Kettingloze design e-bike

Vorig artikel Volgend artikel

De Mando Footloose is 's werelds eerste kettingloze en volledig elektronische fiets. Naast de technologische hoogstandjes heeft hij ook een opvallend design meegekregen dat al in de prijzen viel. Niet geheel onverwachts als je een fiets zonder ketting maakt. De pedalen zorgen voor de opwekking van energie, maar dat wordt dus niet via een ketting, maar elektronisch naar het achterwiel gestuurd. Bovendien is hij nog op te vouwen dus kan hij zo achterin de auto of mee de trein in.

Kettingloze design e-bike

Naast de aandrijving, vindt ook de bediening elektronisch plaats. Via een klein display geef je aan welke rijstand je wilt gebruiken. Hierbij kun je onder andere kiezen uit meer of minder weerstand, een eco- of sportieve modus, en of de e-bike zelf moet schakelen. Dat laatste is ook vrij intelligent: hij merkt namelijk zelf wanneer er meer weerstand is (bergop) en past de instellingen dan zo aan dat de berijder er niks van merkt. De dijk op gaat dus net zo makkelijk als horizontaal.

In tegenstelling tot de vele elektrische fietsen die functioneel zijn ontworpen, is deze elektronische fiets bedacht met design, comfort en ergonomie in gedachten. Daarmee speelt deze e-bike in op de populariteit van e-mobility in het hogere segment. Niet geheel toevallig werd hij vorige week in de Rotterdamse Bijenkorf al tentoongesteld naast een Tesla. Hoewel er geen samenwerking is, wil Mando graag meeliften op dat succes.

Specificaties
Het frame van de e-bike is gemaakt van lichtgewicht aluminium en de voorvork van koolstofvezel. Hij heeft een maximum (begrensde) snelheid van ongeveer 25 km/uur en een actieradius van 45 km. De adviesprijs is 3990 euro. De Mando Footloose is verkrijgbaar in de kleuren zwart, grijs, lichtblauw en wit. Daarnaast zijn diverse bijpassende accessoires beschikbaar, zoals tassen, zadels, luxere handgrepen en andere pedalen.

mando footloose-white-folded

Mando Footloose black

Mando Footloose opgevouwen Tesla web

De Footloose past opgevouwen ook in een Tesla...

Erik van de Nadort

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies