De revolutie van de citroenpers: Juicy Salif 25 jaar!

De revolutie van de citroenpers: Juicy Salif 25 jaar!

Vorig artikel Volgend artikel

Het verhaal van de beroemde citruspers begon toen Alessi Philippe Starck vroeg om een dienblad te ontwerpen. Maar de eigenzinnige Starck tekende een citruspers. Dit pakte goed uit, want de Juicy Salif werd een designicoon en een symbool voor de filosofie van Alessi. Met het ontwerp verkende het bedrijf de grenzen tussen functie en kunst.

Citroenpers-Alessi

Vorm vs. functie

De iconische pers bleek het perfecte voorbeeld voor wat Alessi zoekt als mediator tussen vorm en functie. Hoe ver kun je gaan in vorm, zonder dat de functie hieronder lijdt. Het grappige is dat de Juicy Salif verre van een ideale pers is: het sap vliegt in het rond. Toch bestaat er voor de bewonderaars van het ontwerp geen betere.

Speciale editie

Speciaal voor het 25-jarige bestaan lanceert Alessi twee special editions. Een witte versie van aluminium met een keramische coating die de zuiverheid van intentie van zowel ontwerper Starck als producent Alessi symboliseert. De limited edition bestaat dan weer puur uit gegoten brons en wordt gelanceerd door de prestigieuze lijn Officina Alessi. Deze uitvoering benadrukt de unieke, artistieke aura die dit object altijd omgeven heeft.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies