Philips lanceert Full HD 3D televisie

Vorig artikel Volgend artikel
Philips lanceert Full HD 3D televisie

Tijdens het Winter Media Event van Philips in Barcalona waar ik namens Stylecowboys aanwezig was zijn heel veel nieuwe producten gepresenteerd. Alle producten komen nog dit jaar op de markt en we mochten dus een voor proefje nemen. Het meest opvallende was wel de aankondiging van de Full HD 3D televisie die deze zomer al op de markt komt. Philips kondigt een volledige range van Full HD 3D-compatibele televisies aan, waaronder 's werelds eerste 3D-televisie in de 21:9 bioscoopverhoudingen.

De eerste Full HD 3D Cinema 21:9-televisie zal eind van de zomer uitgebracht worden. Ook de televisies van de 9000 en 8000 LED-series zullen voor mei 2010 Full HD 3D-compatibel zijn. Ze zijn uitgerust met de Active 3D-technologie die gebruik maakt van een draadloze zender die tussen de televisie en de Active 3D-bril communiceert. Op deze manier synchroniseert de sluiter van de bril met de beelden op het scherm. Hierdoor wordt het linker- en vervolgens het rechterbeeld na elkaar getoond, wat voor een dieptewaarneming en de 3D-beleving zorgt.

tv_9000_series_lifestyle_image

Philips komt ook met een 3D-upgradepack wat afzonderlijk verkrijgbaar zal zijn voor de 3D-compatiblele televisies. Als je nu al films in 3D wil bekijken kun je het pack kopen en genieten van HD 3D-filmervaring met je bestaande televisie. Het pack bestaat uit 2 Active 3D-brillen en een draadloze zender. De Active 3D-brillen is ook los te koop. Het 3D-upgradepack is beschikbaar voor de 3D-compatibele Cinema 21:9-televisie, de 32, 40 en 46 inch uit de 9000-serie en voor de 3D-compatibele televisies van 37, 40 en 46 inch uit de 8000-serie die in 2010 uitgebracht worden.

Net zoals het geval was met de evolutie van de HD-content en de HD-compatibele televisies, verwacht Philips dat ook de belangstelling voor de 3D-ervaring thuis parallel met de beschikbaarheid van de content zal toenemen. En net zoals de consumenten op verschillende manieren kunnen genieten van 2D-content, zal dat het geval zijn voor 3D. Er zijn nu al duidelijke tekenen dat er een zekere vraag bestaat vanuit het grote publiek. Dit blijkt uit de populariteit van de films die in de bioscoop in 3D uitkomen en de eerste programma's die de zenders bieden. Deze vraag zal de komende jaren geleidelijk aan stijgen. De Philips televisies zijn klaar om thuis de ultieme kijkbeleving te bieden aan kijkers die nu al willen genieten van 3D. Door naast de range van Full HD 3D-televisies ook een 3D-upgradepack te bieden, geeft Philips de consumenten de kans om thuis een 3D-bioscoop ervaring te creëren, zonder al te veel te moeten uitgeven voor een 3D-televisie.

Tijdens de persbijeenkomst mochten we de 3D-thuis-bioscoop ervaring natuurlijk zelf meemaken. De 3D-bril was een wat betere (lichter ook) dan bij Avatar het geval was, waardoor het wat langer in 3D-kijken toch aangenamer wordt. Tijdens de korte 3D-ervaring zat ik niet op de ideale afstand, het is gemaakt voor een thuis-ervaring (paar meter afstand) en in een perszaal zit niet iedereen op de eerste rij. Maar het zag er zeker veelbelovend uit. Ik denk zelfs dat, doordat je korter op het scherm zit, je het nog beter gaat beleven dan in de bioscoop het geval is. Het is zeker de moeite waard om naar uit te kijken ook omdat er dit jaar dus meer 3D-ready content beschikbaar zal komen.

Meer foto's volgen nog...

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies