Flavourites Live fotoverslag

Vorig artikel Volgend artikel

Op de persochtend van Flavourites Live was ik naast de hoofdredacteur van Bright, de enige man in het gezelschap van voornamelijk bloggers en journalisten van vrouwenbladen. Het feit dat de crème de la crème (150) van de 1500 flavourites-webshops hier reikhalzend naar uitkijkt om een weekend offline haar spullen te verkopen, levert een gepassioneerd en gevarieerd lifestyle event op.

Flavourites Live fotoverslag

Een LifeStyle-event gericht op trendy moeders, resulteert natuurlijk ook in een aantal kledingshops en bedrukte-kindershirtshops als Kids Grocery en Hipperdepip op.

P1050284

Maar als je bij binnenkomst al gelijk op de nieuwe Volvo C30 stuit, worden je verwachtingen wel bijgesteld en blijkt het aanbod toch heel divers.

Van de foodies lifestyle producten van het Belgische Dinner at Seven.

P1050308

Tot en met de verschillende schooltassen van GoedeSchooltas.

P1050359

Veel standhouders hadden niet meer dan een stand van 4m2 en gingen erg creatief met hun beperkte ruimte om. Soms heb je ook niet meer nodig dan een paar kasten met exclusieve unieke laarsen uit Turkije, geen één paar is hetzelfde. Vivalamama weet waarschijnlijk de juiste snaar bij de beursbezoeksters te raken, de beurs was nog maar amper op gang en deze laarsen, à €189 euro, vlogen er in rap tempo uit.

P1050295

Sommige webshops zijn een verlengstuk van de fysieke winkel en bij Flavourites live bereiken ze weer nieuw publiek voor beiden. Zoals Ropongi, met o.a. een grappige selectie aan Bentos (lunchboxex), zoals deze Kokeshis:

P1050314

met Lego-design:

P1050312

Vilt (steeds vaker gebruikt product voor accesoires) was er dit keer van Floor van Bohemen. Ik geef nog even geen reactie nog op de vergelijkenis met het werk van Manon Garritsen, ik zal er anders een paar proberen en vergelijken.

P1050321

De lampen die ze met vilt maakt, zijn wel heel origineel:

P1050324

Nog meer woonaccesoires, maar dan in de vorm van posters en kussens, met daarop leuzen die waarschijnlijk door de meeste moeders gebruikt worden. De stand van Kijk-es:

P1050299
P1050301B

Wil je echt uitpakken voor het gezin, dan heeft de stand van Gezinnig uniek en eigen materiaal.

P1050333

Ze zijn naast webshop ook de producent en uitgever van hun producten, zoals het Kletsboek (aanrader voor ouders die op een aparte manier meer van hun kinderen willen leren kennen en vice versa) en het 101-boodschappenblok (voor 52 weken een uitgebreide boodschappenlijst):

P1050341

en het persoonlijke 7-dagen-bord:

P1050344

Erg cool op hun stand was de kartonnen kast van NnixHome:

P1050345 

Een kledingstand die eens weer wat anders dan 'stoere jongskleding' of bedrukte babyrompertjes verkoopt en een nichemarkt induikt, valt gelijk op. De trendy sportsokken van gen.likeus

P1050325

Het verpersonaliseren van je eten is op moment ook hot, maar vooral erg lekker. Stel je eigen chocola samen bij Chocstar:

P1050329

of een heerlijke mueslimix bij MyMuesli:

P1050354

Een verassende diversiteit en Lifestyle-producten dus, gebracht door 150 gepassioneerde webshopeigenaren.

Mocht je vandaag nog tijd hebben, dan kun je tot 18 uur nog terecht bij Flavourites live en vergeet dan niet de Twoppy App van het event op je Smartphone te plaatsen.

(Oh ja, de foto's zijn gemaakt met de Panasonic DMC-G3 die ik op test heb en zijn vrij te gebruiken onder vermelding van mijn twitternaam @sandertje)

Sander van der Heide