Deze opticien heeft ‘de toekomst van retail’ héél goed begrepen

Deze opticien heeft ‘de toekomst van retail’ héél goed begrepen

Vorig artikel Volgend artikel

Hoe zorg je er als opticien voor dat consumenten juist jouw optiek uitkiezen voor de beste oogzorg? Onder andere door een bezoek zo aangenaam mogelijk te maken. De onlangs verbouwde Optiek van Wely uit Roosendaal heeft dit helemaal begrepen. Het high end interieur is ingericht volgens de laatste trends en volledig gericht op beleving. Ook als er niets aan je ogen mankeert, wil je hier sowieso een keer naar binnen. Dit noemen ze met een dure term experience marketing! Dit is een goed voorbeeld van een winkel die duidelijk zijn eigen koers vaart en in ieder detail onderscheidend is.

optiek-van-wely-oogzorgcentrum
Het strakke design is terug te zien in alles.

Good vibrations

Bij een opticien draait in feite alles om het zicht, maar bij Van Wely is er ook aan de andere zintuigen gedacht. Er staat een barista die de hele dag door de lekkerste drankjes serveert, er is een interactieve speelvloer voor kinderen en zelfs een DJ booth.

Overal hangt een heerlijke ‘vibe’. Heel anders dan veel andere optiekzaken waar je tussen de tl-verlichting en schreeuwerige discount borden je bril uitzoekt of je ogen laat meten.

Voor het interieur heb ik veel inspiratie opgedaan bij beurzen, maar ook van de horeca valt veel te leren. Ik vind dat de horeca vaak voorloopt op andere detaillisten.
- Diederik van der Heijden, eigenaar.
oogzorgcentrum-van-wely
Een van de toffe brillenwanden bij Van Wely.
opticien-van-wely
Het personeel werkt met schermen die in de tafels verwerkt zijn.
van-wely-brillen
De koffie bar waar ze heel de dag door heerlijke koffies serveren.

It's all about the details

De buitenkant van het oogzorgcentrum is wit gestuukt en afgewerkt met hout. Ook binnen vind je veel natuurlijke elementen terug gemixt met industriële details. Het is een mooi samenspel geworden van grove, stoere materialen zoals zwart staal met warme houttinten en planten.

Van de ontvangst tot het opmeten van de ogen of het uitzoeken van een bril: de hele routing is bij deze opticien een beleving. En dit begint al bij binnenkomst waar je zoals bij een goed restaurant keurig door een gastvrouw met een kopje koffie wordt verwelkomt. Het gaat immers in het opticienvak om vertrouwen en dit is 100 procent mensenwerk.

Rechts bij binnenkomst zie je direct een racefiets in de etalage hangen als decorstuk. In de houten tafelbladen zijn schermen verwerkt en eromheen staan comfortabele cognacleren banken en trendy kuipstoelen. In de wachtruimte zijn USB-poortjes verwerkt, zodat gasten hun mobiele telefoon op kunnen laden terwijl ze op hun afspraak wachten. Hoe handig is dat?!

opticien-roosendaal-oogzorgcentrum
De stoere tafels waar je aan geholpen kunt worden.
van-wely-optiek
In de hele winkel zijn stijlvolle details verwerkt zoals deze flessen.
van-wely-opticien-optiek
Keuze genoeg in ieder geval!

Meest stijlvolle optiek

De oplettende kijker vindt bij Van Wely verschillende interieurtrends terug, zoals de botanische trend en ‘knowledge’. Boven de receptie en barista-hoek is de muur bekleed met varens en mos. De houten kastenwand is aangekleed met boeken, een oude fotocamera en een vinylplaat.

Ander leuke details zijn de analoge Facebook-teller en de brillenspray taps, die eruit zien als champagneflessen met een drankdispenser eronder.

Geen idee of er een award voor bestaat, maar Van Wely verdient sowieso de benaming van meest stijlvolle optiek van Nederland!

van-wely-oogzorgcentrum
Om op de hoogte te blijven kun je ze ook volgen op Facebook!
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies