Het Heineken Rugnummer-shirt: Als één team achter Oranje

Vorig artikel Volgend artikel
Het Heineken Rugnummer-shirt: Als één team achter Oranje

Heineken introduceert Heineken Rugnummers. Een campagne waarbij je bij aanschaf van een kratje Heineken, het speciale Rugnummer-shirt met daarop een uniek nummer krijgt. Door dit nummer op facebook van Heineken te koppelen aan het persoonlijke Facebook-profiel, heb je als voetballiefhebber dagelijks de mogelijkheid om tickets voor wedstrijden van Oranje te winnen. Het enige wat je daarvoor moeten doen is het uploaden van een foto of video van een legendarische supportersactie. Zo kun je heel Nederland laten zien dat je achter Oranje staat. Het Heineken Rugnummer-shirt is vanaf begin mei in de Nederlandse supermarkten te verkrijgen bij aanschaf van een krat Heineken voorzien van de speciale actiecover. 

Het Heineken Rugnummer-shirt heeft een QR-code aan de binnenkant, een Oranje-leeuw in het embleem op de borst en in de boord de tekst uit het eerste couplet van het Wilhelmus: ‘Een prinse van Oranje ben ik, vrij onverveerd.’

Het Heineken Rugnummer-shirt ligt vanaf begin mei in de winkels en verschijnt in een oplage van 500.000. Daarnaast is het shirt beschikbaar via een actie in meer dan 1000 horecazaken door heel Nederland. De allereerste 200 shirts worden op 2 mei om 07:30 uur in de ochtend uitgedeeld bij C1000 De Jong in Leiderdorp. Voor deze actie geldt, net als voor alle Heineken Rugnummer-shirts, op=op. Maar, ook aan de Oranje-fan die geen shirt heeft weten te bemachtigen is gedacht. Via de actieverpakking in de supermarkt kan namelijk een digitaal Rugnummer verkregen worden om zo alsnog aan de actie mee te kunnen doen.