BMW G 310 R, de eerste roadster onder de 500 cc

BMW G 310 R, de eerste roadster onder de 500 cc

Met een vermogen van 25 kW is hij ook geschikt is voor houders van een A2-rijbewijs.

Vorig artikel Volgend artikel

Met de geheel nieuwe BMW G 310 R boort BMW Motorrad een nieuw segment aan: het is de eerste roadster onder de 500 cc. De nieuwe motor moet de essentie van een BMW roadster vertolken en is groot genoeg zonder overbodige zaken. Met een vermogen van 25 kW is hij ook geschikt voor houders van een A2-rijbewijs.

De motorfabrikant noemt de G 310 R de ideale naked bike om soepel te laveren door smalle, drukke straten en voor flitsend stuurwerk over bochtige buitenwegen. Of dat werkelijk zo is zul je echter zelf moeten gaan ervaren.

BMW_G310_R_1

Specificaties van de BMW G310 R

  • Vloeistofgekoelde eencilinder motor met vier kleppen, dubbele bovenliggende nokkenassen, 180 graden gedraaide cilinderopstelling met inlaattraject aan de voorzijde.
  • Vermogen 25 kW (34 pk) bij 9.500 tpm en een maximumkoppel van 28 Nm bij 7.500 tpm.
  • Stalen buizenframe, upside down-voorvork en lange swingarm voor een hoge mate van stabiliteit, stuurrespons en lichtvoetig sturen.
  • Banden voor 110/70 R 17 en achter 150/60 R 17.
  • Remsysteem met standaard ABS.
  • Zithoogte van slechts 785 millimeter.
  • Dynamisch roadsterdesign naar voorbeeld van de BMW S 1000 R.
  • Ontwikkeld in München door BMW Motorrad, geproduceerd in India bij partner TVS Motor Company.

De prijs voor de BMW G 310 R bedraagt € 5.300. De motor is verkrijgbaar in drie kleuren: Cosmicblack uni, Pearlwhite Metallic en Stratolue metallic. De nieuwe motor is ook te vinden in de BMW Motorrad configurator. Vanaf 15 april staat hij bij de BMW Motorrad dealers.

BMW_G310_R_2
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies