Facelift voor de Alfa Romeo Giulietta

Facelift voor de Alfa Romeo Giulietta

Italiaans raspaard krijgt nieuwe 1.6 JTDm dieselmotor met automatische transmissie

Vorig artikel Volgend artikel

Alfa Rome heeft in Italië een wat zij zelf noemen een opgefriste Giulietta naar buiten gereden Met een dynamische en zuinige motor valt de nieuwe Alfa Romeo Giulietta in de meer gunstige 21% bijtellingscategorie. Belangrijkste innovatie is de nieuwe 1.6 JTDm-dieselmotor in combinatie met automatische Alfa TCT-transmissie met dubbele koppeling.

Uiterlijk

Uiterlijk is de Giulietta meer in lijn gebracht met de nieuwe Alfa Romeo Giulia waardoor de wagen net een stukje sportiever en fraaier oogt. De Giulietta heeft een nieuwe grille met honinggraat, andere voorbumper, donkere koplampen, satijnen deurgrepen en nieuwe uitlaten. Ook het nieuwe Alfa Romeo-logo is voor het eerst te zien op de Giulietta. Binnenin vindt men nieuwe zwartgrijze of volledig zwarte stoelen en nieuwe matzwarte interieurdelen. Het 5" of 6,5" Uconnect infotainmentsysteem is te voorzien van de Uconnect LIVE services waarmee je als voorbeeld ook populaire social media applicaties als Facebook en Twitter kunt installeren. Hoe zuinig je kunt rijden wordt inzichtelijk door de rijcoaches eco:Drive en my:Car. Met het nieuwe Alfa Performance krijg je een volledig beeld van alle prestaties van de Giulietta en jouw rijstatistieken.

Alfa-Romeo_Nuova-Giulietta_04

Prestaties en 21% bijtelling

De sportieve prestaties zijn in lijn met wat je van een Alfa mag verwachten: van 0-100 km/h in 10,2 seconden en een topsnelheid van 195 km/h, terwijl de CO2-uitstoot en het verbruik van de ECO versie uitkomen op respectievelijk 99 g/km en 3,8 l/ 100 km. Hiermee valt de auto in de voor zakelijke rijders interessante 21% bijtellingsklasse.

De nieuwe 1.6 JTDm dieselmotor maakt gebruik van het derde generatie Common Rail injectiesysteem, dat nog preciezer de brandstofinspuiting regelt. De motor levert 120 pk bij 3.750 toeren en heeft het hoogste koppel in zijn klasse: 320 Nm bij 1.750 toeren. Het overige motoraanbod van de vernieuwde Giulietta bestaat uit 4 benzine en 2 dieselmotoren. Beide dieselmotoren, de 1.6 JTDm/ 120 pk en 2.0 JTDm/ 150 pk, kwalificeren zich eveneens voor 21% bijtelling.

Alfa-Romeo_Nuova-Giulietta_07
Alfa-Romeo_Nuova-Giulietta_08
Alfa-Romeo_Nuova-Giulietta_02

Uitvoeringsniveau

Nieuw zijn ook de uitvoeringen die variëren van de standaard 'Giulietta' tot de luxe 'Giulietta Super' en de sportieve 'Giulietta Veloce'. In aanvulling hierop zijn vier pakketten te kiezen: Veloce, Lusso, Comfort en Visibility.

In totaal biedt Alfa Romeo elf exterieurkleuren, waaronder de twee nieuwkomers Bianco Alfa en Grigio Lipari, en nieuwe velgsoorten. Standaard is de vernieuwde Italiaan onder meer voorzien van een met leder bekleed stuurwiel, climate control, 5" Uconnect met Uconnect Live Services, Alfa DNA, ESC (met ASR en Hill Holder), zes airbags en elektrische ramen vóór en achter.

Alfa Romeo biedt op alle Giulietta's, behalve de 240 pk sterke Veloce, het Super-uitrustingsniveau aan. Hiermee worden de inzittenden nóg meer verwend dankzij onder meer 'dualzone automatische climate control', cruise control en armleuning voor. Standaard op de Super zijn 16" lichtmetalen velgen. Het luxe Lusso pakket omvat onder meer in hoogte verstelbare lederen stoelen, armleuningen voor en achter èn aluminium instaplijsten.

Velocebestaat uit onder andere sideskirts, sportbumpers, 17" lichtmetalen velgen en koplampen met carbon look. Het interieur is uitgerust met nieuwe stoelen die zijn bekleed met leder en alcantara. Verder zien we aluminium pedalen, sportstuur met rode stiksel en zijn het dashboard en deurpanelen voorzien van een carbon look.

Alfa-Romeo_Nuova-Giulietta_01

Levering

De vernieuwde Giulietta staat begin april bij de Alfa Romeo dealer. De sportieve Giulietta 1.6 JTDm TCT met 21% bijtelling (€ 215/ maand) staat in de prijslijst vanaf € 29.250. Er is al een Alfa Romeo Giulietta vanaf € 23.450.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies