PEPSI brengt interactieve content met van Persie op blikjes

Vorig artikel Volgend artikel
PEPSI brengt interactieve content met van Persie op blikjes

Gister lanceerde Pepsi een nieuw interactief blikje met voetballer Robin van Persie. Met gebruik van de gratis app Blippar komt het blikje en de content tot leven in de vorm van een game, muziek en video’s. Hiermee laat Pespi zijn innovatieve kracht zien door als een van de eerste frisdrankmerken te experimenteren met augmented reality. De limited edition Pepsie Regular en Pepsi Max blikjes met Van Persie maken onderdeel uit van de ‘Live For Now’ –campagne en zijn vanaf nu overal verkrijgbaar. 

Augmented reality
Augmented reality is een techniek waarbij fysieke beelden uit de werkelijkheid virtueel tot leven worden gebracht. De app Blippar is een van de grootste augmented reality apps met meer dan 4,7 miljoen gebruikers wereldwijd. Met gebruik van deze app komt content op je smartphone of tablet tot leven. Fans kunnen op deze manier genieten van een aantal voetbaltrucs die door Van Persie uitgevoerd worden, muziek downloaden, video’s bekijken van de ‘Live For Now’ –campagne en zoveel mogelijk blikjes in een doel proberen te krijgen met een interactief spel.

Het is niet de eerste keer dat Pepsi fans verrast met augmented reality. Afgelopen maand heeft Pepsi in Engeland met deze techniek nietsvermoedende reizigers verrast. Zo kregen mensen die op de bus zaten te wachten de schrik van hun leven toen het leek alsof er een tijger ineens op hen af kwam lopen en een robot met lasers de stad vernietigde. Dit filmpje ging viraal en is inmiddels al 5,7 miljoen keer bekeken. 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies