VanMoof start met crowdfundingcampagne

VanMoof start met crowdfundingcampagne

Vorig artikel Volgend artikel

Fietsmerk VanMoof is vandaag van start gegaan met een grote crowdfundingcampagne om fans de kans te geven onderdeel te worden van de internationale groei van het bedrijf.

Investering

Deze campagne volgt kort nadat er de eerste externe investering is gedaan in VanMoof; eentje van € 4 miljoen door Slingshot. De investeringscombinatie zorgt ervoor dat het fietsmerk de concurrentie voor kan blijven door de ontwikkeling van hun fietsen te versnellen en spoedig in nieuwe landen kan uitbreiden door ‘Flagship Stores’ te openen in ondermeer Parijs, Londen, Kopenhagen en San Francisco.

Voor deze eerste investeringsronde hadden we € 5 miljoen nodig om onze wereldwijde groeiambities te verwezenlijken. Het succes hebben we te danken aan onze fanatieke berijders, daarom wilden we deze groep als eerste de kans geven om aandeelhouder te worden.
- Taco Carlier, CEO en medeoprichter, VanMoof

Oneplanetcrowd

De afgelopen week hebben al meer dan 30.000 VanMoof-berijders de exclusieve mogelijkheid gekregen om te investeren in het bedrijf vanaf € 250, inmiddels is er meer dan € 500.000 opgehaald. Nu is de campagne ook opengesteld voor het publiek en de meer dan 25.000 leden van Oneplanetcrowd.

Innovatie

Volgens Tom Kist, medeoprichter van Slingshot, hebben de fietsen van VanMoof een wereldwijd potentieel. "Elke grote wereldstad investeert momenteel in fietsinfrastructuur en VanMoof kan profiteren door middel van de baanbrekende innovatie die de nieuwste fietsen bevatten."

Campagne

De campagne, die dus door Oneplanetcrowd wordt uitgevoerd, blijft tot 13 november open en streeft ernaar € 1,0 miljoen in te zamelen, met een limiet van € 2,5 miljoen.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies