Mooi project: zo bloeide de bijna verloren koffie-industrie van Zuid-Soedan op
[advertorial]
Nespresso staat bekend om zijn reclames met George Clooney en natuurlijk de one-liner: Nespresso, what else? Inmiddels zijn de Nespresso-cupjes niet meer weg te denken uit huishoudens en kantoren. Nu slaat het merk een andere weg in met zijn reclame.
“Dit is geen gewoon verhaal over koffie. Dit is een industrie nieuw leven inblazen, waarvan men dacht dat hij volledig verloren was gegaan.”
Zuid-Soedan
Sinds 2011 is Zuid-Soedan onafhankelijk en hiermee kreeg het land nieuwe kansen om zich als handelsnatie te ontwikkelen. Ooit floreerde hier de koffie-industrie, maar daarna werd dit deel van Soedan constant geteisterd door oorlog. Nespresso herontdekte de regio in de zoektocht naar de allerhoogste kwaliteit bonen.
Met deze video wil Nespresso het mooie van Soedan laten zien: rijk aan cultuur, in schoonheid en in land. Het is een regio met een lange en rijke geschiedenis in de productie van koffie van de hoogste kwaliteit.
Investeren in de bakermat van koffie
Nespresso is het eerste koffiebedrijf dat Zuid-Soedan betreedt en zij zijn bezig om een programma te bouwen dat de koffieboeren zal helpen om bedrijven op te zetten, de oogst te financieren, de benodigde infrastructuur te krijgen en het commercialiseren van hun koffie voor de export. Met behulp van Nespresso worden de boeren dus verder opgeleid en krijgen zij de mogelijkheid om hun kennis te verbeteren en meer geld te verdienen en te werken aan een betere toekomst voor hun gezin.
Check de indrukwekkende video hieronder!
Tedje is blogger voor Stylecowboys, Dutchcowboys en Travelvalley. Verder is ze tekstschrijver bij Red Banana. Ze is film- en serieverslaafd en houdt van...