Less stress in vier stappen!

Less stress in vier stappen!

Vorig artikel Volgend artikel

Structuur en goed slapen zullen er voor zorgen dat je stressgehalte aanzienlijk minder wordt. Maar het resultaat is niet direct merkbaar. Is het dus van belang dat de stress op korte termijn verdwijnt, volg dan onderstaande tips op.

Sporten
Ga een stuk hardlopen of sloof je uit in de sportschool. Je zult zien, het helpt direct. Hoeveel moeite het je ook kost om je ertoe te zetten, het is het uiteindelijk helemaal waard. Tijdens het sporten wordt er namelijk endorfine aangemaakt, wat zorgt voor een gelukkig gevoel en waardoor het stresshormoon zal afnemen.

Muziek
Muziek heeft twee kanten, droevige muziek maakt alles erger, maar een goede plaat kan je binnen no-time een gelukkig gevoel geven. Ja en op dat soort liedjes doelen wij. Zet een playlist op waar jij vrolijk van wordt en concentreer je hier op. Je zult zien de stress neemt binnen enkele minuten af.

Bezig zijn
Ga niet op de bank zitten of achter je computer. Gegarandeerd dat je gaat malen en piekeren. Heb je thuis nog een aantal actiepunten die voldaan moeten worden, ga daar mee aan de slag. Ruim alles op, badkamer soppen, tijdschriften uitzoeken en ga zo maar door. Alles beter dan stil zitten en je gedachte vrij spel geven.

Eet en drink gezond
Laat koffie en andere cafeïne houdende dranken staan. Hierdoor wordt het gejaagde gevoel alleen maar versterkt. Neem in plaats daarvan een kop thee. Let ook op je voeding en laat die vette hap even staan. Gezond eten zorgt absoluut voor vermindering van stress. 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies