nog steeds 700 euro durven te vragen plus honderden euro's om je randapparatuur te vervangen met een nieuwe connector. Knap natuurlijk dat Apple dat voor elkaar krijgt, maar je krijgt simpelweg veel te weinig voor je geld.

    Ik heb trouwens niets met Android toestellen die het puur op specs moeten doen, want die quad-cores van HTC en Samsung zijn niet veel beter dan de nieuwe dual-cores van onder andere de Iphone 5. Daarbij komt dat die belachelijk grote schermen letterlijk en figuurlijk onhandig zijn, dus ik geef Apple groot gelijk met die 4 inch.

    Ik ben het alleen niet eens met de Apple fanatiekelingen die meteen in de stress schieten als je een keer commentaar geeft. De Iphone 5 is een prima toestel met een uitstekend scherm en dito camera en het gebruikersgemak is ongekend, maar er zijn simpelweg betere toestellen voor een lagere prijs waarbij je meer vrijheid hebt om hem in te richten zoals je zelf wilt.

    Ma 24 sep 2012, 16:08


    • Stefan

    @Dennis:

    Dat Apple zoveel marge maakt ten koste van zijn klanten is voor mij geen indicatie van succes, althans niet voor de klant :-)

    Samsung heeft ooit de Iphone gekopieerd maar je ziet nu dat Apple exact hetzelfde doet want ze zijn druk bezig om de diensten van Google en Microsoft te kopiëren en te vervangen.

    Dat ze daarnaast nog met een patentoorlog bezig zijn zie ik meer als teken van zwakte. Ik hou meer van innovatieve bedrijven.

    Ma 24 sep 2012, 16:17


    • Stephan

    @Stefan,

    Kun je dan ook onderbouwen waarom je de iPhone 5 met een Galaxy SII of Xperia S moet vergelijken?

    Want als je de dock connector buiten beschouwing laat, dan hou je een telefoon over die het snelste uit de benchmarks komt, een grafische processor beter dan de tegra 3 chip heeft, een van de beste camera's heeft, een van de mooiste schermen, ios met de meeste en mooiste app's, etc etc. Daarnaast heb je een telefoon die het degelijkst en het meest luxe aanvoelt van alle smartphones.

    Als je het snelste, mooiste, meest uitgebreide en veruit meest gewilde produkt op de markt brengt, dan mag je toch best trots zijn. En duur? M'n Xperia x1 kostte destijds hetzelfde, m'n s700i destijds ook. Toptoestellen zijn altijd zo'n 700 euro. Galaxy SIII begon ook op 650 en dan krijg je een gsm die net zo plastic aanvoelt als een galaxy y van 100 euro.


    Ik heb er een hekel aan om zo als een fanboy over te moeten komen, maar ik hoor geen enkel argument waarom we de vergelijking naar de SII of andere oude toestellen moeten verleggen. Alles heeft Apple verbeterd, zelfs de connector, maar jij wil alle verbeteringen buiten beschouwing laten en de connector zelfs als minpunt betitelen omdat een paar accesoires niet meer werken.. Ik baal ook nog steeds van m'n videobanden ja...

    Ma 24 sep 2012, 23:36


    • Stefan

    @Stephan

    Om eerlijk te zijn zie ik vooral subjectieve argumenten in jouw betoog als 'mooiste' en 'meest gewild' en `meest luxe' dus wellicht kan ik het wt concreter maken.

    Ik heb zelf een HTC One S wat ook een dual core telefoon is van het nieuwe soort, vergelijkbaar met de Iphone 5. De camera doet zeker niet onder voor die van de Iphone 5 en heeft dezelfde features (maar dan een half jaar eerder voor alle duidelijkheid).

    Het enige punt waar Apple altijd mee scoort is het scherm met een hoge dpi maar dat is altijd grotendeels te verklaren door de kleinere schermen.

    Dat IOS en bijbehorende Appstore beter zou zijn dan Android en Google Play is erg afhankelijk van de doelgroep. Ik ben zelf handig met telefoons en voel me enorm geremd door alle restricties die Apple je oplegt. Mijn moeder van 65 heb ik echter een Iphone aangeraden omdat die ideaal voor haar is vanwege de gebruikersvriendelijkheid voor beginnende smartphone gebruikers.

    Daarnaast wil ik niet voor alle apps betalen en accepteer ik dat ik af en toe wat onzin apps tegen kom.

    Over die connector en je videobanden kan ik kort zijn En misschien wel als voorbeeld gebruiken. Er is ooit afgesproken dat VHS de standaard werd en toch kwam er Betamax 2000 omdat het een beter produkt is. Ik heb destijds gekozen voor VHS in ieder geval... Wat voor banden had jij thuis liggen? :-)

    Di 25 sep 2012, 00:17


    • Stephan

    Maar waarom nu de vergelijking met oudere, mindere telefoons? Ik hoor nog steeds geen reden daarvoor, behalve dat er in jou htc ook een goede camera zit.. Good for you, maar dat lijkt me geen goede reden. Mijn subjectieve argumenten zijn niet zo subjectief. De meest gewilde lijkt me aan de rijen voor de apple winkels en de belachelijk drukke voorverkoop bij providers wel duidelijk. Mooi kun je over twisten, maar apple design wordt wel het meest aan uitgegeven en de grootste zorg aan besteed. Dat valt niet te ontkennen. Meest luxe is een kwestie van bouwmateriaal vergelijken en kijken waar het premium gevoel vandaan komt. Htc is daar ook goed in en samsung rampzalig.

    Vergeet die videobanden, vergeet die connector. Ik ben blij met vernieuwing. Waarom alleen moeten we hem met mindere telefoons vergelijken? Waarin loopt de 5 dan achter?

    Di 25 sep 2012, 07:58


    • Stefan

    Kijk dit is dus de reden waarom redenen met Apple fans redelijk kansloos is. Krijg altijd hetzelfde gevoel bij PVV stemmers, maar goed.

    Als 'meest gewild' bepaald wordt door de voorverkoop dan wint de Galaxy S3 nog steeds (puur op nuchtere cijfers) en dat het meest aan het design wordt uitgegeven door Apple is klinkklare onzin want de Iphone 5 is nagenoeg hetzelfde als al zijn voorgangers.

    En de kwaliteit is gewoon smaak. Ik ben ook niet weg van het materiaal dat gebruikt wordt voor de Galaxy S3, maar de Iphones maken ook geen geweldige indruk op me.

    En over die connector: het enige voordeel dat ik tot nu toe hoorde is dat je de stekkers niet meer verkeerd om er in kunt steken. Maar bij de micro USB stekkers kan je gewoon een ander kleurtje pakken voor de goede kant en dan heb je dat probleem ook niet. Kosteloos en geen noodzaak om al je randapparatuur te vervangen...

    Tot slot heb je hier een vergelijking tussen de HTC One S en de Iphone 5:

    http://tweakers.net/pricewatch/compare/215/305001;317997

    Daarbij wordt niet eens vermeld dat de beltijd en standby tijd bij de One S bijna het dubbele is van de Iphone 5 en dat de One S dus wel over een NFC chip beschikt.

    Uiteindelijk betaal je dus 2x zoveel voor een beter scherm, maar vooral voor het merk.

    Di 25 sep 2012, 11:56


    • Marcel

    Dat is geen review, dat is een liefdesverklaring.

    Di 25 sep 2012, 12:28


    • Dennis

    @ Stefan

    ik vind je verhaal nog steeds slecht (gewoon niet) onderbouwd en ik pik er even een quote van je uit welke voor mij de bevestiging is dat je het toch niet helemaal snapt ..:

    "Dat ze daarnaast nog met een patentoorlog bezig zijn zie ik meer als teken van zwakte. Ik hou meer van innovatieve bedrijven."
    --> innovatieve bedrijven .. Graag een voorbeeld van wat voor jou wél een innovatief bedrijf is .. ?

    Zowel Apple als Samsung (in mindere mate op gebied van smartphones) zijn héél erg innoverend bezig namelijk.

    Dan voor het gemak nog maar een quote van je: "Kijk dit is dus de reden waarom redenen (ik neem voor het gemak aan dat je redeneren bedoelde?) met Apple fans redelijk kansloos is. Krijg altijd hetzelfde gevoel bij PVV stemmers, maar goed."

    waarmee je de discussie compleet uit z'n verband tracht te trekken door het maken van een smakeloze en onnodige opmerking.
    Hiermee toon je aan dat je het discussiëren over onderwerpen als deze beter niet aan kan gaan als je je verhaal niet beargumenteert.

    Extra gratis tip voor de volgende keer als je interessant over wil komen: Doe eerst eens wat research.
    Verder: Reageer liever niet op dit soort topics als je met onwenselijke en offtopic opmerkingen komt.

    Di 25 sep 2012, 12:28


    • Rsphone

    Alsjeblieft zeg, kijk Iphone was echt super toen het net nieuw was. Maar men moet nu niet gaan doen alsof de Iphone het beste toestel heeft op de markt. Want dat is niet zo. Het heeft de merk kracht van apple en dat drijven ze dus ook op. Ik las dat iemand zei dat het niet gaat om gadget gehalte. Nou waarom dan 700euro uitgeven voor een toestel wat feitelijk niet kan meekomen op dat gebied. Als je alleen wilt kunnen bellen dan kan je beter een Jogns Phone kopen a 100 euro. Die doet het echt altijd .Mensen willen gewoon kunnen zeggen en laten zien dat ze een Iphone hebben. Het gaat om het erbij horen en interessant doen. Is dat misschien de drijfveer voor de gemiddelde Iphone gebruiker...

    Di 25 sep 2012, 13:27


    • Stefan

    @Dennis

    ik ben zo ongeveer de enige die hier cijfermatig iets probeert te onderbouwen, de rest komt niet verder dan 'betere kwaliteit', 'gebruikersvriendelijker', 'mooier' en anders subjectieve kreten.

    Daarom heeft het zo weinig zin om te discussieren met Apple fans. Zodra de cijfers even niet mee werken komen ze niet verder dan "en toch is een Iphone beter" en daarmee zijn we dan klaar.

    Jouw enige argument was dat het altijd werkt, maar ik heb een verrassing voor je: dat doen mijn telefoons ook. Sterker nog: ze doen het altijd op mijn manier en niet op de manier zoals Apple dicteert.

    Dus wellicht kan je je eerst eens verdiepen in feiten voordat je hier komt vragen om argumenten. Er zijn zat argumenten waarom andere telefoons beter zijn of net zo goed voor de helft van de prijs, maar dat maakt niet uit. Een Apple liefhebber kijkt daar niet naar en wil er vooral niets van horen.

    Maar goed, ik wil bij deze mijn excuses aanbieden dat ik een Apple product heb beledigd want dat bedoelde je uiteraard met onwenselijk.
    De Iphone 5 is het allerbeste toestel aller tijden en die 700+ euro is een koopje al was het alleen maar vanwege die connector die je er niet meer verkeerd in kunt stoppen. Een innovatie die zijn weerga niet kent in de mobiele wereld.

    Di 25 sep 2012, 13:28


    • Dennis

    @Stefan

    nu niet de boel omdraaien he ..

    Als je mij vraagt mijn bewering te onderbouwen heb je denk ik onder een steen gelegen de afgelopen jaren ..
    Immers, google Apple of Samsung en de cijfers zullen je om de oren vliegen.

    Je hoeft je overigens niet aangevallen te voelen, want ik beschuldig je in principe nergens van.

    Enkel vind ik het raar (en wellicht iets typerend) dat je probeerde alles uit z'n verband te trekken door je PVV opmerking etc.

    Overigens schaar je mij voor het gemak onder de Apple gebruikers, terwijl ik volgens mij geen aanleiding hiervoor heb gegeven, anders dan mijn beeld van Apple hier te schetsen. Wederom onderbouwd.

    Anyway, verder is het dinsdagmiddag en de zon schijnt.

    Di 25 sep 2012, 13:38


  • @Dennis en @stefan
    Goed te horen dat de zon schijnt voor jullie beide :). Hier in Limburg regent het hahahahaha.

    Ik weet als geen ander hoe het gaat met discussies over goed en slecht, beter of best, mooi of lelijk en ga zo maar door.

    Voor iedereen wat wils en alles is altijd met argumenten te onderbouwen, subjectief en objectief.

    Voor mij geld dat ik de weg goed ken in Apple land en dat daar mijn voorkeur naar uit gaat, ondanks dat ik ook heel veel Android Toestelen geprobeerd heb. Voor mij gaat het uiteindelijk om de gebruikers ervaring en die kan voor iedereen anders zijn. De argumenten die vaak gebruikt worden zijn one-liners die overal op internet te vinden zijn.

    @stefan cijfers zeggen niet alles als je het mij vraagt. Snelheid van een processor kun je meten maar het gaat om de gebruikerservaring. Hiermee is dus niet gezegd dat de iPhone, Samsung, Sony, Nokia of HTC sneller of langzamer is maar gaat het meer om het gevoel dat je bij een toestel krijgt. Voor mij is een iPhone altijd sneller, omdat ik daar beter de weg in ken. Dus ja op basis van cijfers kan de ene sneller zijn dan de ander maar dat zegt niks over hoe iemand dat ervaart. Das maar goed ook. Als iedereen met een iPhone rond zou lopen dan is de lol er ook af. Als iedereen met een Samsung rond zou lopen is dat natuurlijk precies het zelfde.

    @dennis ik als Apple-geek denk dat een discussei altijd goed is. Dat maakt de verschillen weer eens duidelijk zonder te zeggen dat iets goed of fout is. Vergelijkingen naar de PVV gaan mij dan ook wat ver maar op het heetst van de strijd kan dat gebeuren. Ik heb vaak prettige discussies met een hevige Android-cowboy in onze familie. Het wordt dan altijd duidelijk dat mensen het gewoon vanuit een ander punt benaderen.

    Terug naar de iPhone 5.... inmiddels weer een dag verder en het lijkt soms of mijn duim langer wordt. Niet omdat ik uit mijn duim zuig maar omdat ik merk dat ik toch steeds handig wordt om de bovenkant van het scherm te halen :)

    Di 25 sep 2012, 14:05


    • Michel

    HALLO, STEFAN. je kunt telkens wel beginnen over je HTC one S omdat er ook een dual-core-processor inzit, maar je lijkt telkens weer te negeren dat de iPhone 5 zelfs de quad-core Galaxy SIII volledig inmaakt in de benchmarks. Simpel feit! Klaar! Het gaat toch om "sneller"? Niet om "jij hebt meer cores dan ik"?

    Di 25 sep 2012, 14:41


    • Stefan

    @Harold

    De grap is dat ik met Microsoft liefhebbers hele rationele discussies kan voeren terwijl het bij Apple liefhebbers vaak alleen maar om subjectieve zaken gaat.

    Iedereen moet gewoon kopen wat hij zelf wil en de Iphone 5 is een erg goed toestel zoals ik al eerder aan gaf. Hij is alleen geen 700 euro waard en iedereen zou me gelijk geven als er een LG sticker op had gezeten in plaats van het Apple logo.

    Wellicht komt het dit keer ook een beetje door de teleurstelling. Voorheen was een nieuwe Iphone trendsettend voor de markt en keek iedereen (ook ik) er naar uit, nu viel dat gewoon heel erg tegen. De Iphone 4 was eigenlijk al niet beter dan de Galaxy S2 en de Iphone 5 is doet het nu al (technisch) onder voor de Galaxy S3 of One X en dat terwijl de eerste quad core 'A15' telefoons al in aankomst zijn. Het is ook niet voor niets dat Apple dit keer veel meer aandacht vestigde op IOS6 in combinatie met de Iphone 5.

    Waar ik me het meest over verbaas is dat veel Iphone liefhebbers zo lyrisch zijn over de geweldige marketing strategie van Apple die het voor het elkaar krijgt dat miljoenen mensen zoveel geld betalen voor zo een toestel. De Iphone bezitters zelf zijn tenslotte slachtoffer hiervan...

    Afijn, in deze tijden moedig ik iedereen aan om bakken geld uit te geven aan telefoons en randapparatuur dus hou je vooral niet in.

    En als je de weg wilt weten naar een Apple winkel dan kan je me altijd bellen, ik heb Google Maps altijd open staan :-)

    Di 25 sep 2012, 15:49


  • @Stefan
    Ik heb Apple Maps en daar vind die alles best op hoor.... :). Volgens mij gaat de normale iPhone gebruiker van Maps nog niet zo heel veel merken. Is vooral de App ontwikkelaars die hier extra voor aan de bak moeten.

    Ik ben het niet met je eens dat je met Apple liefhebbers geen discussie kunt voeren. Dat kan wel zeker alleen kijken Apple liefhebbers misschien naar andere zaken dan dat jij dat doet. Zoals al eerder gezegd gaat het mij ook niet om de specificaties maar om dat wat ik er als gebruiker van merk. Is natuurlijk subjectiever maar doet niet af aan het feit dat het, voor mij, daar om draait.

    Daar zit ook het verschil tussen een Android gebruiker en een Apple gebruiker. Ik had ooit een echte fAndroid gevraagd een overzicht te maken in Google Docs (excel) dat had hij snel en functioneel voor elkaar. Als ik dat dan zie doe ik er even een paar gekleurde lijntjes bij zetten en de bovenbalk een kleurtje geven. Daar zit een groot verschil in de basis gedacht van beide Geeks. Hierbij bedoel ik niet iedereen maar alleen de geeks.... zoals ik en waarschijnlijk jij ook hahaha

    Di 25 sep 2012, 19:19


    • funk-e

    @Stefan
    Je hebt nu al een paar keer aangegeven dat de iPhone technisch achterblijft bij verschillende Android-toestellen. Maar waar heb je het dan precies over. In de benchmarks komt de iPhone als snelste uit de test. Dus dan blijft hij toch niet achter bij die Android-toestellen?

    Ik vind het vergelijkbaar met een Ferrari en een F1-auto met een snelheidsbegrenzer.
    Ferrari = iPhone 5
    F1-auto = Samsung Galaxy S3
    snelheidsbegrenzer = Android

    De Ferrari rijdt perfect, is supersnel, is mooi afgewerkt.
    De F1-auto is krachtig, kan heel snel maar snelheid wordt begrensd, afwerking en materiaalkeuze is matig.

    Met andere woorden: Noem mij de voordelen van bijvoorbeeld een Galaxy S3 ten opzichte van een iPhone. En dan ben ik op zoek naar voordelen die je merkt bij het gebruik.

    Di 25 sep 2012, 20:20


    • Stefan

    @funk-e

    Mag ik vragen welke benchmark de Iphone als winnaar aanwijst? Er is er welgeteld 1 geweest die alles behalve objectief was en de overige laten toch echt de S3 winnen en regelmatig zelfs de One X, terwijl ik geen hoge pet op heb van die Tegra chips.

    Di 25 sep 2012, 22:51


    • Jarka van der Meulen

    Wat vinden jullie van de Nokia Lumina 920 welke volgende maand uitkomt en dan t.o.v. de Apple..??

    Di 25 sep 2012, 23:34


    • Zimmie

    @stefan,

    Wil je aub hier niet meer reageren je maakt je volkomen belachelijk. Harold maakt een review die ik rustig wil na lezen inclusief de reacties. Jij loop hier te bashen op alles en nog wat.

    Ik wordt namelijk dood ziek van die Nerds die op iedere topic over een telefoon of IOS de boel te lopen verzieken alsof men een geloof verdedigd.

    Als je het niks vind dan koop je het toch lekker niet?
    Het zelfde geld voor de Apple Nerds.

    Wo 26 sep 2012, 01:06


  • @Jarka van der Meulen
    Ik heb de Nokia Lumina 920 nog niet in handen gehad. De Lumia 800 wel natuurlijk en heb met de designer gesproken. Het is mooi om te horen en zien hoe Nokia hier een flinke stap voorwaarts doet. Persoonlijk vind ik de Nokia Lumia 800 het mooiste toestel dat er te krijgen is. Een prachtig design en zeer mooi afgewerkt.

    Jammer is dat het draait op Windows en dat daar de updates erg lang op zich laten wachten. Een klein probleem met de camera, al bekend vanaf het begin, is nog steeds niet opgelost volgens mij. Dit zou toch niet moeten kunnen.

    Tja en ook hier geld dat het een persoonlijke keuze is. Als je geen voorkeur hebt voor het besturingssysteem dan kun je gewoon voor jou het mooiste toestel uitkiezen. Wil je iOS dan zit je vast aan iPhone 4/4S of 5. Wil je windows dan heb je iets meer keus en wil je Android dan is er keus genoeg.

    Laat maar horen wat het gaat worden.

    Wo 26 sep 2012, 08:36


    • Psql

    @Stefan
    Waar jij het over hebt is 1 benchmark waar discussies over is. Maar bijvoorbeeld Anandtech heeft inmiddels in een preview al behoorlijk wat verschillende benchmarks gedaan. Daar komt alleen de iPad met de A5X soms wat sneller uit de bus als het om de GPU gaat.

    http://www.anandtech.com/show/6324/the-iphone-5-performance-preview

    Daarbij zijn al die overige telefoons met specs cijfertjes leuk. Maar uit de praktijk blijken toch vaak hele andere dingen. Zoals bijvoorbeeld bij batterijduur. De One S kan misschien het dubbele aan standbytijd hebben maar in de praktijk merk je daar niets van en doet de 4S zelfs langer met zijn accu bij bijvoorbeeld licht gebruik. Dan komt de 4S bijvoorbeeld vaak boven aan de lijst uit ondanks zijn kleine accu en lagere specs als wat de concurrentie heeft. De 5 moet we nog even afwachten wat die gaat doen.

    http://tweakers.net/reviews/2592/3/welke-smartphone-doet-het-langst...

    Wat dat betreft wordt er altijd naar specs gekeken en wordt iets gelijk afgebrand. De 5 heeft maar een dual core, de batterij is zo klein en de standbytijd is zo kort bij de specs. Maar naar praktijk ervaring wordt dan nooit gekeken. Want als dat wel gedaan wordt dan zal je zien dat de iPhone gewoon aan de top staat en in de top mee draait. Zelfs de 4S kan nog aardig meekomen met de top.

    Wo 26 sep 2012, 08:51


    • funk-e

    @Psql
    Ik denk dat @Stefan geen tegenargumenten meer heeft

    Hier nog 2 vergelijkingen:
    http://www.youtube.com/watch?v=dByCdDVXCmQ
    http://www.youtube.com/watch?v=hP5UxpUbA1k

    Wo 26 sep 2012, 22:24


    • Appledroid

    @stefan

    je hebt helemaal gelijk dat de iphone 5 helemaal geen 856 euro waard is. Helemaal waar ja.
    Het grappige is dat 2 miljoen kopende mensen binnen 24 uur dit wel vinden.
    Dus ik denk dat het niet heel relevant is wat jou mening hierover is, maar het veel interessanter is om te kijken hoe het zo komt dat in tijden van crisis (kijkende naar de afgelopen verkiezingsdebatten) miljoenen mensen toch het geld over hebben om een in jou ogen inferieur product te kopen voor zoveel geld. En dat terwijl deze mensen ook een samsung of HTC voor een habbekrats kunnen kopen.

    Mijn persoonlijke mening is dat Apple meester is in het creëren van "gevoel" voor hun producten. Dit is redelijk uniek, of je het er nu wel of niet mee eens bent.

    Dit is trouwens getypt op mijn MacBook Pro......

    Vr 28 sep 2012, 00:34


    • Psql

    @funk-e
    Dat lijkt er inderdaad wel op.

    Inmiddels is bij Tweakers ook de batterij duur van de iPhone 5 getest bij zwaar, gemiddeld en licht gebruik. Hier doet de 5 het beter als elke andere telefoon. Ik zou bijna zeggen veel beter want alleen de iPhone 4 en 4S lijken in de buurt te kunnen komen. Zelfs beter als telefoons die bijna een 2x zo grote accu hebben en een meervoud van de standbytijd en beltijd in de specs. Dus dat zegt dus tegenwoordig ook niets meer. Je doet zoveel meer tegenwoordig met je telefoon.

    http://tweakers.net/reviews/2743/5/apple-iphone-5-allrounder-geen-v...

    In de benchmarks komt ie bij Tweakers ook weer als snelste uit de bus en zie nooit de S3 of de One X boven de 5 uitkomen.

    http://tweakers.net/reviews/2743/4/apple-iphone-5-allrounder-geen-v...

    http://tweakers.net/reviews/2743/8/apple-iphone-5-allrounder-geen-v...

    Vr 28 sep 2012, 08:59


    • Dennis

    En in navolging op bovenstaande:

    Apple ontwikkelt het OS op de hardware, dit zorgt ervoor dat er een ongekende wisselwerking ontstaat waarbij de hardware resources optimaal gebruikt worden.

    Als resultaat levert dat o.a. hoge performance en efficiënt accu gebruik.

    Android is een platform welke voor generieke hardware geschikt moet zijn. Anders kun je nooit meerdere producenten met het OS laten werken.
    Opzich zit daar ook een goede gedachte achter, maar in het geval van benchmarking gaat daar natuurlijk wel een groot stuk efficiency verloren.

    In het kort: DDR3 + Quad core CPU + GPU + Li ion etc etc wil niet automatisch zeggen dat je de pan uit rijst qua benchmarking.

    Vr 28 sep 2012, 10:00


  • @Psql en @Dennis
    Dank voor de toevoegingen. Het lijkt er idd op dat dus specs alleen niet alles zeggen. Het gaat om de ervaring en het gevoel wat mensen erbij hebben.
    Wat betreft de batterij is het natuurlijk een bekend probleem dat de batterij het niet voor iedereen lang genoeg uithoudt. De iPhone 5 is wel weer een stukje beter moet ik zeggen als is dat ook maar een gevoel wat ik niet onderbouw omdat ik daar de apparatuur niet voor heb :P)

    Vr 28 sep 2012, 11:46


  • Misschien nog even over de grote van het scherm. Ik heb in mijn eerste indruk stevig ingezet dat ik het scherm te groot vind om handig te kunnen gebruiken. Dit was in het begin zeker zo maar ik merk dat ik er steeds meer aan gewent raak.

    Vr 28 sep 2012, 11:47


    • gadgetfreak

    JULLIE KUNNEN L*LL*N WAT JULLIE WILLEN, MAAR LATEN WE REALISTISCHE ZIJN...700 EURO IS MEER ALS 1500 GULDEN....

    VOOR HUIS TUIN EN KEUKEN GEBRUIK WAAR HET ALLEMAAL VOOR BEDOELD IS KUN JE OOK EEN TOESTEL VOOR 200 EURO KOPEN DIE IN HUIS TUIN EN KEUKEN GEBRUIK NET ZO VOLDOET ALS DEZE IPHONE 5 ...

    wAAR BETAAL JE VOOR> DE SNELHEID DIE BIJNA NIET TE ZIEN IS...DE PIXELS..DIE 0 MEERWAARDE HEEFT IN DAGELIJKS GEBRUIK...

    CONCLUSIE HET IS BULLSHIT OM VOOR EEN TOESTEL 700 EURO OF MEER TE BETALEN...

    DAT HAAL JE ER NOOIT UIT WAAR VOOR JE HEM GEBRUIKT...

    BASTA BASTA BASTA IK HEB GELIJK EN DAT WETEN JULLIE OOK...HET IS WEGGEGOOID GELD

    Zo 14 okt 2012, 14:24


    • iPhone6

    @gatgetfreak

    Meer als+Caps lock= lage intelligentie.

    Zo 14 okt 2012, 15:18


  • Volgens een Chineestalige Commercial Times rapport, is Apple gekletst om proef productie van de iPhone 5S beginnen in december met de eerste productie van 50.000 tot 100.000 exemplaren.

    Voor Apple is de "S" versie van elke iPhone gezien als een kleine update, in overeenstemming met de Geek. Doorgaans is er een upgrade van de processor of camera met de volgende versie van het iOS, maar de telefoon zelf is niet fundamenteel veranderd.

    Apple, die lage opbrengst tarieven wordt geconfronteerd in de productie van de iPhone 5, heeft de certificering processen voor onderdelen en componenten voor de iPhone 5S versneld, het papier gemeld.

    Terwijl de geruchten iPhone 5S is naar verwachting massaproductie te voeren in het eerste kwartaal van 2013, zal Apple waarschijnlijk een nieuwe versie van iPad een kwartier later dan de iPhone 5S, sinds de laatste versie van iPad heeft een lager dan verwachte schermresolutie, het papier toegevoegd.

    Apple iPhone 5S wordt gekletst tot 4,0 inch met led-achtergrondverlichting IPS TFT capacitieve scherm, een 1,2-to-1.5 GHz dual-of quad-core A7-chip met 1 GB of meer RAM-geheugen, iOS 7, 12 megapixel dual-LED-flitser 3D-camera en sport een 2 megapixel front-facing camera voor video-chat.

    iPhone 5S zal waarschijnlijk beschikken over krasbestendig Corning Gorilla glas, aluminium plaat behuizing, oleophobic coating, accelerometer, gyroscoop, en bewegingssensor.

    De verwachting is dat de Apple-smartphone zal komen met 16/32/64 GB intern geheugen en een externe microSD-kaart ondersteuning. Verwacht wordt dat iPhone 5S een betere batterij hebben in vergelijking met de Li-Po 1440 mAh batterij iPhone 5.

    Het is ook te verwachten dat de volgende generatie iPhone zal recente overwinning van Apple van octrooien, inclusief octrooien voor de iPhone 3D-modellering applicatie, iChat video-conferencing, LTE, Cover Flow, multi-touch, iDevice camera gezichtsdetectie, en een octrooi voor stem hebben commando's die waarschijnlijk is gerold in Siri architectuur.

    Zo 16 dec 2012, 19:29

Reageren

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond

Zoeken

Follow us

Add to Google
  

Site by

Headlines

© 2013 Stylecowboys.nl - All Rights Reserved - All views and opinions expressed are those of the authors of Stylecowboys.

All trademarks, slogans, text or logo representation used or referred to in this website are the property of their respective owners. Sitemap

Hosted by Nines